Gå til innhold

17 år og søke jobb


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten min har lyst på en sommerjobb og ettermiddag/helg resten av året. Cv er veldig tynn. Har ingen jobb erfaring. Tenker å gå innom butikkene i nærheten å spørre der. Hvor lett er det for en 17 åring å skaffe seg jobb? Han blir 18 etter sommeren. Kanskje lettere da? 

Anonymkode: a6d86...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok vanskelig uansett, men han må jo bare prøve. Det beste er jo om han har et nettverk el.l. å dra nytte av. 

Anonymkode: c655d...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må stå på litt, tørre å "mase" litt.

Sønnen min er like gammel og har jobbet på Europris i 1 år. Han har venner som jobber på Norli, på Extra, på Sport outlet osv.

Så lenge man ikke er alene på jobb er det ikke noe problem at han ikke har fylt 18 enda.

Ene kameraten hans som fikk lappen i januar fikk akkurat sommerjobb på Pizzabakeren, først og fremst for å ta telefonen og lage pizza, men der ville de gjerne ha noen med førerkort så de kan kjøre om nødvendig.

Men man får ikke jobb ved å sitte hjemme. Han må oppsøke stedene han ønsker jobb, gå tilbake og høre om de har lest søknaden og om de er interessert osv. Ikke la de velge noen andre ;)

Sønnen min blir 18 nå før sommeren, og mange av hans kompiser har jobb altså.

Anonymkode: da45b...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må han spørre etter jobb selv. Det er ikke så mange som liker at mor kommer å spør på vege av sønnen.

Anonymkode: 28daa...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jobber de fleste under 18 år, på MC Donalds, burger king, Subway, lekeland og rush. Min 17 åring jobber på rush. 

17 åringen min sendte søknad til rush, uten at de hadde utlyst stilling. Så etter en måned ble hun kalt inn på intervju og fikk jobb. På sånne steder så har de mange ansatte, og stort utskiftning av ansatte. Bor dere i nærheten av Tusenfryd eller andre store parker, så søker jo alltid de etter mye ekstra folk på sommeren. 

Anonymkode: f1549...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...