Spurvugla Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Vi har fått hage, og prøver oss på grønsakshage. Men hvor får man kjøpt settepoteter nå for tiden? Har vanlige hagesentere (Plantasjen o.l.)? Jeg så etter i fjor uten å finne, men da var jeg kanskje for sent ute.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Felleskjøpet, Plantasjen, lokale bønder og hagesentre. Anonymkode: 11623...287
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Felleskjøpet har vi brukt. Anonymkode: 5426a...c11
Spurvugla Skrevet 8. april 2019 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2019 Takk for svar, da prøver jeg med en tur til Felleskjøpet.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Hvis de ikke skal settes riktig enda, men kanskje om 1 uke eller 2, så kjøper du en pose poteter på hvilken som helst dagligvarebutikk, og lar posen stå i kjøkkenskapet. Har gjort det mange gang, ofte ikke helt med vilje. Anonymkode: e33f1...e4e
Tipp topp Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis de ikke skal settes riktig enda, men kanskje om 1 uke eller 2, så kjøper du en pose poteter på hvilken som helst dagligvarebutikk, og lar posen stå i kjøkkenskapet. Har gjort det mange gang, ofte ikke helt med vilje. Anonymkode: e33f1...e4e Man skal ikke bruke poteter fra butikken. Da risikerer man å spre sykdommer vi absolutt ikke vil ha i Norsk natur.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 55 minutter siden, Tipp topp skrev: Man skal ikke bruke poteter fra butikken. Da risikerer man å spre sykdommer vi absolutt ikke vil ha i Norsk natur. Det finnes jo norske poteter og i butikken da Anonymkode: 79667...f44
Tipp topp Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes jo norske poteter og i butikken da Anonymkode: 79667...f44 Det er fortsatt ikke lov. Selv norske poteter kan ha smittefare man ikke ønsker å spre. http://www.matportalen.no/artikler/er_du_en_potetsynder
sug lut Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Det finnes jo norske poteter og i butikken da Anonymkode: 79667...f44 Det er fortsatt ikke lov å dyrke på annet enn faktiske settepoteter, ikke butikkpoteter. Det handler om miljøsikkerhet.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 1 time siden, sug lut skrev: Det er fortsatt ikke lov å dyrke på annet enn faktiske settepoteter, ikke butikkpoteter. Det handler om miljøsikkerhet. Vi har alltid gjort det. Spre hvilke sykdommer? Og spre det hvor? Dyrker jo kun i egen hage. Er vel ikke lov å selge poteter i Norge som kan spre sykdommer? Anonymkode: e33f1...e4e
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 2 timer siden, Tipp topp skrev: Det er fortsatt ikke lov. Selv norske poteter kan ha smittefare man ikke ønsker å spre. http://www.matportalen.no/artikler/er_du_en_potetsynder Linken din sier noe annet "Det er formelt sett ikke forbudt å sette matpotet som kjøpes i butikk eller mottas på annen måte, men det frarådes på grunn av smittefare. Dette gjelder særlig dersom matpotetene er fra utlandet." Anonymkode: 79667...f44
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 17 timer siden, Spurvugla skrev: Vi har fått hage, og prøver oss på grønsakshage. Men hvor får man kjøpt settepoteter nå for tiden? Har vanlige hagesentere (Plantasjen o.l.)? Jeg så etter i fjor uten å finne, men da var jeg kanskje for sent ute. Hageland har settepoteter tror jeg Anonymkode: 79667...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå