Gå til innhold

Ungene vil ikke på påskeferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller to av de vel og merke. Femten og sekstenåringen dør omtrent av at vi skal på hytte fire av påskens ti dager. Det er fin hytte, fin plass, meldt knallvær. Vi er ikke skifolk men koser oss med grilling og spill. En av dagene pleier vi gå på badeland og dette digger de. Minstemann gleder seg. Og vi voksne. Bytte stue litt og komme seg vekk. Men det er ikke wifi og de to største bor på nettet på fridager. Hva gjør man? Dropper ferie? Og det er ikke aktuelt å la dem være alene hjemme. 

Anonymkode: e0b74...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha! Ja sånn har det blitt.. fullstendig avhengig av nett. 

Ville latt de være hjemme de fire dagene det er snakk om, med noen voksne i beredskap. 

Anonymkode: 2a28f...3f5

Skrevet

La de være hjemme. Jeg var hjemme alene i 2 uker da jeg var 16. Var deilig med huset for meg selv! 

Anonymkode: 43f92...b75

Skrevet

Man drar

Anonymkode: 1bbaf...202

Skrevet

Hadde tvunget de med. De har åpenbart godt av litt tid uten nett. 

Hva faen har skjedd med verden når man lar en på 16 avgjøre hvor ferien går basert på nettilgang. Det er jo helt sykt. Også å la de være alene av samme grunn. 

Anonymkode: 8c534...30b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha ha! Ja sånn har det blitt.. fullstendig avhengig av nett. 

Ville latt de være hjemme de fire dagene det er snakk om, med noen voksne i beredskap. 

Anonymkode: 2a28f...3f5

De er hund og katt sammen. Jeg hadde ikke hatt ferie med dem hjemme alene. Dessuten har vi ikke familie her som kan være back up. 

Skrevet

Ikke noe tema, alle drar på hytta.

Siden de er så avhengige av internett er det dessto større grunn til å gi dem en pause fra det. I motsetning til hva de kanskje tror så dør de faktisk ikke av å være uten nettilgang. Viktig at de ser at de kan leve uten også.

Hadde aldri latt dem være alene hjemme!

Anonymkode: 2ea39...c64

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eller to av de vel og merke. Femten og sekstenåringen dør omtrent av at vi skal på hytte fire av påskens ti dager. Det er fin hytte, fin plass, meldt knallvær. Vi er ikke skifolk men koser oss med grilling og spill. En av dagene pleier vi gå på badeland og dette digger de. Minstemann gleder seg. Og vi voksne. Bytte stue litt og komme seg vekk. Men det er ikke wifi og de to største bor på nettet på fridager. Hva gjør man? Dropper ferie? Og det er ikke aktuelt å la dem være alene hjemme. 

Du tar de med likevel. Og jeg hadde forlenget ferien til alle ti dagene, så de virkelig fikk kjenne på det. Hehehehe.. 

Anonymkode: 9deec...bef

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen har skjedd med verden når man lar en på 16 avgjøre hvor ferien går basert på nettilgang. Det er jo helt sykt. Også å la de være alene av samme grunn. 

Dette 👆 At det en gang er et tema oppe til diskusjon er helt vilt...

Anonymkode: 9deec...bef

Skrevet

De må med, ja!!

Anonymkode: c13f5...72c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som om ikke 15- og 16-åringer gjennom alle tider har syntes at familieferie er kjedelig. 

Anonymkode: 6f84f...561

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som om ikke 15- og 16-åringer gjennom alle tider har syntes at familieferie er kjedelig. 

Hva så? Å bli hjemme fra familietur grunnet mangel på nettilgang er temmelig vagt

Anonymkode: c13f5...72c

Skrevet

Glad vi ikke har hytte! Jeg har aldri likt hytteturer, så jeg forstår dine barn veldig godt.

Anonymkode: 9d479...5db

Skrevet

Mine hadde da fått enkel beskjed: Pakk for minst en uke. 

Anonymkode: 92388...3e9

Skrevet

Det er jo ikke det jeg lar meg sjokkere av da. Jeg blir sjokkert over at foreldre vurderer å droppe en ferie fordi ungdommen ikke vil pga manglende nett. Selvsagt synes de det er kjedelig, og selvsagt drar man på en planlagt tur. 

Skrevet

Synes det virker litt rart å dra på fjellet for å grille og spille spill.. men mulig jeg misforstår hvor hytta er?

men ville helt klart ikke latt ungdommen bli hjemme bare pga manglende nettilgang. Det har de tydeligvis veldig godt av å få en pause fra!

Anonymkode: 0c8e3...b06

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva man gjør? På kort sikt tar dere dem med på hytta, selvfølgelig. Men på lang sikt må dere begynne å oppdra barn som snart er voksne deltakere i et virkelig samfunn, i stedet for to nettavhengige, kverulerende tenåringer som tror de kan råde over andres fritid. Sosiale antenner er en fordel, og dere bør sørge for at de antenne får grobunn hos barna snarest.

Skrevet

Synes vel ikke det er så rart at de ikke vil være med, er vel helt vanlig det vel? Går de siste året på u-skolen og en første på videregående? Mine to eldste hadde jobb fra de var henholdsvis 15 og 16, og jobbet noen dager i påsken. Nå er de 21 og 19 år - og 21 åringen vil gjerne være med oss og småbrødre på ferie igjen. Selv om de var pyton i 15 - 16 års alderen. Han på 19 begynner også å bli mer interessert, men ikke alltid like lett å få til å passe i fht jobb og eget opplegg.

La de være hjemme... 

Anonymkode: a17ae...bd3

Skrevet

Mine hadde da fått enkel beskjed: Pakk for minst en uke. 

Anonymkode: 92388...3e9

Hyggelig å bo hos en diktator som deg.. Ungene dine kommer nok ikke til å ha et godt forhold til deg i fremtidenhvis du fortsetter på den måten.

Anonymkode: e30b5...4c8

Skrevet

De kan vel få lov å være litt på nett vel? Selv om det ikke er wifi har man jo mulighet til å dele mobildata til f eks nettbrett/ipad. Har de ikke så mye mobildata kan du kjøpe litt ekstra for disse dagene. La de få kose seg en time eller noe mot at de faktisk blir med og er positive. Vinn vinn. 

Anonymkode: 1a378...2bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...