Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #1 Skrevet 6. april 2019 Spørsmplet er rettet til dere som etter all sannsynlighet bare skal ha ett barn. Hva er årsaken? Anonymkode: b0dce...b86
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #2 Skrevet 6. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Spørsmplet er rettet til dere som etter all sannsynlighet bare skal ha ett barn. Hva er årsaken? Anonymkode: b0dce...b86 Vi fikk bare et. Jeg var 30 da hun kom. Og plutselig var jeg 39. Ble gravid men mistet, og har nå i en alder av 41 innfunnet meg med at hun blir enebarn. Anonymkode: 13c5c...b40
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #3 Skrevet 6. april 2019 Flere årsaker. Fikk første (og eneste) som 30-åring. Forholdet gikk fløyten, alenemor fra barnet var 7 uker. Ikke møtt en ny jeg ønsker å leve med og er nå 36 år. Møter jeg en mann nå, skal det gå litt tid før et barn, og med 40 ukers svangerskap, er jeg heldig om jeg kan føde neste før jeg fyller 40. Pga faren for tvillinger (ligger i familien) og høyere risiko for barn med ekstra behov (pga alder) vil ikke JEG ha barn etter fylte 40 år. Vil heller ikke ha over 10 år mellom barna mine og starte på nytt med nattevåk, flaskemating (kan ikke amme) og alt som følger med babyer og småbarn. Elsker at barnet jeg har begynner å bli mer selvstendig. Så det er vel kanskje ren, skjær egoisme. Barnet har både halvsøsken og stesøsken hos faren, så det mangler ikke søsken iallefall. Anonymkode: 72368...f98
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #4 Skrevet 6. april 2019 Mannen ønsker ikke fler og jeg kan ikke tvinge på han flere barn. Vanskelig de første årene, men nå har vi det fint slik vi har det. Mye mer tid til oppfølging av barnet, bedre økonomi osv. Vi trives rett og slett i vår lille familie 😊 Anonymkode: 1b184...b41
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #5 Skrevet 6. april 2019 Det er ikke frivillig at vi har "bare" ett barn. Medisinske årsaker, litt alder, frykt for misdannelser. Anonymkode: 61e34...0e9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #6 Skrevet 6. april 2019 Det tok oss syv år fylt med spontanaborter, operasjoner, IVF-forsøk osv før årsaken endelig ble avdekket og vi kunne få vårt ene barn. Skulle gjerne hatt en til, men nå føler jeg at jeg er for gsmmel. Anonymkode: 56941...ef4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #7 Skrevet 6. april 2019 Mistet mange i spontanaborter og ble 40 før spiren satt og jeg fikk et barn. Prøvde på nr 2 men mistet så mange i spontanaborter at det gikk på psyken løs tilslutt. Er lykkelig for at vi iallefall fikk 1 barn selv om det nå er enebarn. Anonymkode: 43a93...8a8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #8 Skrevet 6. april 2019 Jeg har flere barn. Tenker veldig ofte på hvor enkelt og greit livet var med kun ett barn. Mye bedre tid til å følge opp barnet, mye mer overskudd, bedre økonomi og ingen sjalusi/krangling. Hele familien var mer harmonisk med kun ett barn. Jeg angrer ikke på å ha fått flere, men hvis jeg bare hadde fått ett barn hadde jeg også vært veldig fornøyd. Anonymkode: 8caaa...08d
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #9 Skrevet 6. april 2019 Hadde ekstrem svangerskapskvalme, og var fullstendig handicappet hele svangerskapet. Orker ikke det igjen. Veldig fornøyd med barnet jeg har fått. Det ønsker heller ikke å få søsken. Begynner å bli stor og selvstendig, og vi nyter friheten. Orker ikke småbarnsstadiet på nytt. Liker å ha god tid, lite stress og bedre økonomi. Redd for å få et barn som ikke er friskt. Begynner å nærme meg 40. Tror heller ikke et nytt barn er bra for parforholdet. Anonymkode: c551a...848
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #10 Skrevet 6. april 2019 Passer perfekt for oss med 1 barn. Har masse overskudd, alt er lettere med et barn😊 Alle rundt oss forventer at vi skal få flere, og det synes jeg er trist! Drit lei å få kommentarer som når kommer neste, hun må jo få søsken osv... Leit at det ikke er mer «akseptabelt» å kun ønske seg et barn! Anonymkode: 2c15f...890
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #11 Skrevet 6. april 2019 Fikk uhelbredelig kreft under svangerskapet. Synes der er leit at barnet blir enebarn, da jeg selv har satt stor pris på mine egne søsken. Ikke noe som kan gjøres noe med, men jeg tenker ofte på det. Anonymkode: b79c9...d81
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #12 Skrevet 6. april 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fikk uhelbredelig kreft under svangerskapet. Synes der er leit at barnet blir enebarn, da jeg selv har satt stor pris på mine egne søsken. Ikke noe som kan gjøres noe med, men jeg tenker ofte på det. Anonymkode: b79c9...d81 Uhelbredelig kreft? Betyr det at du ikke kommer til å overleve da? Ang tråden: jeg fikk infeksjoner under ks, og det førte til forskjellige ting, så jeg har endt opp med to exu, mistet en eggstokk og har en liten og dårlig eggstokk igjen, så jeg kan ikke/klarer ikke å bli gravid igjen. Har vært igjennom ivf og vi har til slutt nå prøvd å slå oss til ro med den ene vi har. Anonymkode: 286ce...359
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #13 Skrevet 7. april 2019 Har ikkje truffet noen å få barn med.Føler det holder med en .Mye å følge opp det også .Har ingen kontakt med mitt søsken . Så har ikke de erfaringene med at søsken er en berikelse. Greit å bare være en, ingen å krangle med. Anonymkode: 6cd2b...a7f
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #14 Skrevet 7. april 2019 Fordi pappan til barnet døde. Har ny kjæreste nå men har ikke lyst til å starte på nytt. Er 39 år. Barnet maser til stadighet om søsken og drømmer om storfamilien. Vi har stooor familie utenom oss. Anonymkode: 89833...28a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #15 Skrevet 7. april 2019 Fordi jeg ble «alene» med ungen da han var tre (far er så absolutt i bildet, men gidder ikke få barn med en jeg ikke er kjæreste med 😛 ), og så ble jeg akutt syk og livmoren måtte fjernes. Har det veldig fint med ett barn, savnet om fler har ikke kommet ennå, ungen er 10, så håper det fortsetter sånn Anonymkode: aa043...199
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #16 Skrevet 7. april 2019 Er alenemamma så derfor har jeg bare ett barn. Ønsker ett barn til men vet ikke om jeg tør for sist gang fikk jeg alvor fødselsdepresjon. Jeg var alene med en baby med kolikk itellegg til at jeg deprimert og fikk angst. Jeg hadde helt seriøst tenkt å gi han fra meg. Tok heldigvis til fornuft å ga han ikke fra meg,å etter 4 mnder begynte jeg gradvis å bli bedre. Nå er han 7 år å kunne ikke levd uten han,han er den viktigste i livet mitt Anonymkode: 5aac9...50a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #17 Skrevet 7. april 2019 Vi fant ut etter vi fikk ham vi har at vi er for bedagelig anlagt til å trives med flere barn. 😛 Synes det er deilig at han vokser og blir mer selvstendig, og ville aldri i verden begynt på nytt. Anonymkode: 99f06...e14
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #18 Skrevet 7. april 2019 Har verdens nydeligste snilleste barn, har prøvd IVF uten å lykkes, lenge trist fordi jeg ikke fikk flere barn, men samtidig veldig behagelig også, god tid til å følge opp barnet, god økonomi. Barnet har stor familie ellers og god relasjon til de. Jeg har mange søsken, alltid vært mye konflikter og drama. Anonymkode: 87009...583
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #19 Skrevet 7. april 2019 Fordi jeg aldri har hatt lyst på mer enn 1 barn. Var usikker på om jeg ville ha barn overhode, og er helt sikker på at jeg ikke vil ha fler. Når vi bare har ett barn så har vi mye tid til å følge opp, vi har energi og overskudd, og det passer hele familien vår. Anonymkode: 044cf...bef
Love my kidz Skrevet 7. april 2019 #20 Skrevet 7. april 2019 Jeg har en sønn på 11 år. Prøvde å lage søsken til ham, men lyktes ikke. Var vanskelig både å bli gravid og de få gangene det satt en spire mistet jeg bare. Så ble vi skilt samme år jeg fylte 40 år. Pga alderen min vil jeg nå ikke prøve flere ganger evt med ny mann. Leter etter mann som har fra før og dermed ikke har behov for flere.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #21 Skrevet 7. april 2019 Greit å ikke ha mer enn ett barn altså. Men vi har 4 barn, masse overskudd, god økonomi, reiser masse osv. Så forstår ikke helt sammenhengen der? Anonymkode: 77e4a...31a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #22 Skrevet 7. april 2019 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Greit å ikke ha mer enn ett barn altså. Men vi har 4 barn, masse overskudd, god økonomi, reiser masse osv. Så forstår ikke helt sammenhengen der? Anonymkode: 77e4a...31a Selvsagt måtte du ødelegge denne ellers så fine tråden med litt «se på perfekte meg» oppgulp😏 Anonymkode: 58d37...c98
Graciegirl Skrevet 7. april 2019 #23 Skrevet 7. april 2019 Mistet i MA. Fikk 1 barn året etter. Mistet i MA på nytt noen år etter det. Traumatisk fødsel med baby som satt fast og stort blodtap. Rett på operasjonsstua da baby var ute. Mannen la ned veto for flere fødsler. Ble gravid på nytt, ikke planlagt, men mistet i MA. Opplevde stor sorg i flere år over at vårt kule barn ikke blir storebror. Nå har jeg, heldigvis, jobbet meg gjennom det. Gleder meg over det vi har.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #24 Skrevet 7. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt måtte du ødelegge denne ellers så fine tråden med litt «se på perfekte meg» oppgulp😏 Anonymkode: 58d37...c98 Jepp. Det får da være måte på hvor sliten man skal bli av ikke noe. Anonymkode: 77e4a...31a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2019 #25 Skrevet 7. april 2019 Fordi barnets far døde. Anonymkode: 7a825...8ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå