Gå til innhold

Hvorfor bruke eggløsningstest?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Planlegger nr 3, så er innom av og til. Vi har ikke startet å prøve enda. Ser at mange bruker eggløsningstester. Har dere prøvd lenge? Hva er grunnen til at dere bruker det? Jeg har aldri tenkt på det engang🙈

Anonymkode: 23c32...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg er i første prøveperiode og brukte det for å finne ut hvor lang syklusen min er, når jeg har muligheter for å bli gravid, og for å tyde tegnene fra kroppen ved EL. EL-test blir positiv 24-48 timer før EL (stigning i hormoner), og forteller da når det er størst muligheter for graviditet. Det sies at det gir større sjanser for å bli gravid dersom man bruker de, men noen tyder slim og smerter i stedet. Det kommer ann på hva den enkelte føler for 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver og på nr 3 :) 

Vi har aldri brukt EL-tester. Hvis man har regelmessig syklus er det egentlig ikke noe behov for det hvis man har samleie annenhver dag ca rundt EL.

Tester er nyttige hvis man har uregelmessig syklus eller man har prøvd en stund og ikke har blitt gravid, da kan det vise seg at man har EL tidligere eller senere i syklusen enn man trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar😊 Jeg merker godt når EL er på vei, så tror jeg dropper det. Har blitt gravid på første mnd 3 ganger(en spontanabort). Uten at det trenger å bli slik denne gangen. Lykke til med prøvingen til dere😊  

Anonymkode: 23c32...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei der! Jeg er heldig å ha en konsekvent syklus som betydde at meg og min mann kunne bruke en grunnleggende online eggløsningskalkulator (som denne) når du prøver å bli gravid. Hvis syklusen din er uregelmessig, kan det være vanskeligere, men du kan kjøpe EL testere som de andre nevnt som sikkert kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...