Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #1 Skrevet 7. april 2019 Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, min mann samler og har problemer med å kaste. Det ender med at jeg samler alt rotet i to rom i kjelleren og lukker døra. Han vil heller ha det spredt rundt, rot plager ham ikke. Jeg har sagt at jeg kan ha noe ro, men da må det samles. Hvordan har dere de? Et par roterommet i huset eller fordeler dere rot utover. Anonymkode: 1dadd...3a6
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #2 Skrevet 7. april 2019 Vi fordeler rot overalt. Men målet er å få så lite ting at det ikke er rot noen plass. Men har aldri nok energi til å få det til. Hater rot Anonymkode: de707...33c
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #3 Skrevet 7. april 2019 Vi tok en brutal sjau for et par år siden, kasta masse! Etter det har vi i grunnen holdt huset bra ryddig. Det er deilig! På hytta er plassen noe begrenset, så der må alle ting har sin faste plass - og dermed unngår vi rot der også. Jeg liker ikke rot. Anonymkode: effae...bd7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #4 Skrevet 7. april 2019 Heldigvis er mannen min like ryddig som meg. Hadde jeg hatt en mann som ikke brydde seg om hvordan det så ut rundt han, så hadde jeg ikke kunnet vært med han. Vi rydder hver kveld. Alle rom i huset vaskes/ryddes av oss begge. ( barna har ansvar for at det er ryddig på sine rom). Kunne rett og slett ikke levd med rot, jeg blir dårlig av det. Anonymkode: 243d7...90f
Toneelise Skrevet 7. april 2019 #5 Skrevet 7. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg liker å ha det ryddig rundt meg, min mann samler og har problemer med å kaste. Det ender med at jeg samler alt rotet i to rom i kjelleren og lukker døra. Han vil heller ha det spredt rundt, rot plager ham ikke. Jeg har sagt at jeg kan ha noe ro, men da må det samles. Hvordan har dere de? Et par roterommet i huset eller fordeler dere rot utover. Anonymkode: 1dadd...3a6 La mannen ha sitt rot på en plass men si klart i fra at du ikke godtar rot andre steder. Jeg hadde blitt sprø hvis det lå slengt ting rundt meg.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #6 Skrevet 7. april 2019 Begge parter har vel like stor rett til å bestemme hjemme, så dere må kompromisse her. Kan ikke nekte mannen å ha tingene sine fremme,men bli enige om noen frisoner. Anonymkode: 97cc2...683
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #8 Skrevet 7. april 2019 Rot kan det være alle steder i huset, men det skal ikke være så mye rot at det ikke går ann å panikkrydde det på noen få minutter. Det skal heller ikke være slik at det samler seg støv på rotet, altså det skal ikke ligge der lenge. Jeg syns en skal se at det bor store og små i huset, men bomba og skittent skal det ikke være. Så at det ligger noe her og der er helt greit, men ting skal ryddes på plass innen rimelig tid. Når vi tar ukesvasken ryddes alt rot på riktig plass. Idag var det faktisk bare gangen som måtte ryddes og den var igrunn bare rotete pga at vinter, vår og sommersko har fått plass. Været har vært vår og vinter omhverandre omdagen, så vært greit å hatt begge deler nede. Sommerskoa kom pga at ungene skulle sjekke om de hadde det de trengte før sydentur snart. Så idag forsvant vinterskoa og alle sommersko de ikke skal ha med på loftet igjen. Mange jakker gikk også på loftet, så nå er det nesten danseplass i gangen igjen. I skrivende stund ligger det en vinterjakke i sofaen, den skal få ligge der litt lengre. Den skal lappes, men glemmer den om den henger i gangen eller blir lagt på ett mindre synlig sted. Må kjøpe noe lim..... Anonymkode: 408f0...037
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #9 Skrevet 7. april 2019 Klarer ikke rot der jeg skal slappe av og der jeg skal lage mat. Dvs stue, kjøkken og soverom (og til dels badet) må være ryddige. Jeg setter meg ikke ned før ting er på plass. Mannen er motsatt, bare driter i rotet og tar noen skippertak innimellom. Det er ikke det at han liker rot, han bare gir F/ser det ikke. Og ser heller ikke at jeg går og rydder i timesvis hver dag imens han slapper av. Jeg har nå brukt 20 år på å forsøke å få han til å respektere mitt behov for ryddighet. Jeg flyttet til og med ut for noen år siden, fordi hans manglende innsikt i mine behov (ikke bare manglende rydding, men også manglende initiativ i senga, osv) ble for mye. Flyttet tilbake etter løfter om bot og bedring, nå er det marginalt bedre men Gud bedre han er tunglært! Jeg jobber som spes.ped lærer, men mannen er den ‘tyngste’ eleven jeg har hatt!😂 Anonymkode: 86393...2f7
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #10 Skrevet 7. april 2019 Når oppvasken humper seg opp på kjøkkenbenken, når det ligger mye dill på kjøkkenbenken som kunne vert i skuffe/skap. Når bordet/kommoder er fylt av ting som ikke hører hjemme der. Jeg er ellendig på å holde soverommet ryddig, det er somregel klær som er brukt en gang, som blir liggende i en haug. Jeg føler det er rot, tar skippertak der iblandt. Resten av huset går foran soverommet da det ikke er i veien for andre en meg selv. «Hverdagsrot» er en annen ting, når barn leker i stua blir det leker over alt, rotete der og da men man rydder det etter bruk. Kjørl kan stå på kjøkkenbenken hvis oppvaskmaskinen går, men man rydder gjerne inni når den er ferdig osv. Det er ok at det ser ut som folk bor i huset og det trenger ikke være striglet hele tiden for min del. Anonymkode: e8499...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå