Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #1 Skrevet 4. april 2019 Driver med husvask i dag. Ikke merket noe som helst før i dag og ingenting som har "skjedd" i løpet av dagen. Vasket skuffene på kjøkkenet og plutselig gjorde det vondt å bøye seg fremover. Vondt fra korsryggen og ned i venstre beinet, nesten helt ned til ankelen. Strekk/støtsmerter er det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. Ikke kjempevondt i starten, så fortsatte bare, men nå blir det bare verre og verre. Klarer nesten ikke bøye meg. Også litt vondt når jeg er i ro. Hva kan det være? 😅 Som sagt ikke skjedd noe, og det kom jo ikke veldig brått heller (som i en muskelstrekk.) Anonymkode: 720a7...67a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #2 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Driver med husvask i dag. Ikke merket noe som helst før i dag og ingenting som har "skjedd" i løpet av dagen. Vasket skuffene på kjøkkenet og plutselig gjorde det vondt å bøye seg fremover. Vondt fra korsryggen og ned i venstre beinet, nesten helt ned til ankelen. Strekk/støtsmerter er det nærmeste jeg kommer en beskrivelse. Ikke kjempevondt i starten, så fortsatte bare, men nå blir det bare verre og verre. Klarer nesten ikke bøye meg. Også litt vondt når jeg er i ro. Hva kan det være? 😅 Som sagt ikke skjedd noe, og det kom jo ikke veldig brått heller (som i en muskelstrekk.) Anonymkode: 720a7...67a Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. Anonymkode: f673a...562
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #3 Skrevet 4. april 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. Anonymkode: f673a...562 Understreker at jeg ikke har kompetanse - bare erfaring Anonymkode: f673a...562
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #4 Skrevet 4. april 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Høres ut som en nerve i klem eller prolaps i korsrygg, det stråler gjerne ut til ene benet alt etter hvor den sitter.. Anonymkode: f673a...562 Haff.. Håper det går fort over. Jeg kom på nå at samme beinet har sovnet bort veldig ofte de siste dagene. Bare ikke tenkt noe spesielt over det før nå. Særlig når jeg har kjørt bil, selv korte strekninger. Spørs om det er noe i klem da kanskje ja.. Anonymkode: 720a7...67a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #5 Skrevet 4. april 2019 Ta deg en tur til kiropraktor 😊 Anonymkode: 97fed...761
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #6 Skrevet 4. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta deg en tur til kiropraktor 😊 Anonymkode: 97fed...761 Ja, får bestille meg en time hvis det ikke blir bedre til over helga😊🙏 det blir hvertfall ikke bedre nå. Nå er beinet dovnet bort nesten hele tiden. Anonymkode: 720a7...67a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #7 Skrevet 4. april 2019 Ta deg en tur til legen før evnt kiropraktor eller fysio. Jeg hadde prolaps som klemte på isjiasnerven. Gikk først til kiropraktor, ble ikke bedre (ble værre) og måtte til legen. Fikk MR, og det ble påvist prolaps. Kiropraktoren trodde ikke det var prolaps, men muskulært. Legen ble "sint" for at jeg ikke kom dit først. Ville ikke anbefale manipulering når det var prolaps. Gikk med det i 6 mnd, noe som kunne vært unngått. Anonymkode: 2cbfd...592
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta deg en tur til legen før evnt kiropraktor eller fysio. Jeg hadde prolaps som klemte på isjiasnerven. Gikk først til kiropraktor, ble ikke bedre (ble værre) og måtte til legen. Fikk MR, og det ble påvist prolaps. Kiropraktoren trodde ikke det var prolaps, men muskulært. Legen ble "sint" for at jeg ikke kom dit først. Ville ikke anbefale manipulering når det var prolaps. Gikk med det i 6 mnd, noe som kunne vært unngått. Anonymkode: 2cbfd...592 En god kiropraktor ville ikke tatt i deg med ildtang om det var mistenkt prolaps!! Anonymkode: e85fa...b58
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #9 Skrevet 4. april 2019 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: En god kiropraktor ville ikke tatt i deg med ildtang om det var mistenkt prolaps!! Anonymkode: e85fa...b58 Nei. Nå hadde jeg litt utypiske symptomer, noe som gjorde at kiropraktoren ikke trodde det var prolaps, selv om jeg var ganske sikker på at det var det. Derfor ville jeg ikke anbefalt kiropraktor som førstevalg. La legen se på det først. Anonymkode: 2cbfd...592
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #10 Skrevet 4. april 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Nå hadde jeg litt utypiske symptomer, noe som gjorde at kiropraktoren ikke trodde det var prolaps, selv om jeg var ganske sikker på at det var det. Derfor ville jeg ikke anbefalt kiropraktor som førstevalg. La legen se på det først. Anonymkode: 2cbfd...592 Tror jeg bestiller en legetime ja👍 Nå er setemuskelen og hele venstre bein numment nesten konstant. Vondt i venstre del av korsryggen, baksiden av låret og leggen og i ankelen. Går litt rart pga ryggen, så sikkert belasta foten feil i hele ettermiddag/kveld i tillegg🤦♀️ Anonymkode: 720a7...67a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #11 Skrevet 4. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror jeg bestiller en legetime ja👍 Nå er setemuskelen og hele venstre bein numment nesten konstant. Vondt i venstre del av korsryggen, baksiden av låret og leggen og i ankelen. Går litt rart pga ryggen, så sikkert belasta foten feil i hele ettermiddag/kveld i tillegg🤦♀️ Anonymkode: 720a7...67a Får du problemer med vannlating (inkontinens eller retinasjon) eller avføring ringer du legevakten umiddelbart! Et ben skal ikke dovne bort sånn. Ville egentlig ringt legevakten nå og forhørt meg uansett. Anonymkode: 88fc1...932
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå