Gå til innhold

Høylytt 2 1/2 åringen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er litt over normalen høylytt, spesielt når hun girer seg opp og blir veldig engasjert. 

De barnehagen har påpekt det, og vi vet det selv, men dem lurte på om vi mistenkte om hun hører dårlig. Noe vi ikke gjør, siden hun hører etter og tar beskjeder osv. Kan selvfølgelig ta feil... 

Poenget er at datteren vår har alltid trengt litt ekstra hjelp med å finne roen, spesielt i situasjoner der hun blir veldig engasjert over ting og hendelser. Hun har alltid vært veldig nysgjerrig og hatt mye på hjertet. Hun kan ha det litt travelt, hvis jeg kan beskrive det på den måten. 

Samtidig kan hun sitte stille å leke lenge, se på tv og finner fort roen når hun skal sove. 

Bør vi oppsøke helsesøster, med tanke på at hun er høylytt, å høre hva hun har å si? Jeg ser ingen grunn til det, hvert fall ikke enda, men kun fordi alle andre påpeker det? 

Anonymkode: fb6c9...f7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jenta vår er litt over normalen høylytt, spesielt når hun girer seg opp og blir veldig engasjert. 

De barnehagen har påpekt det, og vi vet det selv, men dem lurte på om vi mistenkte om hun hører dårlig. Noe vi ikke gjør, siden hun hører etter og tar beskjeder osv. Kan selvfølgelig ta feil... 

Poenget er at datteren vår har alltid trengt litt ekstra hjelp med å finne roen, spesielt i situasjoner der hun blir veldig engasjert over ting og hendelser. Hun har alltid vært veldig nysgjerrig og hatt mye på hjertet. Hun kan ha det litt travelt, hvis jeg kan beskrive det på den måten. 

Samtidig kan hun sitte stille å leke lenge, se på tv og finner fort roen når hun skal sove. 

Bør vi oppsøke helsesøster, med tanke på at hun er høylytt, å høre hva hun har å si? Jeg ser ingen grunn til det, hvert fall ikke enda, men kun fordi alle andre påpeker det? 

Anonymkode: fb6c9...f7a

Jeg var på helsestasjonen med min i den alderen fordi hun også var ekstremt høylydt og jeg mistenkte noe med hørselen. På helsestasjonen sa de at de ikke kunne ta hørseltest på så små, og at hvis jeg virkelig var bekymret ville neste sted være å dra til legen for å få henvisning til ørelege (tror jeg?). Vi gikk ikke videre med saken kun basert på at hun snakket høyt. Nå er hun snart 4 og stemmen har senket seg mye, og ingen andre tegn til at det skulle være noe galt med hørselen hennes. 

Anonymkode: f2fa2...ad6

Skrevet

Ville tatt litt tak i dette ja. Ellers kan hun fort bli det barnet folk helst ikke vil ha på besøk.

Min sønn har en venn som er ekstremt høylytt, for å orke å ha han på besøk så må jeg ha overskudd til det. Da vi hadde et spedbarn kunne vi faktisk ikke ha han på besøk en periode da han vekket minste. Stemmen hans er helt forferdelig. 

Anonymkode: 096d4...e07

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville tatt litt tak i dette ja. Ellers kan hun fort bli det barnet folk helst ikke vil ha på besøk.

Min sønn har en venn som er ekstremt høylytt, for å orke å ha han på besøk så må jeg ha overskudd til det. Da vi hadde et spedbarn kunne vi faktisk ikke ha han på besøk en periode da han vekket minste. Stemmen hans er helt forferdelig. 

Anonymkode: 096d4...e07

Hun blir ikke "det barnet" folk ikke vil ha på besøk fordi hun snakker høyt i en alder av to år, altså. Hvis hun blir det er ikke vertskapet et tap verdt å sørge over, hvertfall.

Anonymkode: f2fa2...ad6

Skrevet

Hun er jo kun 2,5 år. Finnes grenser for hva man kan forvente av et menneske som har vært knappe 900 dager på jorden.

Anonymkode: 578a2...58b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...