Gå til innhold

Liker dere fornøyelsesparker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet mange barn og voksne elsker slike parker og lurer på om dere her inne også gjør det. Personlig kan jeg virkelig ikke fordra slike parker. Vi har prøvd noen av dem men nei , det fenger ikke min familie. Ungene maste om legoland men da vi kom dit så var det på ingen måte det helt store. Det eneste vi liker er dyreparker . 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi liker dem.

Ungene elsker karuseller, så Djurs sommerland f.eks var helt topp.

Legoland var flott når ungene var litt yngre.

Var i Disneyland i Paris i fjor og ungene virkelig elsket det.

Så ja, vi liker dem.

Anonymkode: dfce3...fc3

Skrevet

Elsker det!!!! Legoland er ikke det helt store, men Tivoli i køben f.eks. Ååååå! Og vi har så lyst å reise til Disneyland!

Anonymkode: 5825d...b18

Skrevet

Jo mange parker er gøy å dra til. Sønnen min finner alltid noe han liker og jeg blir glad han koser seg. Vi bor på bygda uten særlige aktivitetstilbud så for å få det gøy i ferier er fornøyelsespark en artig ting å gjøre. Men er jo turen i seg selv som betyr noe også ja. Blir flere opplevelser på samme tur når vi må kjøre langt for alt (bor i nord). 

Har vært i blant annet Namsskogan familiepark, Hunderfossen, Kristiansand dyrepark, Legoland og Leksand sommarland. Sistnevnte er parken vi har likt best. 

Såklart blir man sliten av alt folket og delvis lange køer. Nå har sønnen min en diagnose vi får køfribånd for, og det letter problemet med køer i allefall. 

Anonymkode: 08ccf...6dd

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Elsker det!!!! Legoland er ikke det helt store, men Tivoli i køben f.eks. Ååååå! Og vi har så lyst å reise til Disneyland!

Vi reiste dagen etter at skoleferien startet så det ble ikke dyrt i det hele tatt. Bestilte billetter til fly og overnatting et halvt år i forkant. Det går en bane fra sentrum og ut til Disneyland, vi bodde langs denne. Så vi tok banen inn til byen, og banen ut til legoland, veldig enkelt og greit, men mye billigere enn å bo midt i sentrum.

Veldig dyrt å komme inn i parken da, men det er en once-in-a-lifetime greie så det må man bare spare til. Alle butikkene var fantastiske, alle fikk gaver fra Disney store til bursdag og jul det året :)

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vi reiste dagen etter at skoleferien startet så det ble ikke dyrt i det hele tatt. Bestilte billetter til fly og overnatting et halvt år i forkant. Det går en bane fra sentrum og ut til Disneyland, vi bodde langs denne. Så vi tok banen inn til byen, og banen ut til legoland, veldig enkelt og greit, men mye billigere enn å bo midt i sentrum.

Veldig dyrt å komme inn i parken da, men det er en once-in-a-lifetime greie så det må man bare spare til. Alle butikkene var fantastiske, alle fikk gaver fra Disney store til bursdag og jul det året :)

Ja jeg vet. Det koster en formue å komme inn. Var der selv i 1997 og har så lyst å ta med ungene, og ikke minst oppleve det selv i voksen alder! Det står på lista over ting vi definitivt skal! :)

Skrevet

Love it, selv om jeg kjører lite.

Bush garden i Tampa er favoritten, der der det noe for alle og så utrolig mye å se, kunne lett hatt årskort....hadde det vært litt nærmere 😄

Anonymkode: 08bd4...1c4

Skrevet

De synes det er stas og jeg synes det er litt moro jeg også, men slitsomt er det jo. Vi prøver å velge tider utenfor høysesong så det er roligere og mindre kø når vi skal i parker, synes det er mye hyggeligere da.

Anonymkode: 4abd3...c69

Skrevet

Elsker slike parker, jeg og sønnen min kunne kjørt berg- og dalbane hele dagen lang. Jeg hater køer, så vi unngår fornøyelsesparker i høysesong. Så vi pleier å ha et par langhelger mot slutten av sommeren, gjerne siste ferieuke også.

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var liten elsket karuseller og fornøyelsparker , jo større karuseller jo bedre , jeg tar absolutt alt 😀. Mannen hater karuseller,  står å ser på og passer på ting😉.  Men nå tar jeg mest med 3 åringen hvis vi er på tivoli å tar ingen ting alene. 

Anonymkode: f9abf...cca

Skrevet
52 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg vet mange barn og voksne elsker slike parker og lurer på om dere her inne også gjør det. Personlig kan jeg virkelig ikke fordra slike parker. Vi har prøvd noen av dem men nei , det fenger ikke min familie. Ungene maste om legoland men da vi kom dit så var det på ingen måte det helt store. Det eneste vi liker er dyreparker . 

Dyreparker??😱 Med ville innestengte dyr, det liker dere ja... 

Vi elsker fornøyelsesparker, masse moro for store og små der. Og moro for ungene å styre dagen når vi er der.

Anonymkode: d56d7...5cb

Skrevet

Jeg hater fornøyelsesparker. Heldigvis liker ingen av barna mine det noe særlig heller. 

Skrevet

Jeg loker det hvis det ikke er for mye kø og parken ikke er for stor. Liker berg og dalbaner ol, men blir radkt lei av kulissene og synes "show" er ekstrmt kjedelig.

Anonymkode: 84bd6...af0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg loker det hvis det ikke er for mye kø og parken ikke er for stor. Liker berg og dalbaner ol, men blir radkt lei av kulissene og synes "show" er ekstrmt kjedelig.

Egentlig liker jeg som regel klatreparker, vannparker ol best.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dyreparker??😱 Med ville innestengte dyr, det liker dere ja... 

Vi elsker fornøyelsesparker, masse moro for store og små der. Og moro for ungene å styre dagen når vi er der.

Vi koser oss i dyreparker ja. Vi følger dog med og velger parkene hvor dyrene blir godt tatt vare på 

Skrevet

Jeg liker det ikke. Dinsey i Paris er det grusomste og mest kommersielle og slitsomme plastic-helvete jeg har sett. 
Men Tivoli i København er ganske OK, og le Jardin d'Acclimatation i Paris er herlig.

Anonymkode: 84c49...99d

Skrevet

Vi elsker parker. Har vært flere ganger i Disney og ulike parker i Orlando. Vi synes det kreves litt planlegging for å gå i park. Vi står sjelden i kø da dagen legges opp taktisk! Somletid og show ser vi på ettermiddagen da alle andre står timevis i kø.

vi var i Disney i fellesferien og stod Max 7 minutter i kø. Hadde fastpass og god planlegging! Fikk ta alt vi ville i alle parker! Noen kjente var samtidig og stod 1,5 timer i kø for å ta en ting.

Anonymkode: 8b9ea...c93

Skrevet

Vi elsker fornøyelsesparker, og jeg og barna elsker karuseller. Har alltid hatt årskort på tusenfryd. Reiser da alltid dager vi vet det er lite folk, så vi slipper å stå i kø. 

Ellers vært på Liseberg, tivoli i København og Euro Disney flere ganger. Nå er vi disney fans, så vi trives veldig godt der. 

Anonymkode: feeb2...0ea

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi elsker fornøyelsesparker, og jeg og barna elsker karuseller. Har alltid hatt årskort på tusenfryd. Reiser da alltid dager vi vet det er lite folk, så vi slipper å stå i kø. 

Ellers vært på Liseberg, tivoli i København og Euro Disney flere ganger. Nå er vi disney fans, så vi trives veldig godt der. 

Anonymkode: feeb2...0ea

Årskort på Tusenfryd er den beste investeringen ever når man bor i eller rundt Oslo, kjeder vi oss en dag tar vi bare bussen ut (i helgene koster det meg 20 kr i tilleggsbillett på månedskortet mitt). Jeg har ikke kjempegod råd så det er en luksus vi koster på oss (ungene får kortene i julegave, det er som regel 25% rabatt)  :) Ungene får slush refillflasker og vi får 20% på all mat så vi kommer gjerne unna med 200 kr på en tur (utenom årskortet). Jeg er litt kjip og lar dem ikke kjøpe lodd ol. Det er i tillegg et lite badeland der som i hvert fall minstemann liker. Eldste kan også alltid si ja til å bli med venner dit, og kan også be med seg noen på de dagene det er billig/gratis å ta med en venn.

Anonymkode: 4f11b...a04

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig liker jeg som regel klatreparker, vannparker ol best.

Vannparker er i alle fall mye bedre enn karusell-parker 😊

Skrevet

Tusenfryd liker jeg ikke, dyrt, rævva mat, sur kaffe... Alltid noen av attraksjonene som er stengt pga vedlikehold etc. 
Liker meg veldig godt på Tivoli i København, Djurs er også bra. Legoland er ok. 

Har vært i kjempefine dyreparker i Danmark som tar godt vare på dyrene, gir tilbake til forskning osv, men likevel går jeg ut derfra med en litt guffen bismak etter å ha vært der. Vi er nok ferdige med dyreparker. 

Skrevet
7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi koser oss i dyreparker ja. Vi følger dog med og velger parkene hvor dyrene blir godt tatt vare på 

Ingen dyreparker er veldig bra for dyrene altså.. dra heller på safari i nasjonalparker i Afrika, det er flott, og man plager ikke dyrene på samme måte. 

Skrevet

Vi liker Hunderfossen😊

Jeg liker ikke karuseller og berg&dalbaner (jeg blir kvalm og svimmel bare av to ganger frem og tilbake på en huske😝).

Anonymkode: 0f295...19e

Skrevet

Har vært i mange fornøyelsesparker og dyreparker i Norge, Europa og Nord-Amerika. Kø er ufattelig kjedelig og med et barn med spesielle behov drar vi ikke til parker som ikke har fastpass eller handicap-pass som hjelper på køen. Utover det drar vi utenfor de verste sesongene der vi kan. Jeg liker selv karuseller og dyreparkene er fine såfremt det ser ut som dyrene liker seg og har det bra. Var borti en dyrepark hvor alle dyrene så deprimerte ut og flere ikke hadde det spesielt bra. Det var ikke en god følelse og vi dro derfra. Ga parken en dårlig omtale i etterkant + ga til tilbakemelding til en dyrepasser om en av dyrene (ikke det at de brydde seg).

Beste karuseller: Seaworld/Legoland

Beste dyreparker: Giveskud Zoo/Wild Florida

Anonymkode: c7211...e2a

Skrevet

Både ja og nei. Ungene er ganske like meg, enten så kan vi ta livet med ro i kø eller så snur vi nesten i døra. Så vi har skjønt vi aldri skal i slike parker i høysesong, det beste er å være utenfor sesong. Helt greit om ikke alt er åpent, bare vi slipper alle de hysteriske foreldre og slitene ungene. 

Anonymkode: 80712...b63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...