Gå til innhold

3 år leker alene i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilbakemelding fra barnehagen i dag at datteren min ikke leker noe særlig med andre i barnehagen. Hun går mest for seg selv, ser på de andre og virker lite engasjert. Synes jo synd i henne, men de sier at det virker som hun trives i barnehagen.. burde ikke barnehage hjelpe henne litt i leken? Hjemme leker hun fint med andre om vi feks har besøk.

Anonymkode: 90751...d15

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk tilbakemelding fra barnehagen i dag at datteren min ikke leker noe særlig med andre i barnehagen. Hun går mest for seg selv, ser på de andre og virker lite engasjert. Synes jo synd i henne, men de sier at det virker som hun trives i barnehagen.. burde ikke barnehage hjelpe henne litt i leken? Hjemme leker hun fint med andre om vi feks har besøk.

Selvfølgelig må de hjelpe henne inn i leken!

Jobber selv på avdeling med 3-åringer, og det å få de inn i lek med andre er veldig viktig. Sa de ikke at de jobbet med det?

Anonymkode: c9e42...6d5

Skrevet

Jeg spurte , men fikk til svar at viss ikke det kom seg snart ville de koble inn ppt. Jeg ble selvsagt enda mer bekymret og spurte om det var andre ting de var bekymret for, men det var det ikke sa de. 

Skrevet

De må hjelpe henne. Tafatte folk 

Anonymkode: 0e64a...54d

Skrevet

Her burde de starte en liten lekegruppe der hun har få å forholde seg til. 

Anonymkode: 77dc7...216

Skrevet

Dette hadde jeg tatt opp med pedleder, noen barn trenger hjelp for og komme inn i lek og sosialiseres, det trenger ikke være noe alvorlig men bare sjenanse. 

Der står i rammeplanen at barnehagen skal sikre at barn har ett godt lekemiljø https://www.udir.no/laring-og-trivsel/rammeplan/barnehagens-formal-og-innhold/lek/

Noen barn leker best og trives i eget selskap, det kan være at de feks føler andres lek blir for voldsom, disse må følges opp og få ting tilrettelagt. 

Ta det opp med leder for avd, og snakk med jenten din. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...