Gå til innhold

Forhold med en som bruker amfetamin..Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han jobber og fungerer normalt, men er avhengig...noen ganger fraværende andre ganger helt på ...Jeg er forelsket men vet jo selvsagt at det er dødfødt. Du som har erfaring med dette...hjelp meg litt...

Anonymkode: 89626...6ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fungerer ikke normalt - han fungerer ikke uten amfetamin...

Hvilken plan har han for å bli rusfri, da?

Anonymkode: 70ebc...d1a

Skrevet

Nei. Bare nei. 

Anonymkode: f3b75...640

Skrevet

Du kan jo ikke dra barn inn i dette!

Men en person som er avhengig kjenner du jo ikke, du kjenner han som lett ruset... Du vet ikke hvordan han er som nykter, og du vet ikke hvordan han vil reagere på avrusning. Så nei, hold deg langt vekk.

Anonymkode: 28e07...ed9

Skrevet

Amfetamin er noe av det verste dopet som finnes! Du må ikke finne på å involvere deg med en som er avhengig av dette!!

Anonymkode: 1043f...aa8

Skrevet

Han fungerer. For øyeblikket. Hvordan han er om 3 år vet du ingenting om.

Amfetamin er både ulovlig og ikke minst dyrt.

Anonymkode: b7986...488

Skrevet

Jeg var i et slikt forhold. Han fungerte tilsynelatende, og tok bare på fest etc. 

Så ble han mer selvsentrert. I retrospektiv ser jeg at det nok var angsten som kommer av amfetaminbruk (dopaminfrigjøringen blir ødelagt, og klarer ikke posjonere normalt. Etc etc. Ganske mye interessant medisinsk litteratur på dette.) 

Forholdet tok slutt. 

Noen år senere møtte jeg en bekjent. Han fortalte at personen hadde fått samboer og to barn, og drev treningssenter. 

Enda noen år senere møtte jeg en annen felles bekjent. Han fortalte om samlivsbrudd, barnevern, firma som gikk i dass og til slutt at Xen (min) hadde skutt seg i hodet like før barna skulle komme på helgebesøk. 

... Priser meg selv lykkelig med jevne mellomrom for at jeg kom meg unna før jeg satt låst i det helvedte det må ha vært rundt han. 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men en person som er avhengig kjenner du jo ikke, du kjenner han som lett ruset... Du vet ikke hvordan han er som nykter, og du vet ikke hvordan han vil reagere på avrusning. Så nei, hold deg langt vekk.

Du leste ikke at jeg skrev at dette er dødfødt? Og noen barn har jeg selvsagt ikke dratt inn i dette. Jeg vil helst høre fra de med erfaring.

Skrevet
10 minutter siden, litekreativtbrukernavn skrev:

Jeg var i et slikt forhold. Han fungerte tilsynelatende, og tok bare på fest etc. 

Så ble han mer selvsentrert. I retrospektiv ser jeg at det nok var angsten som kommer av amfetaminbruk (dopaminfrigjøringen blir ødelagt, og klarer ikke posjonere normalt. Etc etc. Ganske mye interessant medisinsk litteratur på dette.) 

Forholdet tok slutt. 

Noen år senere møtte jeg en bekjent. Han fortalte at personen hadde fått samboer og to barn, og drev treningssenter. 

Enda noen år senere møtte jeg en annen felles bekjent. Han fortalte om samlivsbrudd, barnevern, firma som gikk i dass og til slutt at Xen (min) hadde skutt seg i hodet like før barna skulle komme på helgebesøk. 

... Priser meg selv lykkelig med jevne mellomrom for at jeg kom meg unna før jeg satt låst i det helvedte det må ha vært rundt han. 

TUsen takk for svar ❤️ Fint at du kom deg unna ham!

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han fungerer. For øyeblikket. Hvordan han er om 3 år vet du ingenting om.

Amfetamin er både ulovlig og ikke minst dyrt.

Anonymkode: b7986...488

Du har erfaring med dette?

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ikke og kommer heller ikke til å dra noen barn inn i dette!

Skrevet

Uff, amfetinbrukere er ustabile. Om han er fast bruker, vil tankene hans dreie seg om neste dose hele tiden. Han vil bruke de siste pengene på konto på rus i stedet for mat. Han vil ringe som en gal rundt, om ikke hans faste langer har mer igjen. 

Og en eventuell avrusning uten profesjonell hjelp kan være livsfarlig (det er bruken også, for så vidt). Man kan aldri vite hva langeren har brukt for å blande ut, plutselig en dag ender han opp i psykose. Angsten er aldri langt unna som amtefaminbruker. Samtidig er han festens midtpunkt, men det vil bikke over til å bli flaut, jo mer han får i seg utover kvelden. Da flyr han rundt som en mygg fra sted til sted (bord til bord e.l.), tror han er konge på jord og skjønner ikke selv at alle rundt han skjønner at han er ruset. 

Han vil ha problemer med sex og penisen er ganske sikkert krympet. Han vil bli irritabel og oppfarende for småting hvis han går for lenge uten. Han vil ha problemer med søvn, og bruker mest sannsynlig piller eller hasj for å sove/lande. Han vil være egoistisk og tenke på seg selv først. Du er god å ha så lenge du ikke bryr deg med bruken hans, men du stiller bakerst i rekka, om han må velge mellom deg og rusen. 

Hold deg unna, det er bare hjertesorg og bekymring og hente der.

Vet hva jeg snakker om, var sammen med en bruker i 2,5 år. Var bruker selv også, men ikke i like stor grad som han. 

Anonymkode: d8a4d...091

Skrevet

Var sammen med en som fikk på det jeg også,jeg var så forelsket å skulle jo få han til å slutte med stoff. Han døde av en overdose som 23 åring.. 

Anonymkode: df657...e71

Skrevet

Løp, menneske, løp! 

Anonymkode: 327e3...ea6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

han jobber og fungerer normalt, men er avhengig...noen ganger fraværende andre ganger helt på ...Jeg er forelsket men vet jo selvsagt at det er dødfødt. Du som har erfaring med dette...hjelp meg litt...

Eh... Bare si at det er over? Dette er da virkelig ikke noe å diskutere.

Anonymkode: 250a0...474

Skrevet

Gud har noe bedre for deg. Du fortjener en bra mann! Du kan bli forelsket igjen! 💕

Anonymkode: ef5ea...ca6

Skrevet

Jeg har svart tidligere, du har ikke svart. Du skriver at det er dødfødt, det tolker jeg som om du fremdeles er i et forhold med ham.

Har jeg erfaring? Har i hvert fall en i familien som holdt på med det. Han har ødelagt alle de kvinnene han har hatt forhold til, selv nå når han etter mange år liksom er rusfri er han føkka i hodet og ødelegger hun som er så uheldelig å ha rotet seg borti ham.

Du kan være så forelsket du bare vil, men om du ikke umiddelbart kutter all kontakt med denne mannen så risikerer du å gjøre ting du skulle ønske var ugjort. Og noen ting er ikke en gang mulig å gjøre om etterpå.

Du sier du ikke skal dra barn inn i dette - det sa hun ene som ble sammen med han i min familie også. Hun endte med å miste barnet til barnevernet - selv om hun og han aldri bodde sammen! Og det var det eneste riktige også, noe hun selv til og med så. Hun kom seg unna til slutt, men ikke før livet hennes var helt omsnudd til det negative.

Du er nesten litt hissig i svarene flere gir deg, det sier meg at du egentlig ikke ønsker å gå ut av dette forholdet. Eller at du vil fortsette bare litt til... det var de damene til min slektning sa også... De var jo så forelsket, han kunne jo være så vanvittig sjarmerende og oppmerksom...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Disse to tingene hører ikke sammen i samme setning.

Anonymkode: 9307b...334

Skrevet

Min far var amfetaminavhengig og det gikk sakte men sikkert helt nedover. Stjal fra familien, vi fikk torpedoer på døren, han ble ustabil og aggressiv i humøret. Selv nå 15 År etter han sluttet sliter han med store ettervirkninger av misbruket både psykisk og fysisk. Hold deg langt unna!

Anonymkode: 5a9c7...096

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har svart tidligere, du har ikke svart. Du skriver at det er dødfødt, det tolker jeg som om du fremdeles er i et forhold med ham.

Har jeg erfaring? Har i hvert fall en i familien som holdt på med det. Han har ødelagt alle de kvinnene han har hatt forhold til, selv nå når han etter mange år liksom er rusfri er han føkka i hodet og ødelegger hun som er så uheldelig å ha rotet seg borti ham.

Du kan være så forelsket du bare vil, men om du ikke umiddelbart kutter all kontakt med denne mannen så risikerer du å gjøre ting du skulle ønske var ugjort. Og noen ting er ikke en gang mulig å gjøre om etterpå.

Du sier du ikke skal dra barn inn i dette - det sa hun ene som ble sammen med han i min familie også. Hun endte med å miste barnet til barnevernet - selv om hun og han aldri bodde sammen! Og det var det eneste riktige også, noe hun selv til og med så. Hun kom seg unna til slutt, men ikke før livet hennes var helt omsnudd til det negative.

Du er nesten litt hissig i svarene flere gir deg, det sier meg at du egentlig ikke ønsker å gå ut av dette forholdet. Eller at du vil fortsette bare litt til... det var de damene til min slektning sa også... De var jo så forelsket, han kunne jo være så vanvittig sjarmerende og oppmerksom...

Takk for svar..Grunnen til at jeg kan virke hissig (ikke meningen egentlig) er fordi jeg spesifikt ber om svar fra de som har erfaring. De fleste som har svart har jo ikke det. Eller de skriver i hvertfall ingen ting som tilsier at de har erfaring, Om du ser litt lenger opp her så er det ei som har beskrevet sitt forhold med en rusavhengig. Jeg tror jeg svarte henne ganske pent, selv om hun selvfølgelig rådet meg til å gå ut av dette forholdet.

Skrevet

Nei, nei, nei! 

Anonymkode: cd98c...5d3

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar..Grunnen til at jeg kan virke hissig (ikke meningen egentlig) er fordi jeg spesifikt ber om svar fra de som har erfaring. De fleste som har svart har jo ikke det. Eller de skriver i hvertfall ingen ting som tilsier at de har erfaring, Om du ser litt lenger opp her så er det ei som har beskrevet sitt forhold med en rusavhengig. Jeg tror jeg svarte henne ganske pent, selv om hun selvfølgelig rådet meg til å gå ut av dette forholdet.

Men bare det at du spør her inne og fremdeles er i forholdet viser at du faktisk er i faresonen for å ikke komme deg unna denne mannen. Det er bare du som kan sette grensene her.

Om han også er forelsket i deg må du forberede deg på motstand, at han vil forsøke å overtale deg til å bli, at han vil bagatellisere rusbruken sin, at han vil love å slutte osv. osv. Disse er ofte veldig veltalende, i hvert fall veldig overtalende. Og så sjarmerende de kan være når de er høye, så må man holde seg hard for å minne seg selv på den egentlige virkeligheten - at dette ikke er en normalt fungerende mann, men en person med rusproblemer som vil få større problemer og som trolig vil skape store problemer for deg også.

Mitt råd er å kutte tvert. Jeg ville ikke en gang ha sagt at det er rusen som er problemet, men heller sagt at dere er for forskjellige. Sier du at du er veldig forelsket i ham, så åpner du for at han kan fortsette å overtale deg, love gull og grønne skoger, skjule rusbruken osv. Da risikerer du å ikke komme deg unna, dels fordi du blir for hektet slik at du ønsker å tro på løgnene, dels fordi han nekter å gi slipp på deg.

Det er vondt, men kutt tvert! Jeg unner ingen å gå gjennom det damene til min slektning har gjort. Kom deg unna! Forelskelsen din vil gå over, og den smerten du ev. føler ved bruddet nå er ingenting ift. den smerten du kan bli påført om du ikke kutter kontakten med denne mannen. Kutt all kontakt, ikke ha ham på telefonlisten din, ikke ha ham på sosiale medier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...