Gå til innhold

hva er mest normalt hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har et barn på barneskolen, han går i 2klasse og allerede nå er det slik at man bare ber noen få i bursdag, han blir sjelden bedt, da han er litt umoden forhold til de andre, skjønner den , men de er 14 gutter i klassen, han og de 2 kameratene hans blir skjelden bedt. vi ber alle for det synes jeg er det mest riktige, og det var det vi gjorde med de 2 andre som nå er 16 og 19,men tidene forandrer seg tydeligvis.

hvordan er det hos dere? er vel kun 2 til ( ene kompisen til sønnen og en annen i klassen ) som ber alle, ellers så ber de andre 11 som de vil

Anonymkode: 3c7bc...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med eldste og yngste ber vi alle. Med mellomste ber vi de han er trygg på. Men det handler om han, og ikke de.

Anonymkode: 167ee...47d

Skrevet

Eldste ble mobbet, så der inviterte vi kun de som ikke mobbet henne. Hun gikk også kun i bursdag til de som ikke mobbet.

mellomste inviterte vi alle jentene de 3 første årene og de to siste årene har vi invitert hele klassen da hun har venner på tvers av kjønn

minste har vi alltid invitert alle, både gutter og jenter, men de er en liten klasse, så da er det mulig

Anonymkode: 40e7e...ca1

Skrevet

Dette bør tas opp på et foreldremøte. Snakk gjerne med lærer som kan ta det videre med foreldrekontakt. Jeg jobber som lærer og har barn på en annen skole. På begge disse skolene er det «regel» om å invitere alle guttene/jentene.

Anonymkode: 8634d...45f

Skrevet

Når jeg var liten så  inviterte vi alle jentene fram til 4 klasse, i 5 klasse inviterte vi hele klassen, å i 6 7 klasse inviterte vi de som vi var mest sammen med. 

Anonymkode: 901e0...1dd

Skrevet

Takk for alle svar

dette er tatt opp med både lærer og foreldremøte,men skolen gjør ikke noe ,så lenge innbydelsene skjer i fritiden,men bursdag blir jo likevel snakket om

Skrevet

Her vi bor, lite sted sentralt på Østlandet, en klasse pr trinn er det mest vanlig å be alle av samme kjønn, noen ganger hele klassen/ trinnet i bursdag i den alderen. Ikke hørt om noen som kun inviterer deler av gruppa, synes det er en uting. Da jeg var ung inviterte vi hel gruppe på hjemmebursdag frem til 10-års dag. Etter det 4-6 stykk på kino og pizza. 

Anonymkode: 54ac3...978

Skrevet

Atter en trolletråd, BW? Hva oppnår du?

Anonymkode: dd684...01c

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

vi har et barn på barneskolen, han går i 2klasse og allerede nå er det slik at man bare ber noen få i bursdag, han blir sjelden bedt, da han er litt umoden forhold til de andre, skjønner den , men de er 14 gutter i klassen, han og de 2 kameratene hans blir skjelden bedt. vi ber alle for det synes jeg er det mest riktige, og det var det vi gjorde med de 2 andre som nå er 16 og 19,men tidene forandrer seg tydeligvis.

hvordan er det hos dere? er vel kun 2 til ( ene kompisen til sønnen og en annen i klassen ) som ber alle, ellers så ber de andre 11 som de vil

Sparer du på punktum? 

Anonymkode: 716c9...527

Skrevet

Har ei jente i 2. klasse. De er 16 jenter i klassa. Alle ber enten hele klassa eller samme kjønnet. Ingen har invitert bare noen. Jeg syns de kan vente med det til de er litt eldre. Er nok vanlig at de begynner med det rundt 10 års alder.

Anonymkode: 61172...3eb

Skrevet

Sønnen min går også i 2.klasse å her er det blitt mer og mer vanlig å innvitere hele klassen. De som ikke gjør det innviterer enten alle guttene eller alle jentene.

Anonymkode: d176e...852

Skrevet

Jeg skjønner greia med å være inkluderende, men at kjønnssegregering har blitt normen... 🤦‍♀️ 

Det er trist å ikke bli bedt i bursdag så ofte. Ta det opp i klassen at guttene føler seg litt utenfor. Kanskje er det flere som inviterer og inkluderer da. Men ikke ty til «guttene inviterer guttene og jentene inviterer jentene». Det er bare trist.

Anonymkode: 0fde6...0a7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar

dette er tatt opp med både lærer og foreldremøte,men skolen gjør ikke noe ,så lenge innbydelsene skjer i fritiden,men bursdag blir jo likevel snakket om

Hva tenker du skolen skal gjøre? De har tatt det opp. Mer kan de ikke gjøre.

Er forsåvidt enig med deg at en inviterer alle.

Anonymkode: c9aab...27a

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Hva tenker du skolen skal gjøre? De har tatt det opp. Mer kan de ikke gjøre.

Er forsåvidt enig med deg at en inviterer alle.

Anonymkode: c9aab...27a

vet ikke hva skolen skulle gjort,men det var en som spurte om jeg ikke hadde spurt om hjelp., å derfor svarte jeg i følge det innlegget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...