Gå til innhold

Gi hele druer til barn på 3år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et enkelt spm bare, siden gutten vår her på 3år ELSKER druer. Jeg har frem til nå kuttet den i to. Noe folk rister vel bare på hodet av🙈 Jeg er nok ekstra påpasselig siden mitt første barn måtte på akutten pga hun satt en leke i luftrøret. Den måtte opereres ut, dramatisk var det, men endte heldigvis godt. Skal jeg bare gi han de hele? 

Hilsen en noe bekymret mamma på 30. 

Anonymkode: 311ea...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg deler til yngste, og er tydelig på at det skal spises i ro. Eldste på 7 har nylig begynt å få hele. Men sendes det med i skolematen feks så deler jeg de. 

Jeg har selv banket og sugd ut nok pølsebiter, druer, potetbåter og kjøttbiter av barn (og voksne) til å ikke slurve med sånt. Det skal så lite til for å gjøre sitt beste for å hindre katastrofe. Hva så om noen lurer... Hittill har jeg aldri fått rare blikk eller kommentarer, ei heller ville det brydd meg 😏

-ambulansearbeider/Paramedic mamma på 37 - 😉

Anonymkode: 7ef94...5ff

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg deler til yngste, og er tydelig på at det skal spises i ro. Eldste på 7 har nylig begynt å få hele. Men sendes det med i skolematen feks så deler jeg de. 

Jeg har selv banket og sugd ut nok pølsebiter, druer, potetbåter og kjøttbiter av barn (og voksne) til å ikke slurve med sånt. Det skal så lite til for å gjøre sitt beste for å hindre katastrofe. Hva så om noen lurer... Hittill har jeg aldri fått rare blikk eller kommentarer, ei heller ville det brydd meg 😏

Takk for svar:) Jobber i helse selv, men når det kommer til å sette ting i halsen, får jeg helt panikk. Vet å fort en 3-åring kan sluke det ned. Ser de har hele druer i bhg han går i. Jeg må la vær å tenke på det, får helt vondt bare tanken. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Bør jeg si ifra til bhg at de må dele opp druene? 

Skrevet

Ja, det gjør vi

Anonymkode: 56485...89d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det kan du ikke be om.

5åringen min spiser hele druer og har gjort det i noen år. Jada, de kan settes i halsen, men det kan alt

Anonymkode: 53437...ab1

Skrevet

Min blir straks 4, og jeg husker ikke sist vi delte druer altså. Det skal mye til at runde ting setter seg fast.

Ukokte gulrøtter og pølser og boller er greit å følge med på, men druer? 

Kjøp sånne små hvis du er bekymret 

Anonymkode: e016a...77e

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min blir straks 4, og jeg husker ikke sist vi delte druer altså. Det skal mye til at runde ting setter seg fast.

Ukokte gulrøtter og pølser og boller er greit å følge med på, men druer? 

Kjøp sånne små hvis du er bekymret 

Anonymkode: e016a...77e

Runde ting er jo det en skal være spesielt obs på. Hva er forskjellen på en pølsebit og en drue, liksom? 

Vi deler ennå til vesla på 3, og kommer til å gjøre det en stund til. Hvorfor ta sjansen på å la være når det kun koster noen sekunder ekstra å tilberede..

Anonymkode: b53cb...566

Skrevet

Allt kan settes i halsen... 

Du kan fint gi druer til en 3 åring. 

Anonymkode: 3a544...349

Skrevet

De kan vel like gjerne setre fast en halv drue? Mine var under tre da de begynte å spise hele druer. Barnehagen serverte hele druer også på småbarnsavdelingen...

Anonymkode: d5393...55e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde gjort det, uten å dvele ☺️

Skrevet

Og for dere som lurer, forskjellen på en drue delt og ikke er at hele mye lettere sklir ned og setter seg fast. 

Pølsebiter (med skinn) gjør også det, men oftest er det da tuppen. (som jeg forøvrig også bet av til de var større) 

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Et enkelt spm bare, siden gutten vår her på 3år ELSKER druer. Jeg har frem til nå kuttet den i to. Noe folk rister vel bare på hodet av🙈 Jeg er nok ekstra påpasselig siden mitt første barn måtte på akutten pga hun satt en leke i luftrøret. Den måtte opereres ut, dramatisk var det, men endte heldigvis godt. Skal jeg bare gi han de hele? 

Hilsen en noe bekymret mamma på 30. 

snakk om og være HYSTERISK

Anonymkode: 283c9...f11

Skrevet

Hun på 3,5 får hele druer sammen med oss. Men om hun har druer med seg i bhg, deler vi. Ser for meg at hun på tur sitter med ryggen til feks. Tenker med gru på hva som kan skje!

2 åringen får alltid delte druer. 

Anonymkode: 44ad6...12a

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Snakk om å ha levd beskyttet 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

????

Skrevet
På 4.4.2019 den 15.07, Anonym bruker skrev:

Runde ting er jo det en skal være spesielt obs på. Hva er forskjellen på en pølsebit og en drue, liksom? 

Vi deler ennå til vesla på 3, og kommer til å gjøre det en stund til. Hvorfor ta sjansen på å la være når det kun koster noen sekunder ekstra å tilberede..

Anonymkode: b53cb...566

Enig!

Skrevet
På 4.4.2019 den 17.22, Anonym bruker skrev:

Levd beskyttet? 

Min datter (som nå er 10år), satt en bit av en leke i luftrøret. Det kunne gått ordentlig galt. Hun var rett over ett år da, dette er noe jeg har hatt mareritt om tiden etterpå. Å sluke ned ting i luftrøret skjer så fort og deg er noe jeg aldri vil oppleve igjen. Hvis man svelger druer hele, kan de sitte bom fast. Jeg deler dem, så får vi være uenige om det da. 

Ts 

Skrevet
På 4.4.2019 den 17.13, Anonym bruker skrev:

Sier du helt til du opplever det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...