Gå til innhold

Noen yrker forventer man liksom litt mer av

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forundres stadig av alle foreldrene som tar så lett på sikring i bil, overholdelse av karantenetid ved sykdom osv. 

Bestekompisen til førsteklassingen vår har mor som er sykepleier og far som er politi. Likevel sender de stadig barnet ut og på skolen før de anbefalte 24 timene er gått ved omgangssyke. I dag kom sønnen min hjem og fortalte at x hadde spydd hele helgen mens de var på hyttetur og så måtte han bli hentet på aks for han hadde så vondt i magen! Hvis dette ødelegger påsken for noen av de andre i klassen vet jeg ikke hva jeg gjør. 

En annen ting er at når de skal ha med mitt barn i bilen så har jeg jo lært å komme med bilstolen, for de har ingen ekstra. Det er helt greit, men jeg får stadig små kommentarer om det virkelig er nødvendig, de skal jo bare kjøre litt (50 grense hele veien). Jeg overhører dem og henter setet, men er lettere sjokkert. Man forventer vel gjerne mer av folk som jobber både med å sjekke at folk følger lover og regler og å ta seg av dem som blir skadet i trafikken?

Anonymkode: f73eb...d4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdannelse er dessverre ikke alltid noen kur for dumskap...

Hos noen er det langt mellom liv og lære. Det er jo greit når det bare går utover dem selv, men ikke når det går utover barna deres eller andre.

Anonymkode: 00ccc...e3f

Skrevet

Hva med den lokale jordmora som satt i forsetet på bilen da mannen kjørte,og hun hadde en av tvillingene sine på fanget (ca 2 mnd gammel)? Jeg ble rett og slett rystet!!

Anonymkode: 06969...12f

Skrevet

OBS det er 48 timer skal barna bli holdt heime i etterkant av oppkast! 

Men heilt enig. Er so mange som ikkje tar slike ting på alvor. Heilt sjokkerandes.

Anonymkode: d4cad...05f

Skrevet

Ja, vet. Her jeg bor har vi en fysioterapeut som har hatt barna sine fremovervendt siden ca ni, ti mnd alder. 

Anonymkode: 716d1...878

Skrevet

Jeg forventer at foreldre, uansett utdanning klarer å ivareta egne barn. 

Eller tenker du det hadde vært mer greit om foreldrene var elektriker og frisør? 

Anonymkode: 95a63...219

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forventer at foreldre, uansett utdanning klarer å ivareta egne barn. 

Eller tenker du det hadde vært mer greit om foreldrene var elektriker og frisør? 

Selvfølgelig er det forventet at en politimann følger loven

Anonymkode: 6ba8e...ca8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det forventet at en politimann følger loven

Anonymkode: 6ba8e...ca8

Hvilken lov sikter du til? 

Skrevet

Her er det et foreldrepar, barnevern og politi. Ungen stjeler, lyver, drikker og røyker (15 år)

Et annet foreldrepar, begge i barnevernet. Ungen har mobba og plaga mitt barn psykisk og fysisk i 7 år...

Erfaring tilsier og at det er leger og øvrig helsepersonell som sluntrer mest med syke unger i bhg.

Psykiater og psykiatrisk sykepleier i rusomsorgen ruser seg på hyttetur. Psykologen fra samme arbeidssted røyker hasj.

Så nei, utdannelse har ingenting å si på hvordan man er som foreldre dessverre!

Anonymkode: 99907...38f

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken lov sikter du til? 

At man sikrer barn i bilen, vil jeg tro? En 2.klassing er sannsynlig under 135 cm og skal følgelig sitte i beltestol eller på pute. En politimann burde vite det.

Anonymkode: 8910d...d0a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

At man sikrer barn i bilen, vil jeg tro? En 2.klassing er sannsynlig under 135 cm og skal følgelig sitte i beltestol eller på pute. En politimann burde vite det.

Anonymkode: 8910d...d0a

Jaha. Men hvilken lov bryter han? Er det en anbefaling eller en lov?

Skrevet
På 9.4.2019 den 18.14, Anonym bruker skrev:

Artikkelen henviser til en forskrift, ikke en lov. Dessuten gjelder den der det finnes utstyr til sikring, ikke der det ikke finnes.

Og du representerer de kloke uten utdanning?

Anonymkode: 869e1...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...