Gå til innhold

Regulering og plutselig ble fremtenna for lang....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente 13 år har nettopp fått regulering. Pga litt overbitt, litt bakoverbøyde fremtenner og skjeve hjørnetenner. 

Nå har det jo begynt å skje ting. Fortenna er kommet fint frem og da ser vi att den ene er lenger enn andre. 

13 åringen oppdaget det i går og fikk HEEELT panikk. Og angret på "reggisen" og vil heller ha de tennene hun hadde før og ikke en lang fremtann.

Jeg skal spørre ved neste kontroll time om 5 uker. Men kaster spm ut her.....

Kan en framtann som er lenger enn den andre "bli kortere".....  for det vil jo se rart ut, med en lenger framtann??????

Anonymkode: 2541e...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye lengre snakker vi? Er dere helt sikker på at den er lengre? Jeg har litt skjeve fortenner og fra spesielle vinkler ser den ene lengre ut. Om tennene hennes ennå ikke er helt rette så tenker jeg kanskje at det er dette som gjør det. 

Er det slik at hun har forskjellig lengde på tennene så kan sikkert dette rettes på. 

Anonymkode: 4746e...4df

Skrevet

Det skjedde med meg og her var årsaken en betennelse over den ene tanna. Kan være smart å skjekke med et røntgenbilde. 

Anonymkode: 5a59b...769

Skrevet

Tennene forandrar seg jo når ein har regulering. Og det er ikkje alltid det ser så bra ut undervegs. Kusina mi hadde plutseleg kjempemellomrom mellom fortennene då ho hadde regulering. No når ho er ferdig har ho kjempefine tenner. Men ring en tannlege å høyr, for sikkerheitsskuld, i tilfelle betennelse eller noko anna gale, som ho over her skreiv 

Anonymkode: d65d8...662

Skrevet

Det hadde ikke bekymret meg om hun var underveis i løpet, ting endrer seg underveis.

Skulle den ene fortanna bli lengre enn den andre går det an å rette på det også, ingen krise. 

Anonymkode: d3b89...063

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...