Gå til innhold

Hvorfor har dere bare ett barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmplet er rettet til dere som etter all sannsynlighet bare skal ha ett barn. Hva er årsaken?

Anonymkode: b0dce...b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmplet er rettet til dere som etter all sannsynlighet bare skal ha ett barn. Hva er årsaken?

Anonymkode: b0dce...b86

Vi fikk bare et. Jeg var 30 da hun kom. Og plutselig var jeg 39. Ble gravid men mistet, og har nå i en alder av 41 innfunnet meg med at hun blir enebarn. 

Anonymkode: 13c5c...b40

Skrevet

Flere årsaker. 

Fikk første (og eneste) som 30-åring. Forholdet gikk fløyten, alenemor fra barnet var 7 uker. Ikke møtt en ny jeg ønsker å leve med og er nå 36 år. Møter jeg en mann nå, skal det gå litt tid før et barn, og med 40 ukers svangerskap, er jeg heldig om jeg kan føde neste før jeg fyller 40. 

Pga faren for tvillinger (ligger i familien) og høyere risiko for barn med ekstra behov (pga alder) vil ikke JEG ha barn etter fylte 40 år. Vil heller ikke ha over 10 år mellom barna mine og starte på nytt med nattevåk, flaskemating (kan ikke amme) og alt som følger med babyer og småbarn. Elsker at barnet jeg har begynner å bli mer selvstendig.

Så det er vel kanskje ren, skjær egoisme. Barnet har både halvsøsken og stesøsken hos faren, så det mangler ikke søsken iallefall.

Anonymkode: 72368...f98

Skrevet

Mannen ønsker ikke fler og jeg kan ikke tvinge på han flere barn. Vanskelig de første årene, men nå har vi det fint slik vi har det. Mye mer tid til oppfølging av barnet, bedre økonomi osv. 

Vi trives rett og slett i vår lille familie 😊

Anonymkode: 1b184...b41

Skrevet

Det er ikke frivillig at vi har "bare" ett barn. Medisinske årsaker, litt alder, frykt for misdannelser. 

Anonymkode: 61e34...0e9

Skrevet

Det tok oss syv år fylt med spontanaborter, operasjoner, IVF-forsøk osv før årsaken endelig ble avdekket og vi kunne få vårt ene barn. Skulle gjerne hatt en til, men nå føler jeg at jeg er for gsmmel. 

Anonymkode: 56941...ef4

Skrevet

Mistet mange i spontanaborter og ble 40 før spiren satt og jeg fikk et barn. Prøvde på nr 2 men mistet så mange i spontanaborter at det gikk på psyken løs tilslutt. Er lykkelig for at vi iallefall fikk 1 barn selv om det nå er enebarn.

Anonymkode: 43a93...8a8

Skrevet

Jeg har flere barn. Tenker veldig ofte på hvor enkelt og greit livet var med kun ett barn. Mye bedre tid til å følge opp barnet, mye mer overskudd, bedre økonomi og ingen sjalusi/krangling. Hele familien var mer harmonisk med kun ett barn. Jeg angrer ikke på å ha fått flere, men hvis jeg bare hadde fått ett barn hadde jeg også vært veldig fornøyd. 

Anonymkode: 8caaa...08d

Skrevet

Hadde ekstrem svangerskapskvalme, og var fullstendig handicappet hele svangerskapet. Orker ikke det igjen. Veldig fornøyd med barnet jeg har fått. Det ønsker heller ikke å få søsken. Begynner å bli stor og selvstendig, og vi nyter friheten. Orker ikke småbarnsstadiet på nytt. Liker å ha god tid, lite stress og bedre økonomi. Redd for å få et barn som ikke er friskt. Begynner å nærme meg 40. Tror heller ikke et nytt barn er bra for parforholdet.

Anonymkode: c551a...848

Skrevet

Passer perfekt for oss med 1 barn. Har masse overskudd, alt er lettere med et barn😊 Alle rundt oss forventer at vi skal få flere, og det synes jeg er trist! Drit lei å få kommentarer som når kommer neste, hun må jo få søsken osv... Leit at det ikke er mer «akseptabelt» å kun ønske seg et barn! 

Anonymkode: 2c15f...890

Skrevet

Fikk uhelbredelig kreft under svangerskapet. Synes der er leit at barnet blir enebarn, da jeg selv har satt stor pris på mine egne søsken. Ikke noe som kan gjøres noe med, men jeg tenker ofte på det. 

Anonymkode: b79c9...d81

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk uhelbredelig kreft under svangerskapet. Synes der er leit at barnet blir enebarn, da jeg selv har satt stor pris på mine egne søsken. Ikke noe som kan gjøres noe med, men jeg tenker ofte på det. 

Anonymkode: b79c9...d81

Uhelbredelig kreft? Betyr det at du ikke kommer til å overleve da? 

Ang tråden: jeg fikk infeksjoner under ks, og det førte til forskjellige ting, så jeg har endt opp med to exu, mistet en eggstokk og har en liten og dårlig eggstokk igjen, så jeg kan ikke/klarer ikke å bli gravid igjen. Har vært igjennom ivf og vi har til slutt nå prøvd å slå oss til ro med den ene vi har.

Anonymkode: 286ce...359

Skrevet

Har ikkje truffet noen å få barn med.Føler det holder med en .Mye å følge opp det også .Har ingen kontakt med mitt søsken . Så har ikke de erfaringene med at søsken er en berikelse. Greit å bare være en, ingen å krangle med.

Anonymkode: 6cd2b...a7f

Skrevet

Fordi pappan til barnet døde. Har ny kjæreste nå men har ikke lyst til å starte på nytt. Er 39 år. Barnet maser til stadighet om søsken og drømmer om storfamilien. Vi har stooor familie utenom oss.

Anonymkode: 89833...28a

Skrevet

Fordi jeg ble «alene» med ungen da han var tre (far er så absolutt i bildet, men gidder ikke få barn med en jeg ikke er kjæreste med 😛 ), og så ble jeg akutt syk og livmoren måtte fjernes. 

Har det veldig fint med ett barn, savnet om fler har ikke kommet ennå, ungen er 10, så håper det fortsetter sånn :)

Anonymkode: aa043...199

Skrevet

Er alenemamma så derfor har jeg bare ett barn. Ønsker ett barn til men vet ikke om jeg tør for sist gang fikk jeg alvor fødselsdepresjon. Jeg var alene med en baby med kolikk itellegg til at jeg deprimert og fikk angst. Jeg hadde helt  seriøst tenkt å gi han fra meg. Tok heldigvis til fornuft å ga han ikke fra meg,å etter 4 mnder begynte jeg gradvis å bli bedre. Nå er han 7 år å kunne ikke levd uten han,han er den viktigste i livet mitt :)

Anonymkode: 5aac9...50a

Skrevet

Vi fant ut etter vi fikk ham vi har at vi er for bedagelig anlagt til å trives med flere barn. 😛 Synes det er deilig at han vokser og blir mer selvstendig, og ville aldri i verden begynt på nytt.

Anonymkode: 99f06...e14

Skrevet

Har verdens nydeligste snilleste barn, har prøvd IVF uten å lykkes, lenge trist fordi jeg ikke fikk flere barn, men samtidig veldig behagelig også, god tid til å følge opp barnet, god økonomi. Barnet har stor familie ellers og god relasjon til de. Jeg har mange søsken, alltid vært mye konflikter og drama.

Anonymkode: 87009...583

Skrevet

Fordi jeg aldri har hatt lyst på mer enn 1 barn. Var usikker på om jeg ville ha barn overhode, og er helt sikker på at jeg ikke vil ha fler.

Når vi bare har ett barn så har vi mye tid til å følge opp, vi har energi og overskudd, og det passer hele familien vår.

Anonymkode: 044cf...bef

Skrevet

Jeg har en sønn på 11 år. Prøvde å lage søsken til ham, men lyktes ikke. Var vanskelig både å bli gravid og de få gangene det satt en spire mistet jeg bare. Så ble vi skilt samme år jeg fylte 40 år. Pga alderen min vil jeg nå ikke prøve flere ganger evt med ny mann. Leter etter mann som har fra før og dermed ikke har behov for flere. 

Skrevet

Greit å ikke ha mer enn ett barn altså. Men vi har 4 barn, masse overskudd, god økonomi, reiser masse osv. Så forstår ikke helt sammenhengen der?

Anonymkode: 77e4a...31a

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Greit å ikke ha mer enn ett barn altså. Men vi har 4 barn, masse overskudd, god økonomi, reiser masse osv. Så forstår ikke helt sammenhengen der?

Selvsagt måtte du ødelegge denne ellers så fine tråden med litt «se på perfekte meg» oppgulp😏

Anonymkode: 58d37...c98

Skrevet

Mistet i MA. Fikk 1 barn året etter. Mistet i MA på nytt noen år etter det. 

Traumatisk fødsel med baby som satt fast og stort blodtap. Rett på operasjonsstua da baby var ute. Mannen la ned veto for flere fødsler. 

Ble gravid på nytt, ikke planlagt, men mistet i MA. 

Opplevde stor sorg i flere år over at vårt kule barn ikke blir storebror. Nå har jeg, heldigvis, jobbet meg gjennom det. Gleder meg over det vi har. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt måtte du ødelegge denne ellers så fine tråden med litt «se på perfekte meg» oppgulp😏

Anonymkode: 58d37...c98

Jepp. Det får da være måte på hvor sliten man skal bli av ikke noe. 

Skrevet

Fordi barnets far døde.

Anonymkode: 7a825...8ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...