Gå til innhold

Jeg fikk innvilget Aap!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra! 

Nå kan jeg senke skuldrene i 3 år. 

Er sååå glad og lettet! 

Måtte dele med dere 😊🥳

Anonymkode: d5744...92b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om jeg skal gratulere siden vi er her inne, men gjør det for det. :) Da har du inntekt i 3 år og tiltaksplaner i de årene som kommer. Så gratulerer.

Skrevet

Har du fått godkjent 3 år med en gang?

Anonymkode: c62a4...d16

Skrevet

Så bra at du fikk det, nå er det bare og bruke de 3 årene godt 😊

Skrevet

Så bra for deg. Min mann fikk avslag, og han har allerede gått i 3 mnd uten inntekt. Har lite arbeidsevne, og holder på å kontakte både nav, lege og div. instanser. I avslaget stod det at nav vurderte det til at han hadde mer enn 50% arbeidsevne. Nav er vel ingen lege, og kan vel ikke utfra noe som helst vurdere noen som helst sin arbeidsevne.

Er litt småirritert nå, og jeg har allerede snudd mange gang på krona for å få hverdagen til å gå rundt allerede. Hadde også regnet med at det kom inn mye penger nå, som han hele tiden har fått forespeilet.

Anonymkode: 7d1af...8f9

Skrevet

Fikk du innvilget aap i 3 år?

Yeah right! tror ingenting på for det er ikke mulig.

Anonymkode: d36b0...9db

Skrevet

Så bra, nå håper jeg du bruker de 3 årene godt på en slik måte at du har størst mulig sjanse for å komme deg ut i arbeid igjen etterpå.

Og før noen henger meg for denne uttalelsen, jeg vet det er mange som går fra AAP til uføre, men kjenner også ganske mange som har hatt AAP og klart å komme tilbake i arbeidslivet etterpå

Anonymkode: 92c14...ffc

Skrevet

Godt du kan senke skuldrene litt. 

Du får allikevel bare innvilget AAP for maks ett år av gangen, selv om man totalt kan få tre år. Forlengelse utover tre år har blitt svært vanskelig. Dessverre er det ikke helt sikkert at man får alle tre årene, en god del blir fratatt ytelsen midt i. Derfor er det viktig at du ikke er en passiv mottaker. Du kan ikke bare motta en form for behandling og vente på NAV sitt neste forslag. Du må være proaktiv med utredning eller deltakelse i tiltak (tre år går fort!), slik at du er avklart til jobb eller uføretrygd etter endt AAP. 

Anonymkode: f5510...98f

Skrevet

Så godt for deg ❤️

Anonymkode: 7fb64...71c

Skrevet

Hi her 😊

Jeg fikk ett år, men har rett til maksimalt 3 år. 

Tror uansett ikke det blir aktuelt for meg, jeg er allerede i en ministilling og drømmen min er å øke innen ett år.

Men det er godt å få «hjelp» underveis og være økonomisk trygg under reisen.

Takk for alle gode ønsker 💕

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så bra for deg. Min mann fikk avslag, og han har allerede gått i 3 mnd uten inntekt. Har lite arbeidsevne, og holder på å kontakte både nav, lege og div. instanser. I avslaget stod det at nav vurderte det til at han hadde mer enn 50% arbeidsevne. Nav er vel ingen lege, og kan vel ikke utfra noe som helst vurdere noen som helst sin arbeidsevne.

Er litt småirritert nå, og jeg har allerede snudd mange gang på krona for å få hverdagen til å gå rundt allerede. Hadde også regnet med at det kom inn mye penger nå, som han hele tiden har fått forespeilet.

Sender dere en klem.

Må være frustrerende. Håper det ordner seg❤️

Hi

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sender dere en klem.

Må være frustrerende. Håper det ordner seg❤️

Hi

Takk :) 

Ja, er frustrerende. Kan se ut som at det kan ordne seg med en klage og en ny vurdering fra lege om hans arbeidsevne. Men tar ingenting for gitt, og priser meg lykkelig for at jeg får lønn i neste uke.

Skrevet

Hvis du er i en form for utredning, HI, så er mitt beste råd at du står på og purrer på timer og klager om du ikke får timer når du er lovt dem. De tre årene går altfor fort hvis du er i en utredningssituasjon på sykehus.

Jeg har nå gått 5,5 år på aap (var 4 + ev. 2 år da jeg kom på det, før nye regler). Jeg har fått én, maks to timer på sykehus pr. år. Etter fem år i utredning er jeg ikke nærmere noe svar eller behandling. Er ikke i stand til å jobbe, blir bare dårligere. Har likevel fått avslag på uføretrygd fordi jeg "ikke er ferdig utredet". Noe jeg trolig heller ikke kommer til å bli innen de månedene som står igjen siden ingen nye timer på sykehus er satt opp. Jeg har hele tiden måtte purre og klage for å få timer jeg skulle hatt, sykehusene har logget meg ut av systemet eller glemt at de har hatt meg i utredning tre ganger på fem år, og langt mer tid mellom timene ville gått om ikke jeg selv passet på hele tiden og pushet på. Det kommer selvfølgelig an på hva som feiler deg, Hi, men er det noe som tar tid å utrede, da må du stå på selv, for tiden går fort, selv om du nå har tre år foran deg som er rimelig sikre.

Støtter fullt ut den over som sa at du må være aktiv selv ovenfor Nav. Ta kontakt med saksbehandler selv, be om møter, ta initiativ til å oppdatere saksbehandler om hva som skjer med deg underveis, ikke bare når tiden er kommet for å forlenge aap-vedtaket. Vis at du tar initiativ selv. Gjør ting ellers riktig, pass på kostholdet ditt, vær så aktiv som du kan med trening - og fortell saksbehandleren din dette også, for det viser at du tar ansvar for din egen helse og situasjonen du er i.

Bruk tiden din bra. Og gled deg over den sikkerheten du nå har med å ha fått aap. Lykke til videre :)

Anonymkode: 3b4ba...093

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er i en form for utredning, HI, så er mitt beste råd at du står på og purrer på timer og klager om du ikke får timer når du er lovt dem. De tre årene går altfor fort hvis du er i en utredningssituasjon på sykehus.

Jeg har nå gått 5,5 år på aap (var 4 + ev. 2 år da jeg kom på det, før nye regler). Jeg har fått én, maks to timer på sykehus pr. år. Etter fem år i utredning er jeg ikke nærmere noe svar eller behandling. Er ikke i stand til å jobbe, blir bare dårligere. Har likevel fått avslag på uføretrygd fordi jeg "ikke er ferdig utredet". Noe jeg trolig heller ikke kommer til å bli innen de månedene som står igjen siden ingen nye timer på sykehus er satt opp. Jeg har hele tiden måtte purre og klage for å få timer jeg skulle hatt, sykehusene har logget meg ut av systemet eller glemt at de har hatt meg i utredning tre ganger på fem år, og langt mer tid mellom timene ville gått om ikke jeg selv passet på hele tiden og pushet på. Det kommer selvfølgelig an på hva som feiler deg, Hi, men er det noe som tar tid å utrede, da må du stå på selv, for tiden går fort, selv om du nå har tre år foran deg som er rimelig sikre.

Støtter fullt ut den over som sa at du må være aktiv selv ovenfor Nav. Ta kontakt med saksbehandler selv, be om møter, ta initiativ til å oppdatere saksbehandler om hva som skjer med deg underveis, ikke bare når tiden er kommet for å forlenge aap-vedtaket. Vis at du tar initiativ selv. Gjør ting ellers riktig, pass på kostholdet ditt, vær så aktiv som du kan med trening - og fortell saksbehandleren din dette også, for det viser at du tar ansvar for din egen helse og situasjonen du er i.

Bruk tiden din bra. Og gled deg over den sikkerheten du nå har med å ha fått aap. Lykke til videre :)

Så håpløst at det tar så lang tid! Hva slags symptomer har du?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode råd😊

Sånn sett er jeg ferdig utredet, må prøve utt ett par medisiner til. Ellers må jeg nok lære meg å leve med min sykdom.

Jeg er fast ansatt i Kommunen, så utredningen vil være å omplassere meg til ny arbeidsplass og se hvordan jeg fungerer der. Jeg har allerede begynt på ny plass og ting går myye bedre. Så jeg håper virkelig at jeg får bli der og at de kan gi meg 80/100% stilling hvis formen tillater det.

hi.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for gode råd😊

Sånn sett er jeg ferdig utredet, må prøve utt ett par medisiner til. Ellers må jeg nok lære meg å leve med min sykdom.

Jeg er fast ansatt i Kommunen, så utredningen vil være å omplassere meg til ny arbeidsplass og se hvordan jeg fungerer der. Jeg har allerede begynt på ny plass og ting går myye bedre. Så jeg håper virkelig at jeg får bli der og at de kan gi meg 80/100% stilling hvis formen tillater det.

hi.

Så bra. Da ligger du langt bedre an enn det jeg gjør, har inntrykk av at det er enklere om du kan prøve deg i jobb. Da er de årene på aap litt mer konstruktive også, og da er de på en måte "lengre" for din del enn for min.

Lykke til i utprøvingen, håper arbeidsgiver tenker kreativt og finner noe som passer for deg :)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så håpløst at det tar så lang tid! Hva slags symptomer har du?

Kort fortalt har jeg mer eller mindre samme symptomer som en ME-pasient, og noen nevrologiske problemer i tillegg. Men jeg har ikke ME, men noe annet de ikke kan noe om. Det vises på en del prøver, men jeg har ingen diagnose foreløpig.

Skrevet

Så bra. Da ligger du langt bedre an enn det jeg gjør, har inntrykk av at det er enklere om du kan prøve deg i jobb. Da er de årene på aap litt mer konstruktive også, og da er de på en måte "lengre" for din del enn for min.

Lykke til i utprøvingen, håper arbeidsgiver tenker kreativt og finner noe som passer for deg :)

Jeg ønsker deg og masse lykke til. Håper inderlig du og kan få hjelp..

3 år går fort når ingen klarer å hjelpe deg. 

Hi

Skrevet

Jeg ønsker deg og masse lykke til. Håper inderlig du og kan få hjelp..

3 år går fort når ingen klarer å hjelpe deg. 

Hi

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...