Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #1 Skrevet 5. april 2019 vårt barn fyller 6 år i påsken og vil derfor feire med samme kjønn fra barnehagen, vi er en familie som ligger i fattigdomsgrensen, så vi må ha det hjemme. har bedt 15 og det er bare 5 som kommer, er ikke hjemme bursdag noe folk går i lengre? min har vert i bursdager til de i bhg,men de har gjerne vert på lekeland, bowling og slike ting. barnet skal feire imorgen, så det er ikke midt i påsken heller ( hadde forstått at flere ikke hadde hatt mulighet da ) Anonymkode: 6165d...3c6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #2 Skrevet 5. april 2019 Høres merkelig ut. Jeg bor i et dyrt strøk i Oslo med mange mennesker som har svært god råd, og her har alle barnehagebarna hatt hjemmebursdag så langt. Ikke noe fansy, bare typ pølser med brød/lompe, langpanne-sjokoladekake med seigmenn og non-stop, kanskje noen muffins, rød og gul saft og godtepose. Noen har virkelig slått på stortromma og hatt litt popcorn eller is (i boks med litt strø og/eller saus) i tillegg. Ellers ingen organisert lek, bare feilen blant barna. Alle barna elsker det. Hvordan har du levert ut invitasjonene? 🤔 Anonymkode: c6a00...da6
sug lut Skrevet 5. april 2019 #3 Skrevet 5. april 2019 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: vårt barn fyller 6 år i påsken og vil derfor feire med samme kjønn fra barnehagen, vi er en familie som ligger i fattigdomsgrensen, så vi må ha det hjemme. har bedt 15 og det er bare 5 som kommer, er ikke hjemme bursdag noe folk går i lengre? min har vert i bursdager til de i bhg,men de har gjerne vert på lekeland, bowling og slike ting. barnet skal feire imorgen, så det er ikke midt i påsken heller ( hadde forstått at flere ikke hadde hatt mulighet da ) Anonymkode: 6165d...3c6 Ikke tenk på at det er noe galt med å ha bursdag hjemme - det er definitivt det vanligste også der folk ikke sliter økonomisk. Jeg har hatt barnebursdager og sendt mine i barnebursdager i tjue år, 90 % har vært hjemmebursdager.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #4 Skrevet 5. april 2019 Er du sikker på at bare 5 kommer, har de andre meldt avbud? Her er det sånn at de du ikke hører noe fra kommer... Vi har alltid hatt bursdag hjemme, og folk kommer altså. Bursdag er bursdag, og ungene koser seg. Anonymkode: b742e...986
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #5 Skrevet 5. april 2019 Hjemmebursdager er de koseligste! Min erfaring (etter fem barn) er at barna elsker det. Det blir gjerne mer arbeid på de voksne, men også mer personlig og hyggelig. Hva skrev du i invitasjonene? Her er det vanlig å si fra hvis man ikke kommer. Har du fått eksplisitt beskjed fra ti personer om at de ikke kan komme? Gratulerer med dagen! Anonymkode: 77808...90d
KellyTaylor Skrevet 5. april 2019 #6 Skrevet 5. april 2019 Hjemmebursdager er best! Mer personlig og virker som ungene hygger seg uten for så mye mas som mange av de utebursdagene er. Her er det normalt å ha det hjemme - være seg inne, grille i lavo`n, tursti m.m Så ha en fin bursdag i morgen.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #7 Skrevet 5. april 2019 Ungene bryr seg ikke om hvor bursdagen er. Bursdag er bursdag og de gleder seg uansett. Sikker på at det i kræsjet med en annen bursdag i barnehagen? Vi fikk en gang ett eneste ja. Tilslutt var det heldigvis en annen mamma som så fra at den dagen var det to andre bursdager. De var begge delt ut på privaten og dekket tilsammen så mange at det kun var mitt barn og den ene som svarte ja som ikke var bedt. Flyttet bursdag og neste alle kom. Anonymkode: b8eb2...00f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #8 Skrevet 5. april 2019 Det har nok ingenting med at det er hjemmebursdag. De er veldig kjekke Tenker du nok har valgt en vanskelig dag. For barn som kommer fra delte hjem med litt avstand mellom er fredagen ofte vanskelig med logestikken i overleveringen om ett av barna skal i bursdag. Denne fredagen er nok ekstra utfordrende. Mange steder er det meldt veldig godt vær i dag og i helgen så det er nok flere som har planer og reiser vekk denne helgen enn andre helger. Anonymkode: 58043...253
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Høres merkelig ut. Jeg bor i et dyrt strøk i Oslo med mange mennesker som har svært god råd, og her har alle barnehagebarna hatt hjemmebursdag så langt. Ikke noe fansy, bare typ pølser med brød/lompe, langpanne-sjokoladekake med seigmenn og non-stop, kanskje noen muffins, rød og gul saft og godtepose. Noen har virkelig slått på stortromma og hatt litt popcorn eller is (i boks med litt strø og/eller saus) i tillegg. Ellers ingen organisert lek, bare feilen blant barna. Alle barna elsker det. Hvordan har du levert ut invitasjonene? 🤔 Anonymkode: c6a00...da6 «Feilen» du liksom. 🤣 mente selvsagt frilek blant barna. Beklager. Liten autocorrect der. ☺️ Anonymkode: c6a00...da6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har nok ingenting med at det er hjemmebursdag. De er veldig kjekke Tenker du nok har valgt en vanskelig dag. For barn som kommer fra delte hjem med litt avstand mellom er fredagen ofte vanskelig med logestikken i overleveringen om ett av barna skal i bursdag. Denne fredagen er nok ekstra utfordrende. Mange steder er det meldt veldig godt vær i dag og i helgen så det er nok flere som har planer og reiser vekk denne helgen enn andre helger. Anonymkode: 58043...253 Ser jeg tok feil på dag. At det var lørdag ikke fredag (trodde det var postet for 20 timer siden, ikke 2). Anonymkode: 58043...253
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 Vi inviterte til hjemnebursdag. 3 av 15 svarte at de kunne. Så byttet vi dag til «palmelørdag» og plutselig kommer det 12... Jeg ville regnet med at det faktisk bare ikke passet for folk. Stort sett bestemmer vel ikke ungene selv om de skal i bursdag eller ikke heller? Anonymkode: a9976...92c
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Du har nok bare vært uheldig med at mange har hatt andre planer. Det er helg og snart påske, kanskje folk skal klargjøre hytter og campingvogner. Ikke tenk på at det er fordi det er hjemme, jeg kan aldri tenke meg ag det er grunnen til at noen takker nei til bursdag. Tenk på at dere får en mindre og mer intim feiring når dere er så få. Bedre plass og bedre tid til alle. 6 barn i barnehagebursdag er ikke et dumt tall Anonymkode: b7843...bac
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #13 Skrevet 6. april 2019 Takk for svar, vi skrev tydelig at de skulle svare hvis de kom,men fikk bare 5 svar,men kom 12, så ble en fin bursdag likevel. bare synd de ikke klarer og svare på innbydelsen,men barnet er fornøyd så det er det viktigste, ble nok mat og kaker Anonymkode: 6165d...3c6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2019 #14 Skrevet 6. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar, vi skrev tydelig at de skulle svare hvis de kom,men fikk bare 5 svar,men kom 12, så ble en fin bursdag likevel. bare synd de ikke klarer og svare på innbydelsen,men barnet er fornøyd så det er det viktigste, ble nok mat og kaker Anonymkode: 6165d...3c6 Min erfaring er at mange ikke leser innbydelsen ordentlig. På gammel vane svarer de ikke når de kommer, men bare når de ikke kommer. Vi skriver alltid at vi ønsker svar fra alle, men ofte er det mange som ikke svarer. I noen tilfeller der jeg må oppgi antall i forkant har jeg ringt til de som ikke har svart. Da er det mange som har glemt å svare at de kommer, noen som ikke har fått med seg innbydelsen og noen som ikke kommer selv om de ikke har svart.... Anonymkode: 58043...253
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå