Gå til innhold

Gravide som jobber i akuttpsykiatrien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som jobber innen psykiatri med tvangsinnlagte pasienter som kan være utaggerende. Fikk dere svangerskapspenger? Eller tilrettelegging? Når sluttet dere isåfall å jobbe?

Anonymkode: edf76...2e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du som jobber der, kan du fortelle litt om en typisk dag på jobb? 

Hva må man utdanne seg til for å jobbe en slik plass? Er det på sykehus eller privat? 

Er det mye vold/utagering? 

Anonymkode: 92c1c...9b8

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du som jobber der, kan du fortelle litt om en typisk dag på jobb? 

Hva må man utdanne seg til for å jobbe en slik plass? Er det på sykehus eller privat? 

Er det mye vold/utagering? 

Hos oss jobber det sykepleiere, vernepleiere og assistenter. Er sykehus.

Er turnusjobbing, kombinasjon av dag og aften og natt. Evt kun natt.

Dagene går for det meste ut på å være tilgjengelig og snakke med pasienter. Du må klare å sitte en god del stille og tåle at pasienter avviser deg. Du vil også få høre mange triste historier. 

Graden av vold og utagering vil variere veldig fra en post til en annen. Hos oss er det ikke mye vold, men det er veldig syke pasienter så det kan skje. Vi er aldri alene i miljøet og alle har alarm på seg. Det vil si at du kan bli nødt til å løpe til en annen post dersom det går en alarm der. Og andre poster kommer om du trykker på alarmen. 

Føler det ble mye negativt over, men jeg må si at jeg stortrives. Mange flotte mennesker, både pasienter og kollegaer som jeg er blitt glad i. 

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss jobber det sykepleiere, vernepleiere og assistenter. Er sykehus.

Er turnusjobbing, kombinasjon av dag og aften og natt. Evt kun natt.

Dagene går for det meste ut på å være tilgjengelig og snakke med pasienter. Du må klare å sitte en god del stille og tåle at pasienter avviser deg. Du vil også få høre mange triste historier. 

Graden av vold og utagering vil variere veldig fra en post til en annen. Hos oss er det ikke mye vold, men det er veldig syke pasienter så det kan skje. Vi er aldri alene i miljøet og alle har alarm på seg. Det vil si at du kan bli nødt til å løpe til en annen post dersom det går en alarm der. Og andre poster kommer om du trykker på alarmen. 

Føler det ble mye negativt over, men jeg må si at jeg stortrives. Mange flotte mennesker, både pasienter og kollegaer som jeg er blitt glad i. 

Hei. 

Må man være "tøff"? Er det bare folk som ikke er redd for vold som jobber der? 

<3 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei. 

Må man være "tøff"? Er det bare folk som ikke er redd for vold som jobber der? 

❤️

Det viktigste er at du er en omsorgsfull person som ser hele mennesket. En møter mennesker som har opplevd mye traume. Det har vært det tøffeste for min del. Men det er jo klart at du kan ikke løpe å gjemme deg hvis det skulle oppstå en situasjon. 

Skrevet

Man må jo stå i noen vanskelige situasjoner, men jobben går jo mest ut på å forebygge. 

Det mest vanlige er jo at folk er redd for vold, også de som jobber der. Det ligger mye styrke i å kjenne at man er redd. Hvis man er så tøff at man ikke kjenner på det, så er man på feil plass. 

Men man må være egnet. Å gå på jobb å være redd hver dag er ikke å anbefale....

Anonymkode: 767fe...3f9

Skrevet

Ellers vil jeg si at jeg jobbet på øyeblikkelig hjelp avd i hele svangerskapet, frem til permisjon. Var tilrettelagt slik at jeg ikke var på skjermet avsnitt, og det var en vurdering ift hvem jeg kunne følge opp. Fungerte helt fint:)

Anonymkode: 767fe...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...