Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #1 Skrevet 8. april 2019 Jeg har verdens fineste og snilleste kjæreste. Han er i møtekommen, raus og forståelsesfull. Vi kan snakke om «alt», både seriøse og useriøse ting. Vi, eller jeg klarer ikke snakke om fremtiden med han. Han prøver noen ganger. Han har faktisk prøvd mange ganger. Jeg avviser med en spøk/snakker om annet osv. jeg vil så gjerne prate om fremtiden men klarer ikke og d er så irriterende for det er ingenting jeg heller vil. jeg har hatt flere forhold og vært uheldig om man kan si det slik. Jeg er hans første ordentlige forhold. For meg er han en jeg kan tilbringe resten av livet med. Men jeg er så redd for å bli såret. Vi har vært sammen i rett under et år. Det å snakke om å bo sammen begynner å bli en issue. Han har prøvd flere ganger, jeg har skiftet tema. Jeg vil bo med han! Jeg har hintet hvorpå han ikke har ville tatt/ forstått de hintene. Nå sier han ting for å se hvordan jeg reagerer. Feks. Jeg har ordnet vaskehjelp i leiligheten en gang per uke det neste året/ så er de neste to årene. (Vi kan ikke bo hos han av ulike grunner). Hvor jeg sier at det var smart så slipper han å bruke tid på det. Jeg klarer fysisk ikke å si, hey hvordan ser vi for oss bo situasjonen det neste året. Det kommer bare ikke ut av munnen min. Og nå er det slik at vi har d gøy sammen men jeg ender alltid opp lei meg på kvelden for nå fikk vi ikke snakket om det i dag heller.. selv om han har hintet om det ila dagen og jeg ikke snakket videre om det jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭 Anonymkode: 29e8b...18e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #2 Skrevet 8. april 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har verdens fineste og snilleste kjæreste. Han er i møtekommen, raus og forståelsesfull. Vi kan snakke om «alt», både seriøse og useriøse ting. Vi, eller jeg klarer ikke snakke om fremtiden med han. Han prøver noen ganger. Han har faktisk prøvd mange ganger. Jeg avviser med en spøk/snakker om annet osv. jeg vil så gjerne prate om fremtiden men klarer ikke og d er så irriterende for det er ingenting jeg heller vil. jeg har hatt flere forhold og vært uheldig om man kan si det slik. Jeg er hans første ordentlige forhold. For meg er han en jeg kan tilbringe resten av livet med. Men jeg er så redd for å bli såret. Vi har vært sammen i rett under et år. Det å snakke om å bo sammen begynner å bli en issue. Han har prøvd flere ganger, jeg har skiftet tema. Jeg vil bo med han! Jeg har hintet hvorpå han ikke har ville tatt/ forstått de hintene. Nå sier han ting for å se hvordan jeg reagerer. Feks. Jeg har ordnet vaskehjelp i leiligheten en gang per uke det neste året/ så er de neste to årene. (Vi kan ikke bo hos han av ulike grunner). Hvor jeg sier at det var smart så slipper han å bruke tid på det. Jeg klarer fysisk ikke å si, hey hvordan ser vi for oss bo situasjonen det neste året. Det kommer bare ikke ut av munnen min. Og nå er det slik at vi har d gøy sammen men jeg ender alltid opp lei meg på kvelden for nå fikk vi ikke snakket om det i dag heller.. selv om han har hintet om det ila dagen og jeg ikke snakket videre om det jeg vet ikke hva jeg skal gjøre😭 Anonymkode: 29e8b...18e Du har litt bagasje som gir deg en sperre slik at du slipper bli såret, tenker jeg! Helt normalt, men du kan jo ikke holde på sånn så veldig mye lenger heller. Hva med å vise ham det du skriver her? Syns det var fint formulert, og lett å forstå hva du tenker og føler uten at du må prøve å få ordene ut av munnen. Anonymkode: 01b31...de7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #3 Skrevet 8. april 2019 Skriv et brev til han. Fortell at pga tidligere dårlige erfaringer er du redd for å bli såret, redd for å vise deg svak osv, men at du har blitt veldig glad i han og ønsker dere skal bygge en fremtid sammen. Fortell at du synes det er vanskelig å prate om fremtiden, fordi du da føler du "legger hodet på blokka", men du vet innerst inne at han er akkurat den mannen du vil ha og ønsker at han skal pushe litt mer på for å snakke sammen om dette. Forhåpentligvis vil han trygge deg litt, fortelle deg hvor glad han er i deg før han snakker om å flytte sammen osv så du vet 100% hvor du har han. Anonymkode: ac66f...c52
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #4 Skrevet 8. april 2019 Takk for svar. Jeg har faktisk sagt til han at jeg har vanskelig for å snakke om fremtiden. Har også fortalt hvorfor og bedt han pushe meg. Men god og forsiktig som han er stopper jo med en gang han ser at jeg sliter og klare ikke pushe meg. Han vet ikke hva godt han kan gjøre for meg og akkurat for disse samtalene så blir det jo et problem. Det er så fortvilende. Anonymkode: 29e8b...18e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #5 Skrevet 8. april 2019 Ta deg sammen og ta ansvar for livet ditt. Det eneste du legger opp til her er at han har ansvaret for at du ikke blir såra og forlatt, og sånn som du oppfører deg er det nettopp det du vil bli. Ønsker du å ha rett i at du alltid blir såra og forlatt og svikta, ønsker du å være vedvarende offer, så fortsett som du gjør. Anonymkode: e938a...71a
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #6 Skrevet 8. april 2019 Send en sms og fortell hva du vil Anonymkode: 1bbef...7ea
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #7 Skrevet 8. april 2019 Altså Javel, kanskje føler ikke at jeg legger ansvaret om ikke å bli såret på han. Det er kanskje mer det at jeg er veldig kontrollert og holder følelsene mine i sjakk, slik at dersom noe negativt skal skje så har jeg kontrollen på meg selv. men ja kanskje jeg legger ansvaret på han dersom jeg skulle åpne meg mer og det blir galt. Det dumme her er jo at jeg er redd han ikke ser en fremtid med meg, enda jeg VET han gjør det Anonymkode: 29e8b...18e
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #8 Skrevet 8. april 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså Javel, kanskje føler ikke at jeg legger ansvaret om ikke å bli såret på han. Det er kanskje mer det at jeg er veldig kontrollert og holder følelsene mine i sjakk, slik at dersom noe negativt skal skje så har jeg kontrollen på meg selv. men ja kanskje jeg legger ansvaret på han dersom jeg skulle åpne meg mer og det blir galt. Det dumme her er jo at jeg er redd han ikke ser en fremtid med meg, enda jeg VET han gjør det Anonymkode: 29e8b...18e Har du tenkt på at han kan være like redd for å bli såret som det du er? Eller at han kan ha like mye behov for bekreftelse som det du har? Hvis du er i et forhold med en mann som du ikke greier å snakke med, kanskje han ikke er rette mannen? Eller kanskje får han en dag nok fordi han trenger en dame som kan og tør snakke med ham om viktige ting i livet? Om du ikke tør åpne deg med den du påstår du vil leve livet ditt med - hvem skal du da åpne deg for? Slik du holder på nå risikerer du å skape nettopp det du er redd for - at du blir såret fordi han føler du ikke er like involvert i forholdet som han er, og at han derfor går videre. Du må ta tak i hva det enn er du ikke har bearbeidet av tidligere problemer, for slik du holder på nå lar du gamle ting ødelegge for en fin fremtid. Ingen kan gjøre det for deg, du må ta ansvar for deg selv og dine følelser. Tenk deg inn i hans situasjon - hvordan ville du reagert om du var den som snakket om fremtiden med ham, men han hele tiden unnvek temaet, byttet temaet og ikke ville diskutere det med ham. Hvor lenge hadde du orket den avvisningen og fortsatt trodd at han var oppriktig interessert i noe varig med deg? Ta tak i dine egne problemer, for det er de som hemmer deg nå, enten denne mannen er den riktige eller ikke. Anonymkode: cdbbf...d34
Anonym bruker Skrevet 8. april 2019 #9 Skrevet 8. april 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på at han kan være like redd for å bli såret som det du er? Eller at han kan ha like mye behov for bekreftelse som det du har? Hvis du er i et forhold med en mann som du ikke greier å snakke med, kanskje han ikke er rette mannen? Eller kanskje får han en dag nok fordi han trenger en dame som kan og tør snakke med ham om viktige ting i livet? Om du ikke tør åpne deg med den du påstår du vil leve livet ditt med - hvem skal du da åpne deg for? Slik du holder på nå risikerer du å skape nettopp det du er redd for - at du blir såret fordi han føler du ikke er like involvert i forholdet som han er, og at han derfor går videre. Du må ta tak i hva det enn er du ikke har bearbeidet av tidligere problemer, for slik du holder på nå lar du gamle ting ødelegge for en fin fremtid. Ingen kan gjøre det for deg, du må ta ansvar for deg selv og dine følelser. Tenk deg inn i hans situasjon - hvordan ville du reagert om du var den som snakket om fremtiden med ham, men han hele tiden unnvek temaet, byttet temaet og ikke ville diskutere det med ham. Hvor lenge hadde du orket den avvisningen og fortsatt trodd at han var oppriktig interessert i noe varig med deg? Ta tak i dine egne problemer, for det er de som hemmer deg nå, enten denne mannen er den riktige eller ikke. Anonymkode: cdbbf...d34 Tusen takk!!❤️ Anonymkode: 29e8b...18e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå