Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 Hus og hage perfekt, men altfor nært vei med mye trafikk. Anonymkode: 495dd...fdb
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Bor i enebolig med kort vei til skoler, bhg og butikk. Buss til byen hvert 10.minutt. Nært E18. Har hjørnetomt, ganske stor for plassen vi bor på. Stortrives her Anonymkode: 82c49...329
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 Kjellerleilighet med egen hage. Trives veldig godt med å ha noen boende i samme hus, liker å vite at det er noen her, men jeg skulle gjerne hatt noen andre enn huseier boende over. Når jeg skal kjøpe eget håper jeg på tomannsbolig, rekkehus eller enebolig tett på et annet hus 🤭 Anonymkode: 5d1ce...eb3
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Enebolig med hage. Bor relativt landlig (i Son), og trives ikke. Er utpreget bymenneske. Anonymkode: eb198...403
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 Funkishus med takterrasse nært Oslo, trives delvis. Litt små soverom for å kunne bo her når barna blir større. Anonymkode: 654ec...9fe
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Leier leilighet og trives helt greit i den. Plassen jeg bor stortrives jeg på og var superheldig da det ble saamlivsbrudd og salg av hus, for jeg flyttet bare 200m. Jeg bor helt perfekt iforhold til å ha unger og det merkes på boligprisene for jeg har ikke råd til å kjøpe noe her. Så passer perfekt å leie noen år til for da går ungene på videregående. Jeg føler meg ikke helt hjemme i leiligheten, men jeg føler meg skikkelig hjemme på stedet jeg bor. Det skal sies at leiligheten min egentlig er helt perfekt og en super huseier, men blir ikke helt hjemme som når en har noe eget. Anonymkode: c58bd...fcb
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 Trives i leiligheten og området, men blir for lite med et barn til. Bygger hus, så det er lys i tunnelen. Får alt vi trenger og noe ekstra vi ikke trenger. Tror det blir veldig bra. Anonymkode: d75df...c12
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 Nå har vi passe stort hus til tenåringsbarn. Med stor hage. Bodde inntil nylig i lite rekkehus (i 13 år), og før det i toroms i Oslo med baby. Har egentlig stortrives med alt, men akkurat nå er vi i en fase der vi trenger litt mer plass. Har ikke mer enn 150 m2, men eldste har hybelleilighet, minste stort rom med sofakrok. Og vi har plass til 20 rundt kjøkkenbordet. Så for oss er det mer enn stort nok. Anonymkode: 9ab77...c14
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 Stor tomt, stort hus delvis nybygg og delvis totalrenovert. Veldig fornøyd med huset, det er tilpasset vår familie og har alt vi trenger. Trimrom, svømmebasseng, flere oppholdsrom for barna mm. Vi har fin sjøutsikt, og strand, skog og turløyper et steinkast unna. MEN... Vi bor ikke i byggefelt, så barna må kjøres eller sykle til og fra venner og aktiviteter, og det er lite spontane treff med venner, det må organiseres. Skolen er bare et par km unna, men pga manglende gang- og sykkelsti tar barna skolebuss. Heldigvis merker vi mindre og mindre til disse ulempene jo eldre barna blir. Nå er de mellom 2. og 7. trinn, og begynner å kunne bevege seg mer rundt selv. Heldigvis. Vi har lekt med tanken på å gi slipp på drømmestedet og kjøpe i byggefelt for å ha venner barna kan leke med like utenfor døra, men nå er vi iver «kneiken» og kjenner at vi blir her! Anonymkode: d7b04...d16
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 Bor i en middels bygd på Vestlandet. Elsker plassen, og vil egentlig ikke flytte, men vi eier leilighet med kun to soverom, så vi må finnes oss noe større for å ha plass til et barn til. Det er planen, men vi stresser ikke. Når barnet blir eldre kan hun gå til både mine foreldre og farens foreldre. Vi kan gå til butikken, barnehagen, skolen og idrettsanlegget. Når hun begynner på skolen kan hun gå til alle i klassen, og vi har gode bussforbindelser. Så alt er helt topp, men vi ønsker mer plass. Og hage. Anonymkode: f668f...3a3
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #12 Skrevet 5. april 2019 Jeg bor i Oslo, og har bodd i den bydelen jeg bor i nå i 20 år. Har en bra leilighet med fin beliggenhet, men kunne ønsket meg noe større. Det er ikke mulig med de prisene som er her i min bydel, så jeg teller på knappene om jeg vil flytte ut av byen/annen bydel for å få det større eller ikke. Ungene begynner å bli store, så det er ikke et must å flytte egentlig, men jeg var veldig fornøyd med rekkehus m/hage her som jeg bodde i mange år før jeg ble skilt - og en del av meg ønsker meg tilbake til den type hus, evt to eller firemannsbolig. Men, så er jeg veldig glad i min bydel, og alle mulighetene jeg har her. Vet heller ikke om jeg vil trives utenfor byen. Vokste opp utenfor Oslo men flyttet hit så fort jeg kunne, og har aldri sett meg tilbake. Siden jeg kjenner godt til andre bydeler, føler jeg at jeg bor i en av de beste og at jeg bør bli. Så kanskje jeg bare pusser opp/ominreder når eldste flytter og fortsetter å bo her. Elsker Oslo ❤️ Anonymkode: 0480d...f23
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #13 Skrevet 5. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg bor i Oslo, og har bodd i den bydelen jeg bor i nå i 20 år. Har en bra leilighet med fin beliggenhet, men kunne ønsket meg noe større. Det er ikke mulig med de prisene som er her i min bydel, så jeg teller på knappene om jeg vil flytte ut av byen/annen bydel for å få det større eller ikke. Ungene begynner å bli store, så det er ikke et must å flytte egentlig, men jeg var veldig fornøyd med rekkehus m/hage her som jeg bodde i mange år før jeg ble skilt - og en del av meg ønsker meg tilbake til den type hus, evt to eller firemannsbolig. Men, så er jeg veldig glad i min bydel, og alle mulighetene jeg har her. Vet heller ikke om jeg vil trives utenfor byen. Vokste opp utenfor Oslo men flyttet hit så fort jeg kunne, og har aldri sett meg tilbake. Siden jeg kjenner godt til andre bydeler, føler jeg at jeg bor i en av de beste og at jeg bør bli. Så kanskje jeg bare pusser opp/ominreder når eldste flytter og fortsetter å bo her. Elsker Oslo ❤️ Anonymkode: 0480d...f23 Hvilken bydel? Jeg og bor i Oslo, i den beste bydelen 😃 Anonymkode: 58e27...c4a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #14 Skrevet 5. april 2019 Trives greit nok i nabolaget, bor i enderekkehus med veldig trivelig nabo. Ungene kan gå til barnehage og skole. Ingen nærbutikk i området så vi må kjøre og handle...det er kjipt. Og det er dødt om vinteren, når alle er inne (bor i Bergen, så det er lite snø). Bor også litt nær vei, så det er litt støt fra trafikk, det positive er at vi bor nært kollektivtransport som ungene tar til fritidsaktiviteter. Kjører lite på unger. Anonymkode: 1773b...bde
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #15 Skrevet 5. april 2019 Bor i kjellerleilighet. Trives greit, men det er jo ikke vårt eget, så blir gående i småfrustrasjoner over ting jeg gjerne ville tilpasse til vårt behov men ikke kan gjøre noe med. Helt ok. Litt smått. Men har ikke mulighet for å kjøpe noe. Anonymkode: a2529...f75
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #16 Skrevet 5. april 2019 Bor i enebolig, nær skiløype/turområde. Nær skole. Forholdsvis nært byen. Bor i en liten by, men nærhet til det meste. Trives godt, og kunne ikke tenkt meg å bodd noen andre plasser. Anonymkode: af98c...19d
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #17 Skrevet 5. april 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvilken bydel? Jeg og bor i Oslo, i den beste bydelen 😃 Anonymkode: 58e27...c4a Nei det er min bydel som er best 😉. Vi har stor leilighet sentralt i Oslo, kort vei til både sjøen og vinmonopolet 😅😊 Anonymkode: 87457...5f6
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #18 Skrevet 5. april 2019 Vi har vært kjempeheldige og jeg trives veldig godt Bor 2 km unna sentrum i en passe stor by, eldre boligfelt med store tomter og variert alder på innbyggerne. Kort vei til skole (600 meter) og barna har gode venner i grei avstand så de kan leke spontant og ting trenger ikke planlegges så veldig. Vi har nå store barn, og stort hus med soverom til alle i tillegg til to stuer pluss kjellerstue. Kunne ikke hatt det bedre tror jeg. Da måtte det være småting som en litt bedre organisert hage o.l., men siden ingen av oss er så veldig hagemennesker er vi fornøyd med stor veranda, mest plen og litt naturtomt Anonymkode: c2357...ff1
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #19 Skrevet 5. april 2019 Bor i enebolig i Oslo. Er fornøyd med boligen og området vi bor i, men kunne veldig gjerne tenkt meg å flytte ut av Oslo. Lei av alt maset, trafikken og alle menneskene. kunne ønske jeg bodde på et mindre sted. Anonymkode: f91aa...15b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #20 Skrevet 5. april 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det er min bydel som er best 😉. Vi har stor leilighet sentralt i Oslo, kort vei til både sjøen og vinmonopolet 😅😊 Anonymkode: 87457...5f6 Kanskje vi bor på samme plass 😃 Nært til både sjø og vinmonopol. Og et par stopper til Jernbanetorget. Anonymkode: 58e27...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå