Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Hei! Vi har tatt til oss en 3 år gammel schæferhund (hanne). Han er snill som dagen er lang, bare litt dum og ikke så godt oppdratt Men så har vi også kaniner, inne. Nå har vi hatt hunden i 5 mnd, og han gir seg liksom ikke med å skulle gjete kaninene... Når jeg slipper han løs til de så står han over de, og lager sånn "slafse"lyder med munnen og sikler. (Noe han ikke gjør til vanlig!) Han er ikke agressiv mot de, og de bryr seg overhodet ikke. Men, hva i alle dager betyr det? Skal han beskytte de? Jage de? Spise de? Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei! Vi har tatt til oss en 3 år gammel schæferhund (hanne). Han er snill som dagen er lang, bare litt dum og ikke så godt oppdratt Men så har vi også kaniner, inne. Nå har vi hatt hunden i 5 mnd, og han gir seg liksom ikke med å skulle gjete kaninene... Når jeg slipper han løs til de så står han over de, og lager sånn "slafse"lyder med munnen og sikler. (Noe han ikke gjør til vanlig!) Han er ikke agressiv mot de, og de bryr seg overhodet ikke. Men, hva i alle dager betyr det? Skal han beskytte de? Jage de? Spise de? Anonymkode: d8747...fb4 Tuller du, eller? Ja, han skal spise dem. Hvis du ikke kvitter deg med hunden, kommer kaninene til å dø snart. Du har IKKE schæfer og kanin sammen altså. Schæfere flest er ustabile mot mennesker, og mot andre dyr. DU er uansvarlig! Og når man er såpass kunnskapsløs bør man ikke ha dyr. Anonymkode: 5c828...15d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du, eller? Ja, han skal spise dem. Hvis du ikke kvitter deg med hunden, kommer kaninene til å dø snart. Du har IKKE schæfer og kanin sammen altså. Schæfere flest er ustabile mot mennesker, og mot andre dyr. DU er uansvarlig! Og når man er såpass kunnskapsløs bør man ikke ha dyr. Anonymkode: 5c828...15d Hahaha at det var??? Det finnes da utallige hunder og kaniner som går sammen! Er da virkelig ikke kunnskapsløs, jeg bare forstår ikke adferden til hunden. De er hjemme alene sammen på dagtid, adskilt med kompostbinge. Hadde hunden (eller samtlige andre hunder som har vært i hus) vært gira på å spise de opp hadde de vært døde for lengst! Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tuller du, eller? Ja, han skal spise dem. Hvis du ikke kvitter deg med hunden, kommer kaninene til å dø snart. Du har IKKE schæfer og kanin sammen altså. Schæfere flest er ustabile mot mennesker, og mot andre dyr. DU er uansvarlig! Og når man er såpass kunnskapsløs bør man ikke ha dyr. Anonymkode: 5c828...15d Schæfere flest er ikke ustabile, er du helt på tur? Men dette er tydeligvis en som ikke kommer over å se kaninen som bytte. Du kan altså ikke forvente at den ikke vil prøve seg. Anonymkode: 32e68...0de
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Schæfere flest er ikke ustabile, er du helt på tur? Men dette er tydeligvis en som ikke kommer over å se kaninen som bytte. Du kan altså ikke forvente at den ikke vil prøve seg. Anonymkode: 32e68...0de Men jeg forstår ikke adferden når de får være sammen. Det er som at han «vokter» over de. Han jager de ikke, bare står over de. Aldri bjeffa mot de eller noe, bare piper. Og som nevnt over er det en kompostbinge som skiller de når de er 8 timer alene så om han VIL spise de opp så er det ingenting som stopper han... Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Schæfere flest er ikke ustabile, er du helt på tur? Men dette er tydeligvis en som ikke kommer over å se kaninen som bytte. Du kan altså ikke forvente at den ikke vil prøve seg. Anonymkode: 32e68...0de Nei, jeg har kunnskap om schæfere. Har du ikke sett hvor ødelagte de er mentalt? Det er jo allmennkunnskap at schæfere er nervøse med masse fryktaggressjon. Anonymkode: 5c828...15d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Men jeg forstår ikke adferden når de får være sammen. Det er som at han «vokter» over de. Han jager de ikke, bare står over de. Aldri bjeffa mot de eller noe, bare piper. Og som nevnt over er det en kompostbinge som skiller de når de er 8 timer alene så om han VIL spise de opp så er det ingenting som stopper han... Anonymkode: d8747...fb4 Vet du hvorfor han piper? Det er fordi han har lyst til å tygge på dem. Enkelt og greit. Og du, det er FORBUDT å etterlate dyr i hjelpeløs tilstand, noe disse kaninene er. Jeg tror du er et troll. Anonymkode: 5c828...15d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hahaha at det var??? Det finnes da utallige hunder og kaniner som går sammen! Er da virkelig ikke kunnskapsløs, jeg bare forstår ikke adferden til hunden. De er hjemme alene sammen på dagtid, adskilt med kompostbinge. Hadde hunden (eller samtlige andre hunder som har vært i hus) vært gira på å spise de opp hadde de vært døde for lengst! Anonymkode: d8747...fb4 Og det synes du er greit? Du bare ler av det! Haha, de hadde vært døde! Haha, jeg er fullstendig hjernedød og mindreverdig, haha! Veldig gøy, ikke sant? Hva gjør du når mattilsynet kommer på døra og tar hunden din? Anonymkode: 5c828...15d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hahaha at det var??? Det finnes da utallige hunder og kaniner som går sammen! Er da virkelig ikke kunnskapsløs, jeg bare forstår ikke adferden til hunden. De er hjemme alene sammen på dagtid, adskilt med kompostbinge. Hadde hunden (eller samtlige andre hunder som har vært i hus) vært gira på å spise de opp hadde de vært døde for lengst! Anonymkode: d8747...fb4 Du er kunnskapsløs. Men jeg håper bare at du er et troll, for så dum er det ikke lov til å være. Anonymkode: c6cde...4c8
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 Og det å sette en kompostbinge (!) mellom en drapsmaskin og et byttedyr er bare så dumt at jeg ikke har ord for det engang. Forresten kan kaniner dø av SKREKK så han trenger ikke å tygge på dem engang, bare bjeffe på dem. Anonymkode: 5c828...15d
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Nei glem at jeg spurte da. Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Hjelpes meg så hissig anonymkode 15d var da 🙈 Når det kommer til Schæfere så var det en meget ekstrem vurdering av rasen også. De fleste Schæfere er ikke ødelagt i hodet, men de som alle andre hunder er jegere og jeg ville nok ikke latt de være løse alene. Når det er sagt så har jeg hatt Schæfere og kanin i 30 år, og det har aldri vært et problem at hundene har prøvd å spise kaninene. De har vært løse sammen, og kaninene har ligget inntil hundene, hoppet over hundene og ellers lekt sammen men de har kun fått muligheten til å være løse sammen når jeg har vært sammen med dem. Anonymkode: 08514...74c
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 Hysterisk når mennesker tror de har forstand på hunder, som enkelte anonyme her. Hund og kanin kan fint gå sammen. Her er det den andre anonyme som bommer totalt. Anonymkode: 82a71...e4b
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjelpes meg så hissig anonymkode 15d var da 🙈 Når det kommer til Schæfere så var det en meget ekstrem vurdering av rasen også. De fleste Schæfere er ikke ødelagt i hodet, men de som alle andre hunder er jegere og jeg ville nok ikke latt de være løse alene. Når det er sagt så har jeg hatt Schæfere og kanin i 30 år, og det har aldri vært et problem at hundene har prøvd å spise kaninene. De har vært løse sammen, og kaninene har ligget inntil hundene, hoppet over hundene og ellers lekt sammen men de har kun fått muligheten til å være løse sammen når jeg har vært sammen med dem. Anonymkode: 08514...74c De får ikke være alene nei. Når jeg slipper de til hverandre er det mens jeg sitter på gulvet ved siden av og har god kontroll på hunden Begge kaninene kommer fra hjem med hunder så de bryr seg ikke! De klatrer opp på bikkja, reiser seg på to bein og slikker den på snuta så de dør nok ikke av skrekk for hunden. De er jo byttedyr og er avhengig av å gjemme seg. Når hunden kommer bort så går de bort til hunden, ikke fra den. Så jeg er ikke redd for at de er redde. Og jeg er heller ikke redd hunden skal spise de. Jeg bare skjønner ikke hva det er han gjør. Det virker som han skal beskytte de på et vis... Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 Du ser det er bittelitt fjernt å undre seg over at en gjeterhundrase gjeter, hva? Anonymkode: 045cc...0e3
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du ser det er bittelitt fjernt å undre seg over at en gjeterhundrase gjeter, hva? Anonymkode: 045cc...0e3 Det undrer jeg meg ikke over. Jeg undrer meg over hvorfor han står over de. Han gjeter de jo ikke som bordercollien vi hadde gjeta ungene. Han henger over de. Anonymkode: d8747...fb4
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #17 Skrevet 10. april 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Det undrer jeg meg ikke over. Jeg undrer meg over hvorfor han står over de. Han gjeter de jo ikke som bordercollien vi hadde gjeta ungene. Han henger over de. Anonymkode: d8747...fb4 Han vil spise dem. Anonymkode: 31a7b...d59
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #18 Skrevet 10. april 2019 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Du ser det er bittelitt fjernt å undre seg over at en gjeterhundrase gjeter, hva? Anonymkode: 045cc...0e3 Han gjeter ikke. Han vurderer å angripe. Anonymkode: 32e68...0de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå