Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg har en datter som skriver og tegner med vendtre. Det har hun bestadig gjort og klarer det på ingen måte med høyre. Hun bruker også venstre hvis hun spiser med skje, men alt annet gjør hun som en høyrehendt. Kniv bruker hun høyre til og hun klarer ikke å klippe med kjeivhendtsaks, bare med vanlig. Hun spiller bordtennis med høyre, maler (vegger) med høyre osv. Er det vanlig? Anonymkode: c672e...528
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 Jeg er sånn. Skriver med venstre, saks går med begge hender, men av dem føles mer naturlig ut. Husker ikke hvilken. Gjør det meste ellers med høyre. I kampsport og fotball er det høyre arm/bein som er best. Tror ikke jeg ble mista i bakken som barn. Har god jobb og familie. Går fint detta. Gjør jeg fysisk arbeid som å spa snø, tror jeg at jeg lettere kan skifte til motsatt stilling (links?) når jeg blir sliten og fortsette. Ingen ulemper hvertfall. Anonymkode: efd48...e34
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er sånn. Skriver med venstre, saks går med begge hender, men av dem føles mer naturlig ut. Husker ikke hvilken. Gjør det meste ellers med høyre. I kampsport og fotball er det høyre arm/bein som er best. Tror ikke jeg ble mista i bakken som barn. Har god jobb og familie. Går fint detta. Gjør jeg fysisk arbeid som å spa snø, tror jeg at jeg lettere kan skifte til motsatt stilling (links?) når jeg blir sliten og fortsette. Ingen ulemper hvertfall. Anonymkode: efd48...e34 Jeg tror ikke at det er noe stort problem. Det ser jeg jo at det ikke er, men det er litt pussig. Man hører at venstrehendte er venstrehendte og høyrehendte er høyrehendte og så viser det seg at noen er begge deler, bare på forskjellige ting. Anonymkode: c672e...528
DetYrer Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en datter som skriver og tegner med vendtre. Det har hun bestadig gjort og klarer det på ingen måte med høyre. Hun bruker også venstre hvis hun spiser med skje, men alt annet gjør hun som en høyrehendt. Kniv bruker hun høyre til og hun klarer ikke å klippe med kjeivhendtsaks, bare med vanlig. Hun spiller bordtennis med høyre, maler (vegger) med høyre osv. Er det vanlig? Anonymkode: c672e...528 ja, det er vanlig............
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Har en sønn som skriver (dårlig) med høyre. Han klipper med høyre, men det er også vanskelig. Alt annet bruker han venstre hånda til, samt venstre fot. Han har slitt med finmotorikk i alle år. Grovmotorisk god. Nesten som man kan lure på om han har trent seg opp på feil hånd og egentlig er høyrehendt. Ut fra diverse tester vil den andre hånda egentlig med også når han bruker høyre, så det er tydelig at han ikke har en veldig tydelig dominant høyre. Anonymkode: a195f...566
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har en sønn som skriver (dårlig) med høyre. Han klipper med høyre, men det er også vanskelig. Alt annet bruker han venstre hånda til, samt venstre fot. Han har slitt med finmotorikk i alle år. Grovmotorisk god. Nesten som man kan lure på om han har trent seg opp på feil hånd og egentlig er høyrehendt. Ut fra diverse tester vil den andre hånda egentlig med også når han bruker høyre, så det er tydelig at han ikke har en veldig tydelig dominant høyre. Anonymkode: a195f...566 Egentlig er venstrehendt, skulle det stå Anonymkode: a195f...566
beef sister Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Det er ikke uvanlig, nei. Når man har like god funksjon i begge hender heter det ambidextirity. Jeg kan bruke både høyre- og venstrehånden til alt jeg gjør, det er ingen forskjell for meg, men jeg har allikevel noen ting jeg foretrekker venstre- eller høyrehånden til.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 Verden er nok ikke så svart/hvit som man gjerne omtaler den i dagligtale. Anonymkode: efd48...e34
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 6 minutter siden, beef sister skrev: Det er ikke uvanlig, nei. Når man har like god funksjon i begge hender heter det ambidextirity. Jeg kan bruke både høyre- og venstrehånden til alt jeg gjør, det er ingen forskjell for meg, men jeg har allikevel noen ting jeg foretrekker venstre- eller høyrehånden til. I motsett ning til deg kan hun ikke bruke begge hender like godt. Hun er helt venstrehendt ved skriving og helt høyrehendt når det kommer til verktøybruk og ballspill. Anonymkode: c672e...528
tante grusom master of law Skrevet 8. april 2019 #10 Skrevet 8. april 2019 Jeg er slik. Kan bare skrive med venstre men kun klippe med høyre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå