Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Kort fortalt; Vi har solgt huset og har leid bolig for en mellomperiode før vi kjøper nytt. Alt er fint, men... det er en sykt irriterende nabogutt her... han er 5 år. Kommer over til oss ved hver mulige anledning. I stedet for å gå til inngangsdøren og ringe på går han opp på terrassen og banker på døra der (store glassdører, så han står praktisk talt i stua vår) eller så bare går han rett inn om døra der er åpen. Han vil leke med barna våre som er 11 og 3 år (altså ikke egentlig i passende alder). Om vi sier det ikke passer blir han enten bare stående og mase eller han kan bli ufin. Om han går kommer han gjerne tilbake 3-4 ganger til i løpet av neste timen. Orker ikke dette hele sommeren! What to do???? Anonymkode: 919ef...e11
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kort fortalt; Vi har solgt huset og har leid bolig for en mellomperiode før vi kjøper nytt. Alt er fint, men... det er en sykt irriterende nabogutt her... han er 5 år. Kommer over til oss ved hver mulige anledning. I stedet for å gå til inngangsdøren og ringe på går han opp på terrassen og banker på døra der (store glassdører, så han står praktisk talt i stua vår) eller så bare går han rett inn om døra der er åpen. Han vil leke med barna våre som er 11 og 3 år (altså ikke egentlig i passende alder). Om vi sier det ikke passer blir han enten bare stående og mase eller han kan bli ufin. Om han går kommer han gjerne tilbake 3-4 ganger til i løpet av neste timen. Orker ikke dette hele sommeren! What to do???? Anonymkode: 919ef...e11 Si ifra til foreldrene. Si at han gjerne må komme å leke med dem hvis han ser dem ute, men at det blir for mye å ha han stående i stua plutselig. Anonymkode: e57e4...d86
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Har en sånn nabo vi også, men han er 10 år. Han er til faren annenhver helg og da vil han leke med gutten min som også er 10 år. Og det er greit. Men han kommer søndag kl 9. Da sier jeg at vi har nettopp stått opp og at det ikke passer. Kom tilbake i 11 tiden sier jeg. Da står han utenfor blokka og ser opp på verandaen våres i lang tid. Synes synd på han men å ha besøk tidlig på søndag er uaktuelt Anonymkode: 66a3f...b01
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kort fortalt; Vi har solgt huset og har leid bolig for en mellomperiode før vi kjøper nytt. Alt er fint, men... det er en sykt irriterende nabogutt her... han er 5 år. Kommer over til oss ved hver mulige anledning. I stedet for å gå til inngangsdøren og ringe på går han opp på terrassen og banker på døra der (store glassdører, så han står praktisk talt i stua vår) eller så bare går han rett inn om døra der er åpen. Han vil leke med barna våre som er 11 og 3 år (altså ikke egentlig i passende alder). Om vi sier det ikke passer blir han enten bare stående og mase eller han kan bli ufin. Om han går kommer han gjerne tilbake 3-4 ganger til i løpet av neste timen. Orker ikke dette hele sommeren! What to do???? Anonymkode: 919ef...e11 Hvis det ikke passer så vær ko kret. "Det passer ikke i dag." Hvis du svarer "Kanskje senere." Er det en invitasjon til å komme tilbake om 10 minutter. Anonymkode: 23d25...cc3
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Herlighet, du må jo snakke med gutten! Si at han skal ringe på når han kommer på besøk, og si at han ikke kan komme tilbake før etter middag, i morgen, eller hva som passer best. Han er jo liten og skjønner ikke hint og halvsagte beskjeder. Anonymkode: edaf0...99d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 Du må tåle å bli mislikt. «Du kan ikke komme hit hele tiden. Det passer ikke alltid» Anonymkode: a392b...f07
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Du må snakke til han så han forstår. Ikke la deg irritere, og ikke diskuter eller kverruler med han. Nei, du kan ikke komme på verandaen vår, du må gå på døra og ringe på! Nei, det passer ikke å leke i dag, du må gå hjem. Nå må du slutte å diskutere med meg, jeg har sagt det ikke passer så nå må du gå hjem. Dette er ikke greit, skal du være stygg i munnen og ufin må jeg følge deg hjem og fortelle foreldrene dine hvordan du oppfører deg. Anonymkode: 72c49...98c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 herlighet, dette sier mer om deg enn guttungen. stakkars lille Anonymkode: b9640...bd4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 Altså, han er fem år. Gi ham utvetydig beskjed på en real måte. Hvis det ikke funker; ta det med foreldrene. Anonymkode: 6fd77...d3f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 Hvor har jeg sagt at jeg ikke gir tydelige beskjeder? «Det passer ikke», eller «nå er det sent, så minste skal slappe av før leggetid» er da ikke tvetydige beskjeder for en som er skokestarter i år? HI Anonymkode: 919ef...e11
Syngensang Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor har jeg sagt at jeg ikke gir tydelige beskjeder? «Det passer ikke», eller «nå er det sent, så minste skal slappe av før leggetid» er da ikke tvetydige beskjeder for en som er skokestarter i år? HI Anonymkode: 919ef...e11 Jo, det er tvetydig for ein femåring. "Nei, du kan ikkje kome inn i dag" er tydleg og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå