Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg og mannen jobber på samme arbeidsplass. Vi har samme arbeidsoppgaver men to forskjellige ledere. Nå har det seg slik at lederen til mannen min sender han meldinger om meg. At jeg skal levere papirer i hytt og pine til henne (nav vedtak om perm). Disse ble selvsagt levert for snart to år siden når jeg søkte min permisjon så det er ikke slik at det ikke stemmer, det er lederen som har rotet de bort tydeligvis nå gjentatte ganger. Men er det lovlig å sende han meldinger om meg? Vedkommende aner jo ikke om vi i det hele tatt er «sammen» nå selv om vi er gift. Den personen har full mulighet til å ringe meg men det blir ikke gjort. Hva er det loven sier her? Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Det er naturlig at mannens leder forholder seg til mannen din, men jeg forstår ikke hvorfor mannens leder trenger dine papirer. Jeg vet ikke om loven sier noe om en slik problemstilling, men som gifte har dere ganske stor innsynsrett i hverandres saker. Jeg forstår heller ikke at det skulle være et problem. Ta en telefon til mannens leder og foryell hvem du har levert papirene til eller bare lever en ny kopi. Ingen grunn til å lage noen sak av dette. Anonymkode: aa317...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Min tanke er at en leder ikke har lov å gi ut info om en annen arbeidstaker uavhengig av om de er gift/sammen eller ikke. En ting er om leder sier når mannen din er på kontoret hans at be henne om å ta kontakt med meg. Anonymkode: 53798...3d6
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er naturlig at mannens leder forholder seg til mannen din, men jeg forstår ikke hvorfor mannens leder trenger dine papirer. Jeg vet ikke om loven sier noe om en slik problemstilling, men som gifte har dere ganske stor innsynsrett i hverandres saker. Jeg forstår heller ikke at det skulle være et problem. Ta en telefon til mannens leder og foryell hvem du har levert papirene til eller bare lever en ny kopi. Ingen grunn til å lage noen sak av dette. Anonymkode: aa317...c0c Grunnen Hilmar jeg lager sak eller bedre sagt vi begge er at disse er blitt leverte gjentatte ganger sender forrige uke. Men vedkommende roter de bort eller finner de ikke igjen. Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Min tanke er at en leder ikke har lov å gi ut info om en annen arbeidstaker uavhengig av om de er gift/sammen eller ikke. En ting er om leder sier når mannen din er på kontoret hans at be henne om å ta kontakt med meg. Anonymkode: 53798...3d6 Nettopp det er det jeg mener og. Føler det blir ett grovt overtramp å ikke ta kontakt med meg personlig. Lederen har både nummeret mitt, Mail adresse og vanlig addresse. Dette er en bitte liten sak i forhold til hva som har vert de siste årene her. Det er snakk om mye! Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Grunnen Hilmar jeg lager sak eller bedre sagt vi begge er at disse er blitt leverte gjentatte ganger sender forrige uke. Men vedkommende roter de bort eller finner de ikke igjen. Anonymkode: 8a4e1...e78 Men hvorfor skal du levere papirer til din manns sjef hvis det ikke har noe med din man å gjøre? Anonymkode: aa317...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor skal du levere papirer til din manns sjef hvis det ikke har noe med din man å gjøre? Anonymkode: aa317...c0c Nei si det 😂 jeg har avviklet min permisjon for godt over ett år siden og hans graderte (med levere papirer selvsagt) er ferdig nå om to måneder Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Høres rotete ut. Kan du ikke bare be mannen din øve inn et standardsvar: "om du trenger noe fra Berit, så må du nesten ta det med henne. Det har ikke jeg oversikt over" Om sjefen er en rotekopp hadde jeg begynt å sende mailer så man kan se historikk.. "Hei. La papirer om permisjon i hyllen din som avtalt i dag". Berit osv osv. Hver gang. Så ville jeg vist til det når han begynner å mase, at han har fått de allerede...arbeidsgiver kan ikke forvente at du leverer samme papirer flere ganger fordi de har dårlig orden i sakene sine. Anonymkode: 6b67f...a4f
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei si det 😂 jeg har avviklet min permisjon for godt over ett år siden og hans graderte (med levere papirer selvsagt) er ferdig nå om to måneder Anonymkode: 8a4e1...e78 Da vil jeg tro det er noe de trenger i forbindelse med hans permisjon og at det derfor er helt naturlig å ta det med ham. Anonymkode: aa317...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Da vil jeg tro det er noe de trenger i forbindelse med hans permisjon og at det derfor er helt naturlig å ta det med ham. Anonymkode: aa317...c0c Ja mannen orket ikke å svare på SMS en i dag. Da det er mas fra enden til annen hele tiden. Vedkommende hadde til og med kjeftet på mannen da han hadde spysyken en gang fordi han ikke hadde sagt ifra, da hadde de snakket på telefon to dager tidligere 🙄😂. Men det ble ikke noe mer i dag om det. Så da avventer vi, i og med at alt er sendt inn for lenge siden (over ett år siden) er det ingen grunn til å levere samme papiret nå for 5. Gang... Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #11 Skrevet 8. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja mannen orket ikke å svare på SMS en i dag. Da det er mas fra enden til annen hele tiden. Vedkommende hadde til og med kjeftet på mannen da han hadde spysyken en gang fordi han ikke hadde sagt ifra, da hadde de snakket på telefon to dager tidligere 🙄😂. Men det ble ikke noe mer i dag om det. Så da avventer vi, i og med at alt er sendt inn for lenge siden (over ett år siden) er det ingen grunn til å levere samme papiret nå for 5. Gang... Anonymkode: 8a4e1...e78 Hat mannen din levert papirene til sjefen sin 4 ganger eller har du øevert papirene til din sjef for over et år siden? Når dee jobber i samme firma er det en del papirer som må leveres inn fra dere begge to. Mannen din kan bo ikke bare droppe å svare sjefen sin når han eller hun etterlyser et papir. Selvfølgelig må man si fra hvis man har omgangssyke som med andre sykdomer. Anonymkode: aa317...c0c
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #12 Skrevet 8. april 2019 hva mener du er ulovlig her da? Anonymkode: 58b18...3d0
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #13 Skrevet 8. april 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hat mannen din levert papirene til sjefen sin 4 ganger eller har du øevert papirene til din sjef for over et år siden? Når dee jobber i samme firma er det en del papirer som må leveres inn fra dere begge to. Mannen din kan bo ikke bare droppe å svare sjefen sin når han eller hun etterlyser et papir. Selvfølgelig må man si fra hvis man har omgangssyke som med andre sykdomer. Anonymkode: aa317...c0c Nå missforstår du. Selvsagt har vi levert inn alt som skal til begge og begge sjefene for lenge siden. Så ble det levert inn på nytt for en uke siden. Da var det altså 4. Gangen og nå igjen. Poenget som du mussfortod her er at han selvsagt hadde sagt ifra til sjefen personlig snakket med vedkommende på telefon, tid agere senere var det kjeft fordi sjefen hadde glemt det. Men altså det er helt urelevant med historien her nå. Det jeg ønsket å vite er om det finnes en lov hvor man må ta ting personlig og ikke via andre. Det er ikke bare dette det gjelder det går i ett med at kan xxx gjøre sånn og sånn, kan xxxx komme inn hit osv osv. Forferdelig slitsomt. Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #14 Skrevet 8. april 2019 Å herlighet unnskyld skrivefeilene er telefonen min som er helt på bærtur Anonymkode: 8a4e1...e78
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #15 Skrevet 8. april 2019 Her ville jeg kalt inn til møte hvor tillitsvalgt, dere og lederene deltar og få oppklaring på alt. Virker på deg som om dette bare er dråpen i havet og at det er mye mer grums med denne lederen. Så nå er det på tide å ta tak i det å få orden på ting. å mase på en ansatt om papirer på en annen nesten to år etter, når man har fått papirene fem ganger, er uhørt. Om hun trenger papirene på deg kan hun gå til din leder og be om kopi. Anonymkode: 18565...368
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #16 Skrevet 8. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ville jeg kalt inn til møte hvor tillitsvalgt, dere og lederene deltar og få oppklaring på alt. Virker på deg som om dette bare er dråpen i havet og at det er mye mer grums med denne lederen. Så nå er det på tide å ta tak i det å få orden på ting. å mase på en ansatt om papirer på en annen nesten to år etter, når man har fått papirene fem ganger, er uhørt. Om hun trenger papirene på deg kan hun gå til din leder og be om kopi. Anonymkode: 18565...368 Ja det er nettop det jeg tenker og. Det er sant er bare dråpen i havet dessverre. Arbeidsplassen vår har ikke vert lik etter at vedkommende begynte som leder. Mannen måtte ta seg sammen kraftig i dag for å ikke eksplodere. Derfor lot han heller være å svare. Er det viktig så må en leder ringe og ikke skrive SMS tenker nå jeg. Anonymkode: 8a4e1...e78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå