Gå til innhold

Smerter i rygg og ene beinet.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver med husvask i dag. Ikke merket noe som helst før i dag og ingenting som har "skjedd" i løpet av dagen. Vasket skuffene på kjøkkenet og plutselig gjorde det vondt å bøye seg fremover. Vondt fra korsryggen og ned i venstre beinet, nesten helt ned til ankelen. Strekk/støtsmerter er det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. Ikke kjempevondt i starten, så fortsatte bare, men nå blir det bare verre og verre. Klarer nesten ikke bøye meg. Også litt vondt når jeg er i ro. Hva kan det være? 😅 Som sagt ikke skjedd noe, og det kom jo ikke veldig brått heller (som i en muskelstrekk.)

Anonymkode: 720a7...67a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Driver med husvask i dag. Ikke merket noe som helst før i dag og ingenting som har "skjedd" i løpet av dagen. Vasket skuffene på kjøkkenet og plutselig gjorde det vondt å bøye seg fremover. Vondt fra korsryggen og ned i venstre beinet, nesten helt ned til ankelen. Strekk/støtsmerter er det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. Ikke kjempevondt i starten, så fortsatte bare, men nå blir det bare verre og verre. Klarer nesten ikke bøye meg. Også litt vondt når jeg er i ro. Hva kan det være? 😅 Som sagt ikke skjedd noe, og det kom jo ikke veldig brått heller (som i en muskelstrekk.)

Anonymkode: 720a7...67a

Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. 

Anonymkode: f673a...562

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. 

Anonymkode: f673a...562

Understreker at jeg ikke har kompetanse - bare erfaring

Anonymkode: f673a...562

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. 

Anonymkode: f673a...562

Haff.. Håper det går fort over. Jeg kom på nå at samme beinet har sovnet bort veldig ofte de siste dagene. Bare ikke tenkt noe spesielt over det før nå. Særlig når jeg har kjørt bil, selv korte strekninger. Spørs om det er noe i klem da kanskje ja.. 

Anonymkode: 720a7...67a

Skrevet

Ta deg en tur til kiropraktor 😊

Anonymkode: 97fed...761

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg en tur til kiropraktor 😊

Anonymkode: 97fed...761

Ja, får bestille meg en time hvis det ikke blir bedre til over helga😊🙏 det blir hvertfall ikke bedre nå. Nå er beinet dovnet bort nesten hele tiden. 

Anonymkode: 720a7...67a

Skrevet

Ta deg en tur til legen før evnt kiropraktor eller fysio. Jeg hadde prolaps som klemte på isjiasnerven. Gikk først til kiropraktor, ble ikke bedre (ble værre) og måtte til legen. Fikk MR, og det ble påvist prolaps. Kiropraktoren trodde ikke det var prolaps, men muskulært. Legen ble "sint" for at jeg ikke kom dit først. Ville ikke anbefale manipulering når det var prolaps. Gikk med det i 6 mnd, noe som kunne vært unngått. 

Anonymkode: 2cbfd...592

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg en tur til legen før evnt kiropraktor eller fysio. Jeg hadde prolaps som klemte på isjiasnerven. Gikk først til kiropraktor, ble ikke bedre (ble værre) og måtte til legen. Fikk MR, og det ble påvist prolaps. Kiropraktoren trodde ikke det var prolaps, men muskulært. Legen ble "sint" for at jeg ikke kom dit først. Ville ikke anbefale manipulering når det var prolaps. Gikk med det i 6 mnd, noe som kunne vært unngått. 

Anonymkode: 2cbfd...592

En god kiropraktor ville ikke tatt i deg med ildtang om det var mistenkt prolaps!! 

Anonymkode: e85fa...b58

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En god kiropraktor ville ikke tatt i deg med ildtang om det var mistenkt prolaps!! 

Anonymkode: e85fa...b58

Nei. Nå hadde jeg litt utypiske symptomer, noe som gjorde at kiropraktoren ikke trodde det var prolaps, selv om jeg var ganske sikker på at det var det. Derfor ville jeg ikke anbefalt kiropraktor som førstevalg. La legen se på det først.  

Anonymkode: 2cbfd...592

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Nå hadde jeg litt utypiske symptomer, noe som gjorde at kiropraktoren ikke trodde det var prolaps, selv om jeg var ganske sikker på at det var det. Derfor ville jeg ikke anbefalt kiropraktor som førstevalg. La legen se på det først.  

Anonymkode: 2cbfd...592

Tror jeg bestiller en legetime ja👍 Nå er setemuskelen og hele venstre bein numment nesten konstant. Vondt i venstre del av korsryggen, baksiden av låret og leggen og i ankelen. Går litt rart pga ryggen, så sikkert belasta foten feil i hele ettermiddag/kveld i tillegg🤦‍♀️ 

Anonymkode: 720a7...67a

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg bestiller en legetime ja👍 Nå er setemuskelen og hele venstre bein numment nesten konstant. Vondt i venstre del av korsryggen, baksiden av låret og leggen og i ankelen. Går litt rart pga ryggen, så sikkert belasta foten feil i hele ettermiddag/kveld i tillegg🤦‍♀️ 

Anonymkode: 720a7...67a

Får du problemer med vannlating (inkontinens eller retinasjon) eller avføring ringer du legevakten umiddelbart! Et ben skal ikke dovne bort sånn. 

Ville egentlig ringt legevakten nå og forhørt meg uansett.

Anonymkode: 88fc1...932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...