Gå til innhold

Dere som jobber i Bhg!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere anbefale kortere dager til slitne barn ! For eksempel 1 åring som er hver dag 9 timer og er skikkelig sliten om dagene. Foreldrene vet du er hjemme. Sier dere noe eller kan man ikke blande seg ?

Anonymkode: fcfc7...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man ser vel på helheten. Utviklingen til barnet. Foreldrene er gjerne hjemme pga sykdom 

Anonymkode: 3ceca...38b

Skrevet

Det er vel innafor å si: Knut virker veldig sliten nå, det er nok slitsomt for en 1 åring å være så lange dager i barnehagen. Vil du som jeg tenker, så må han kanskje få sove en lur til, at vi legger han i 2- tiden når vi ser at han begynner å bli sliten.

Om foreldre er hjemme fordi de er arbeidsledige, så tenker jeg jo at de kanskje ikke vil ønske dette, men heller ønske å vite det slik at de kan hente barnet, og selv ta vurderingen om det bør sove.
Om foreldre er hjemme pga sykdom, så setter de kanskje pris på at du forteller dette, og gir barnet mulighet til å sove litt mer, forelderen har mulighet å faktisk få være hjemme å ta seg inn, og barnet er kanskje også lettere å ha med å gjøre på ettermiddagen.

Anonymkode: 41ac4...ff2

Skrevet

Ja, det gjør jeg. 

Anonymkode: 0b104...631

Skrevet

Ja det hadde jeg. Og som pedagogisk leder er det min jobb å ta dette opp med foreldrene, ikke de andre på avdelingen sin.

Hvordan jeg ville tatt det opp avhenger av relasjonen jeg har til foreldrene og grunnen til at de er hjemmeværende. Dersom de er hjemme grunnet sykdom, ville jeg lagt frem andre løsninger en dersom de er friske. Også i forhold til hvilke ressurser de har.

Anonymkode: 97257...012

Skrevet

Jeg er glad jeg er ferdig med å jobbe i barnehagen. Synd jeg brukte 3 år på utdannelsen....

Anonymkode: c42dc...b86

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er glad jeg er ferdig med å jobbe i barnehagen. Synd jeg brukte 3 år på utdannelsen....

Det var jo bare skikkelig interessant for oss å vite. 

Har du flere spennende nyheter å dele? Om du har på prikkete sokker, kanskje?

Anonymkode: 3a59c...f93

Skrevet

Ja som leder så er det en del av jobben og foreldrekontakten , jeg sier aldri at barnet bør være hjemme eller ha kortere dager rett ut, men snakker med foreldrene for og finne en løsning, de fleste foreldre som har annledning finner løsningen til barnets beste om det er ekstra sovetid, kortere dager eller fri. 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var jo bare skikkelig interessant for oss å vite. 

Har du flere spennende nyheter å dele? Om du har på prikkete sokker, kanskje?

Jeg elsker å dele at jeg er ferdig med verdens mest masete jobb!

Skrevet
27 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Ja som leder så er det en del av jobben og foreldrekontakten , jeg sier aldri at barnet bør være hjemme eller ha kortere dager rett ut, men snakker med foreldrene for og finne en løsning, de fleste foreldre som har annledning finner løsningen til barnets beste om det er ekstra sovetid, kortere dager eller fri. 

Ikke de som trenger det meste

ofte er det foreldre fra lavterskel. 

Skrevet

Da jeg jobbet i en stor kommersiell barnehage fikk vi beskjed om å ikke ta slikt opp. Foreldre var kunder som hadde kjøpt retten til å disponere åpningstiden, ubetydelige ting som barns beste var underordnet det.

Anonymkode: bc854...af8

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker å dele at jeg er ferdig med verdens mest masete jobb!

Så bra. Jeg tipper at det er bra for alle parter. 

Skrevet

I utgangspunktet er min tanke at foreldre disponerer barnehageplassen utifra behovet de har, å gi de dårlig samvittighet for at barnet har lange dager når de selv er på jobb inkl reisevei er ingen vits. Foreldre som ikke er i jobb kan ha sine grunner til å ha barnet i bhgen i mange timer pr dag. Men jeg har jo daglig foreldrekontakt hvor vi utveksler informasjon samt foreldresamtaler så om jeg så at barnet ikke hadde et godt opphold f.eks på ettermiddagene ville jeg nok kommet inn på det. 

Mitt hovedinntrykk av de aller aller fleste av dagens foreldre er at de gjør sitt beste for å gi barnet sitt gode dager. En forelder leverer den andre henter, de henter tidlig innimellom når de har anledning, involverer besteforeldre og tanter om de kan. Kan ikke huske å ha kommet over denne problemstillingen på veldig lenge. Men for noen barn er den nok reell. 

Er forøvrig ped.leder i barnehage på 20. året uten planer om å slutte i den mest givende jobben! 😊

Anonymkode: 9f7ae...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...