Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått hage, og prøver oss på grønsakshage. Men hvor får man kjøpt settepoteter nå for tiden? Har vanlige hagesentere (Plantasjen o.l.)? Jeg så etter i fjor uten å finne, men da var jeg kanskje for sent ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felleskjøpet, Plantasjen, lokale bønder og hagesentre.

Anonymkode: 11623...287

Skrevet

Felleskjøpet har vi brukt.

Anonymkode: 5426a...c11

Skrevet

Takk for svar, da prøver jeg med en tur til Felleskjøpet.

Skrevet

Hvis de ikke skal settes riktig enda, men kanskje om 1 uke eller 2, så kjøper du en pose poteter på hvilken som helst dagligvarebutikk, og lar posen stå i kjøkkenskapet. Har gjort det mange gang, ofte ikke helt med vilje.

Anonymkode: e33f1...e4e

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de ikke skal settes riktig enda, men kanskje om 1 uke eller 2, så kjøper du en pose poteter på hvilken som helst dagligvarebutikk, og lar posen stå i kjøkkenskapet. Har gjort det mange gang, ofte ikke helt med vilje.

Man skal ikke bruke poteter fra butikken. Da risikerer man å spre sykdommer vi absolutt ikke vil ha i Norsk natur. 

Skrevet
55 minutter siden, Tipp topp skrev:

Man skal ikke bruke poteter fra butikken. Da risikerer man å spre sykdommer vi absolutt ikke vil ha i Norsk natur. 

Det finnes jo norske poteter og i butikken da

Anonymkode: 79667...f44

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes jo norske poteter og i butikken da

Det er fortsatt ikke lov å dyrke på annet enn faktiske settepoteter, ikke butikkpoteter. Det handler om miljøsikkerhet.

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Det er fortsatt ikke lov å dyrke på annet enn faktiske settepoteter, ikke butikkpoteter. Det handler om miljøsikkerhet.

Vi har alltid gjort det. Spre hvilke sykdommer? Og spre det hvor? Dyrker jo kun i egen hage. Er vel ikke lov å selge poteter i Norge som kan spre sykdommer?

Skrevet
2 timer siden, Tipp topp skrev:

Det er fortsatt ikke lov. Selv norske poteter kan ha smittefare man ikke ønsker å spre. 

http://www.matportalen.no/artikler/er_du_en_potetsynder

Linken din sier noe annet

"Det er formelt sett ikke forbudt å sette matpotet som kjøpes i butikk eller mottas på annen måte, men det frarådes på grunn av smittefare. Dette gjelder særlig dersom matpotetene er fra utlandet."

Skrevet
17 timer siden, Spurvugla skrev:

Vi har fått hage, og prøver oss på grønsakshage. Men hvor får man kjøpt settepoteter nå for tiden? Har vanlige hagesentere (Plantasjen o.l.)? Jeg så etter i fjor uten å finne, men da var jeg kanskje for sent ute.

Hageland har settepoteter tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...