Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #26 Skrevet 9. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er ikke ariere indoeuropeere? Altså Iranere og der omkring? Mulig jeg er feilopplyst, men trodde det var de som vandret fra Russland til Iran. Anonymkode: 0e570...d21 De snakket et indoeuropeisk språk, jo. Men urdu er like indoeuropeisk som persisk. Anonymkode: 1fc93...775
MarshOfDecay Skrevet 9. april 2019 #27 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Arisk rase finnes ikke, men ariere var et nomadefolk fra India. Man blir ikke gasset i stykker, men til døde. Øyenfarge var i seg selv ikke et kriterium for nazistenes utrenskinger. Hvis samboeren din har rette aner tilbake til Olav V, må han enten være Håkon eller barn/barnebarn av Ragnhild eller Astrid. Anonymkode: 1fc93...775 Hun skrev Olav den Hellige, ikke Olav V 😉 Hvorfor hun synes han er dust som er stolt av å være i slekt med ham, er idiotisk. Det må da få lov til å være stolt over ting...
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #28 Skrevet 9. april 2019 Mannen min har sendt inn dna-prøve og fått tilbake at han er hundre prosent skandinavisk. Han har både mørt hår og litt mørk hud. Jeg derimot fikk opphav fra mange steder. Kun 40 % skandinavisk. Anonymkode: bcb1c...1b7
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #29 Skrevet 9. april 2019 12 minutter siden, MarshOfDecay skrev: Hun skrev Olav den Hellige, ikke Olav V 😉 Hvorfor hun synes han er dust som er stolt av å være i slekt med ham, er idiotisk. Det må da få lov til å være stolt over ting... Hun skrev "kong Olav", som i dagligtale er Olav V. Å være stolt av noe man absolutt ikke har noen ære for, er bare latterlig. Anonymkode: 1fc93...775
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #30 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Mannen min har sendt inn dna-prøve og fått tilbake at han er hundre prosent skandinavisk. Han har både mørt hår og litt mørk hud. Jeg derimot fikk opphav fra mange steder. Kun 40 % skandinavisk. Anonymkode: bcb1c...1b7 At dere stoler nok på et firma som bruker så useriøse begreper til å la dem ha full oversikt over genene dere, får være deres sak. Og hvorfor i all verden tror folk at skandinav = blond og blåøyd? Det er på igen måte slik at Skandinavia på et tidspunkt har vært befolket av utelukkende blonde mennesker! Anonymkode: 1fc93...775
Hjertefru Skrevet 9. april 2019 #31 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: 😑 Den ariske rase finnes ikke, det er noe tull Hitler fant på. Anonymkode: e8ce3...4fc Ikke bare Hitler, det var tidlige britiske vitenskapsmenn som først lanserte tanken. Husker ikke alt, men da britene kom til india fant de ut at det var ord i språket som ligner på de vi finner i germanske og andre indoeuropeiske språk. De mente da at dette kom av at indoeuropeiske folkeslag en gang i tiden hadde invadert India og påvirket språket. Dette folket var de såkalte arierne, som i deres forestillingsverden var våre nordiske urforfedre med blå øyne og lys hud. Det er ingen seriøse forskere som tror på dette i dag, men teoriene har gjort mye ugagn (hitler). Blå øyne er en mutasjon, som har oppstått i nord i relativt nyere tid. Alle som var blå øyne har visstnok samme opphav 😊
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #32 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en kusine blant annet, som har 100% skandinaviske gener. Hun tok en gentest. Jada, vi stammer alle fra Afrika hvis vi går langt langt tilbake i tid, men hvis alle generasjonene før deg er født i Skandinavia (flere tusen år tilbake), så er du jo så skandinavisk som du kan bli. Anonymkode: 9a8a5...115 Det svaret fikk min datter også, som er halvt engelsk. Så jeg ville ikke ha stolt for mye på det. Anonymkode: 8b623...e9c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #33 Skrevet 9. april 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min har sendt inn dna-prøve og fått tilbake at han er hundre prosent skandinavisk. Han har både mørt hår og litt mørk hud. Jeg derimot fikk opphav fra mange steder. Kun 40 % skandinavisk. Anonymkode: bcb1c...1b7 Dette gidder dere bruke penger på. Og mørt hår??? Anonymkode: 34760...a37
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #34 Skrevet 9. april 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det svaret fikk min datter også, som er halvt engelsk. Så jeg ville ikke ha stolt for mye på det. Anonymkode: 8b623...e9c Mange skandinaver bosatte seg jo på de engelske øyene i landnåmstiden. Men nettopp derfor - altså fordi folk alltid har flyttet på seg - blir slike tester mildt sagt useriøse. De må jo gi kriterier for disse begrepene. Hva vil det i praksis si å være 100% skandinav? Anonymkode: 1fc93...775
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #35 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette gidder dere bruke penger på. Og mørt hår??? Anonymkode: 34760...a37 Det kan jo være at hun bare trykket litt for svakt på k-en? Anonymkode: 1fc93...775
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #36 Skrevet 9. april 2019 6 timer siden, Hjertefru skrev: Ikke bare Hitler, det var tidlige britiske vitenskapsmenn som først lanserte tanken. Husker ikke alt, men da britene kom til india fant de ut at det var ord i språket som ligner på de vi finner i germanske og andre indoeuropeiske språk. De mente da at dette kom av at indoeuropeiske folkeslag en gang i tiden hadde invadert India og påvirket språket. Dette folket var de såkalte arierne, som i deres forestillingsverden var våre nordiske urforfedre med blå øyne og lys hud. Det er ingen seriøse forskere som tror på dette i dag, men teoriene har gjort mye ugagn (hitler). Blå øyne er en mutasjon, som har oppstått i nord i relativt nyere tid. Alle som var blå øyne har visstnok samme opphav 😊 Nope. Engelskmennene snakket om den nordiske rase. Den ariske rase er en nazistisk tolkning. Anonymkode: e8ce3...4fc
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #37 Skrevet 10. april 2019 Arisk rase finnes ikke, men det finnes såkalte "indo-ariske språk". Betegnelsen er oppfunnet. Og den hadde lite med øyenfarge å gjøre, men handlet mer om fravær av jødisk opphav. Anonymkode: 3decf...6d3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #38 Skrevet 10. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange skandinaver bosatte seg jo på de engelske øyene i landnåmstiden. Men nettopp derfor - altså fordi folk alltid har flyttet på seg - blir slike tester mildt sagt useriøse. De må jo gi kriterier for disse begrepene. Hva vil det i praksis si å være 100% skandinav? Anonymkode: 1fc93...775 Nettopp - hvilke skandinaver er det de bruker som referansegruppe, og hvordan vet de at disse er 100% skandinavisket? Anonymkode: 3decf...6d3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #39 Skrevet 10. april 2019 9 timer siden, MarshOfDecay skrev: Hun skrev Olav den Hellige, ikke Olav V 😉 Hvorfor hun synes han er dust som er stolt av å være i slekt med ham, er idiotisk. Det må da få lov til å være stolt over ting... Ting du ikke selv har gjort noe for er det jo dust å være stolt av. Jeg er så stolt over at der er fjell i Norge, liksom? Jeg var ikke med på å lage dem... Og jeg var ikke selv der og hjalp Olav den hellige å kristne Norge, så hvorfor skal jeg selv føle noen form for stolthet over at han har etterkommere, der en av dem er meg? Anonymkode: 3decf...6d3
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #40 Skrevet 10. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Det kan jo være at hun bare trykket litt for svakt på k-en? Anonymkode: 1fc93...775 😂😂😂 «Mørt» hår ja. Nå måtte jeg le høyt her. Morsom skrivefeil. Anonymkode: 2820b...d32
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #41 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Ting du ikke selv har gjort noe for er det jo dust å være stolt av. Jeg er så stolt over at der er fjell i Norge, liksom? Jeg var ikke med på å lage dem... Og jeg var ikke selv der og hjalp Olav den hellige å kristne Norge, så hvorfor skal jeg selv føle noen form for stolthet over at han har etterkommere, der en av dem er meg? Anonymkode: 3decf...6d3 Selvfølgelig kan man være stolt over ting man ikke har måttet prestere for å oppnå. Alt handler ikke om prestasjon, men om blant annet identitetsfølelse og fellesskap. Noen er stolt over å være muslim, selv om man ikke presterer noe for å være det. Noen er stolt over et bestemt slektskap, pga identitet, at man liker denne personen spesielt godt eller fordi det rett og slett er litt «stas». Min adopterte venninne ble stolt da hun fant ut at hun har indianeraner. Jeg er stolt over den norske dugnadsånden, og jeg er stolt over øyenfargen min - helt uten å ha prestert noe i den forbindelse. Ingen kan nekte noen å være stolte uansett, og det skader da ingen om noen er litt stolte? Anonymkode: e6171...188
MarshOfDecay Skrevet 10. april 2019 #42 Skrevet 10. april 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Ting du ikke selv har gjort noe for er det jo dust å være stolt av. Jeg er så stolt over at der er fjell i Norge, liksom? Jeg var ikke med på å lage dem... Og jeg var ikke selv der og hjalp Olav den hellige å kristne Norge, så hvorfor skal jeg selv føle noen form for stolthet over at han har etterkommere, der en av dem er meg? Anonymkode: 3decf...6d3 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan man være stolt over ting man ikke har måttet prestere for å oppnå. Alt handler ikke om prestasjon, men om blant annet identitetsfølelse og fellesskap. Noen er stolt over å være muslim, selv om man ikke presterer noe for å være det. Noen er stolt over et bestemt slektskap, pga identitet, at man liker denne personen spesielt godt eller fordi det rett og slett er litt «stas». Min adopterte venninne ble stolt da hun fant ut at hun har indianeraner. Jeg er stolt over den norske dugnadsånden, og jeg er stolt over øyenfargen min - helt uten å ha prestert noe i den forbindelse. Ingen kan nekte noen å være stolte uansett, og det skader da ingen om noen er litt stolte? Anonymkode: e6171...188 What she said! Jeg blir stolt nå en nordmann gjør det bra i sport, jeg er stolt over å være fra der jeg kommer i fra, jeg er stolt når søsteren min synger fletta av konkurrentene på et TV-show. Hvorfor er det rart å være stolt av slikt?
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #43 Skrevet 10. april 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig kan man være stolt over ting man ikke har måttet prestere for å oppnå. Alt handler ikke om prestasjon, men om blant annet identitetsfølelse og fellesskap. Noen er stolt over å være muslim, selv om man ikke presterer noe for å være det. Noen er stolt over et bestemt slektskap, pga identitet, at man liker denne personen spesielt godt eller fordi det rett og slett er litt «stas». Min adopterte venninne ble stolt da hun fant ut at hun har indianeraner. Jeg er stolt over den norske dugnadsånden, og jeg er stolt over øyenfargen min - helt uten å ha prestert noe i den forbindelse. Ingen kan nekte noen å være stolte uansett, og det skader da ingen om noen er litt stolte? Anonymkode: e6171...188 Selvsagt må man prestere noe for å være muslim. Det er noe man aktivt er. Anonymkode: 1fc93...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå