Gå til innhold

Kyssesyken


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har hatt kyssesyken i voksen alder? Er på 4 uka med vond hals, ører, svimmelhet, litt kvalme og voldsomt slapp. Har hatt 2 dager egenmld på disse ukene, men føler jeg ikke blir frisk. Skal ta prøver hos lege imrg. 

Dere som har hatt det som voksen, er det disse symptomene dere hadde og hvor lenge varte det?

er 38 år og har lest det ikke er vanlig når man er i den alderen

Anonymkode: b71f0...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det da jeg var 34 år. Det er helt riktig at over 90% av befolkningen har hatt det som barn, og dermed er immune, men resten av oss får det jo gjerne som voksen da...

Jeg var syk i mange måneder, slapp og pjusk i nærmere et år. Det tok lang tid å bli frisk.

Anonymkode: a9f86...9fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det da jeg var 34 år. Det er helt riktig at over 90% av befolkningen har hatt det som barn, og dermed er immune, men resten av oss får det jo gjerne som voksen da...

Jeg var syk i mange måneder, slapp og pjusk i nærmere et år. Det tok lang tid å bli frisk.

Anonymkode: a9f86...9fb

Alle blir ikke immun mot kyssesyken, noen få kan få den igjen

Anonymkode: fd067...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du meg?

Jeg satt akkurat og googlet kyssesyken, er 38 år, og så skriver du dette. 😂

Jeg er på andre uka med veldig halsvondt, tett i nesa/bihulebetennelse, slapp og sliten, vondt i ørene og hoster. Blir liksom ikke noe bedre heller. 

Si fra om resultatet imorgen, da. 

Anonymkode: 5e3c2...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kyssesyken som 21-åring. Ekstremt vondt i halsen, veldig hovne mandler og lymfeknuter på halsen, høy feber, utmattelse og vondt i magen på venstre side (milten). De tre første ukene var verst, etterpå var jeg kjempeheldig som slapp unna alle følgesykdommer og var tilbake på jobb etter ytterligere et par uker hvile. For min del var det fullstendig uaktuelt med jobb, jeg var helt slått ut de første tre ukene. 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kyssesyken og lungebetennelse samtidig i slutten av 20-årene. Var utslått i 2 uker (sykemeldt) og hanglet et par uker etter det. Det tar tid med kyssesyken.

Anonymkode: 06c15...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du risikerer å bli kronisk syk hvis du ikke tar det med ro under kyssesyken. Sykemelding!

Anonymkode: 2bfab...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det som 20- åring. Varte i flere mnd. Fikk kronisk utmattelsessyndrom som følge av kyssesyken. 

Anonymkode: efcdb...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så sprøtt! Jeg har også holdt på med sår hals, vonde bihuler, masse ekkelt slim og hovne kjertler i over fire uker.  Slapp, sliten og ekstremt trøtt. Kanskje det er kyssesyken jeg har hatt? 😳 

Hvordan gikk det med prøvene dine, HI? 

Anonymkode: a66df...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2019 den 22.48, Anonym bruker skrev:

Så sprøtt! Jeg har også holdt på med sår hals, vonde bihuler, masse ekkelt slim og hovne kjertler i over fire uker.  Slapp, sliten og ekstremt trøtt. Kanskje det er kyssesyken jeg har hatt? 😳 

Hvordan gikk det med prøvene dine, HI? 

Anonymkode: a66df...bcd

Jeg har hatt det samme helt siden nyttår. Det er bare virus i følge legen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det for to år siden, da jeg var 18. Influensasymptomene gikk over etter et par uker, men jeg følte meg sliten i over et halvt år etterpå! Alt var et ork: skole, trening, jobb, venner

Anonymkode: a3c7c...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...