Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Fastlegen min foreslo at jeg begynner med lett styrketrening som yoga pga muskelspenninger. Men er ikke yoga mer sånn tøying-aktig? Finnes sikkert mye forskjellig innen yoga, men er det noe du vil foreslå? Kalles det da klassisk yoga, eller? Anonymkode: e8c21...7c4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Jeg praktiserer hot yoga. (Yoga i et lokale som er mellom 35 og 40 grader varmt). Bikram kalles det ofte, men egentlig er bikram en form for yoga, mange andre yogaformer gjøres også i varmen. Yin-yoga er rolig yoga hvor man tøyer kroppen, og blir lenge i hver stilling. Ashtanga er en fast sekvens med øvelser, en slags flow hvor du beveger deg i takt med pusten. Det er en blanding av styrke og fleksibilitet. Dharma er hard styrketrening, men trener også fleksibilitet, koordinasjon og balanse. Finn et yogastudio i nærheten av deg, kjøp noen enkelttimer eller betal en måneds medlemskap. Test ut ulike timer, Finn ut om du liker yoga, og hvilke timer som passer for deg. Husk at det tar en stund å «komme inn i det», så ikke gi opp etter et par timer, hold ut til du føler at du får dreisen på pust og stillinger, så kan du bestemme deg for om yoga er for deg. Anonymkode: e4161...e31
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg praktiserer hot yoga. (Yoga i et lokale som er mellom 35 og 40 grader varmt). Bikram kalles det ofte, men egentlig er bikram en form for yoga, mange andre yogaformer gjøres også i varmen. Yin-yoga er rolig yoga hvor man tøyer kroppen, og blir lenge i hver stilling. Ashtanga er en fast sekvens med øvelser, en slags flow hvor du beveger deg i takt med pusten. Det er en blanding av styrke og fleksibilitet. Dharma er hard styrketrening, men trener også fleksibilitet, koordinasjon og balanse. Finn et yogastudio i nærheten av deg, kjøp noen enkelttimer eller betal en måneds medlemskap. Test ut ulike timer, Finn ut om du liker yoga, og hvilke timer som passer for deg. Husk at det tar en stund å «komme inn i det», så ikke gi opp etter et par timer, hold ut til du føler at du får dreisen på pust og stillinger, så kan du bestemme deg for om yoga er for deg. Anonymkode: e4161...e31 Hm, litt forskjellig innenfor yoga altså🤔 Hvilken type yoga tenker du ville passet for meg da mtp min problemstilling og legens anbefaling? Anonymkode: e8c21...7c4
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 All yoga innebærer styrketrening bortsett fra ren restorativ yoga. Kan anbefale yoga with Adrienne på youtube, så får du en følelse av hva det handler om. Anonymkode: d3bcf...c09
sug lut Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm, litt forskjellig innenfor yoga altså🤔 Hvilken type yoga tenker du ville passet for meg da mtp min problemstilling og legens anbefaling? Anonymkode: e8c21...7c4 Det spørs jo på ditt fysiske utgangspunkt. Jeg har gått på det som ble markedsført som Power Yoga, det var definitivt et styrkemoment i det. Ulempen med enhver form for yoga er at det er rapende kjedelig trening.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hm, litt forskjellig innenfor yoga altså🤔 Hvilken type yoga tenker du ville passet for meg da mtp min problemstilling og legens anbefaling? Anonymkode: e8c21...7c4 Jeg vet ikke nok om deg til å anbefale noe. Jeg tror ikke nødvendigvis du bør velge heller. Jeg går på alle timer nevnt i innlegget mitt i løpet av en uke. Kombinasjonen er fantastisk for min kropp, og for sykdommene jeg har. Jeg klarer å være i full jobb på grunn av treningen. Jeg mener du burde prøve ulike yogastiler, over litt tid, og så finne ut hva som fungerer for deg. Anonymkode: e4161...e31
Havhesten2017 Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Det finnes yoga og det finnes yoga. Det avhenger veldig av hvem som leder det. Mye av yoga på treningssentrene er ganske useriøst. Ville gått til et yogastudio. Bikram, denne varmeyogaen synes jeg er veldig ubehagelig. Ashtange (Poweryoga) er bra trening, men hard for armer, hender og skuldre. Hatha-yoga er "vanlig" yoga med litt ditt og datt. Mange studioer har ikke et spesifikt navn på yogaen bortsett fra Bikram og Ashtanga. Enig med anonym over som sier du bør ta et prøvemedlemsskap eller timer en stund for å prøve. Og, ikke gi deg før du har har prøvd noen runder, det tar tid for kroppen å venne seg til. Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå