Gå til innhold

Mellomnavn til Kai


tillyw

Anbefalte innlegg

Vi har endelig funnet ut at vi er gravide ❤️ så da er det å tenke på navn. Vi har landet på fornavnet Kai, både for ei jente og for en gutt, men vi ønsker også et mellomnavn. Til en gutt tenker vi Kai Erling eller Kai Oskar etter et familiemedlem, men til ei jente har vi ingen ide. Vi vil gjerne høre forslag til mellomnavn som passer for ei jente, men kom gjerne med innspill for gutter også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La en evt jente slippe å forklare at hun ikke er gutt. Kai er et veldig innarbeidet guttenavn.

Kai Emil
Kai Even
Kai Thomas
Kai Einar
Kai Viktor
Kai Erik
Kai Henrik

Anonymkode: fc88f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Oskar var kult! 

Foreslår:

Kai Emil

Kai Elliot

 

Må si at jeg aldri har hørt Kai på en jente før! For meg er Kai et skikkelig guttenavn. Så synes faktisk det var litt vanskelig å komme med forslag til dobbelt jentenavn! 

Men hva med Kaia på jente? 

 

Endret av inimini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La en evt jente slippe å forklare at hun ikke er gutt. Kai er et veldig innarbeidet guttenavn.

Kai Emil
Kai Even
Kai Thomas
Kai Einar
Kai Viktor
Kai Erik
Kai Henrik

Anonymkode: fc88f...b4a

Kai Oskar var forresten fint :) 

Anonymkode: fc88f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

La en evt jente slippe å forklare at hun ikke er gutt. Kai er et veldig innarbeidet guttenavn.

Kai Emil
Kai Even
Kai Thomas
Kai Einar
Kai Viktor
Kai Erik
Kai Henrik

Anonymkode: fc88f...b4a

Her i Norge vil jeg si meg enig i at det definitivt er flere gutter enn jenter som heter Kai, men det er et godkjent unisexnavn her. Det er også mye brukt i USA, der vi ferierer stadig vekk og ekstremt mye brukt i på Japan, der min kone er fra. Så Kai, eller en versjon av Kai blir det nok uansett. 

Men Kai Emil til en gutt likte jeg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, inimini skrev:

Kai Oskar var kult! 

Foreslår:

Kai Emil

Kai Elliot

 

Må si at jeg aldri har hørt Kai på en jente før! For meg er Kai et skikkelig guttenavn. Så synes faktisk det var litt vanskelig å komme med forslag til dobbelt jentenavn! 

Men hva med Kaia på jente? 

 

Vi vurderer både Kaia, Kaie og Kaisa, men vi lener fortsatt mot bare Kai. Synes også det var veldig vanskelig å komme opp med mellomnavn til det ja, så derfor kom jeg hit for høre om de her hadde noen forslag :) mulig vi dropper mellomnavnet helt, men vil så gjerne ha et..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil bli satt i gutteklassen og inndelt mer guttene i garderober og på overnatting. Ikke gjør det mot henne. 

Anonymkode: dc03d...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Bernhard synes jeg er kult.

Kai Emilie

Kai Anne

Kai Yvonne

 

Anonymkode: 100dc...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kai Bernhard synes jeg er kult.

Kai Emilie

Kai Anne

Kai Yvonne

 

Anonymkode: 100dc...678

Det var noen nydelige forslag! Likte spesielt Kai Emilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun vil bli satt i gutteklassen og inndelt mer guttene i garderober og på overnatting. Ikke gjør det mot henne. 

Anonymkode: dc03d...a7b

Du høres ut som min oldemor da jeg fortalte henne det :) Kai er et gutte og et jentenavn på samme linje som Alex, Kim, Iben og Janne. Riktignok ikke i like stor grad her til lands, men om en lærer ser en si Kai Emilie på en klasseliste skal det godt til før hun blir plassert i en gutteklasse som du sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jeg kjenner bort i mot 4 med navnet Kai og to av dem er kvinner. De heter da Kai Amelia, et navn jeg absolutt elsker, Kai Verna, Kai Magnus og en som bare hette Kai. 

 

Noen flere forslag for jenter kan være

Kai Adele

Kai Fern

Kai Astrid

Kai Margrethe 

Kai Lynn (mulig å slå sammen)

Kai Gillian

Kai Viola

Kai Irene 

Kai Marie

Kai Lane

Kai Erle

 

og for gutter muligens 

Kai Rasmus

Kai Tomas

Kai Nicolai og 

Kai Fredrik 

Men her er favoritten garantert Kai Oskar. Utrolig tøft!

Anonymkode: 76c92...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, tillyw skrev:

Her i Norge vil jeg si meg enig i at det definitivt er flere gutter enn jenter som heter Kai, men det er et godkjent unisexnavn her. Det er også mye brukt i USA, der vi ferierer stadig vekk og ekstremt mye brukt i på Japan, der min kone er fra. Så Kai, eller en versjon av Kai blir det nok uansett. 

Men Kai Emil til en gutt likte jeg godt!

Så Kai er vanlig i USA, det visste jeg ikke, er det unisex navn der og? Kai Emil er min favoritt på lista mi og :)

Anonymkode: fc88f...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Morgan

Kai Henrik

Kai Henning

Kai Jenny

Kai Ingrid

Kai Hilde

Må innrømme at jeg har litt problemer med Kai som jentenavn. Det ser litt tvekjønnet ut. Men det skyldes nok at alle Kai jeg kjenner til, er gutter.

Anonymkode: 7e7a2...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så Kai er vanlig i USA, det visste jeg ikke, er det unisex navn der og? Kai Emil er min favoritt på lista mi og :)

Anonymkode: fc88f...b4a

Spesielt på Hawai finner du mye av det, både på jenter og på gutter :) og får kjøre Kai Emil gjennom min mor og se om det blir godkjent ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jeg kjenner bort i mot 4 med navnet Kai og to av dem er kvinner. De heter da Kai Amelia, et navn jeg absolutt elsker, Kai Verna, Kai Magnus og en som bare hette Kai. 

 

Noen flere forslag for jenter kan være

Kai Adele

Kai Fern

Kai Astrid

Kai Margrethe 

Kai Lynn (mulig å slå sammen)

Kai Gillian

Kai Viola

Kai Irene 

Kai Marie

Kai Lane

Kai Erle

 

og for gutter muligens 

Kai Rasmus

Kai Tomas

Kai Nicolai og 

Kai Fredrik 

Men her er favoritten garantert Kai Oskar. Utrolig tøft!

Anonymkode: 76c92...33a

Oi! Det var mange gode forslag! Kjenner til og med en Kai Lane selv ;) og Kai Amelia var veldig veldig fint!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tillyw skrev:

Spesielt på Hawai finner du mye av det, både på jenter og på gutter :) og får kjøre Kai Emil gjennom min mor og se om det blir godkjent ;) 

Men du bor ikke på Hawaii. Eller i USA generelt. Du bor i Norge, hvor Kai er et utbredt guttenavn. Og jeg kan ikke fatte hvorfor foreldre bevisst gir et navn som vil være problematisk for barnet. For å være stilig? Hva er vitsen? 

Anonymkode: 9f38a...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tillyw skrev:

Spesielt på Hawai finner du mye av det, både på jenter og på gutter :) og får kjøre Kai Emil gjennom min mor og se om det blir godkjent ;) 

Din mor? Ho har vel ingenting med navnet på babyen deres? Hva mener din kone da? Eller er det kun din mors mening som teller.

 

viss din kone er japansk, hva med å kombinere et norskt og et japansk navn? Kai er ikke fint, iallefall ikke til jente.

Anonymkode: 369a3...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kai Emily

Kai Selma

Kai Malin

Kai Desiree

--------------

Kai Sander

Kai Isak

Kai Mathias

Kai William

Kai Jonas

Ellers likte jeg veldig godt Kai Emil som allerede er nevnt og Kai Oscar var stilig :)

Anonymkode: 4865a...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Din mor? Ho har vel ingenting med navnet på babyen deres? Hva mener din kone da? Eller er det kun din mors mening som teller.

 

viss din kone er japansk, hva med å kombinere et norskt og et japansk navn? Kai er ikke fint, iallefall ikke til jente.

Anonymkode: 369a3...e63

Min kone er selvfølgelig helt med, men det er ingen jeg beundrer mer i verden her enn den fantastiske kvinnen som er min mor, så personlig har jeg ingen planer om navngi barnet mitt før jeg har diskutert det med henne (ville faktisk foretrukket og oppkalt barnet etter henne, men der var mine brødre først ute!)

og når det kommer til å kombinere norsk å japansk er det nettopp det vi prøver å gjøre ved å også gi barnet et mellomnavn. Kai er at navn med mange meninger og opphav og en av dem er japansk. Og selv synes jeg Kai er et nydelig navn, men vi har alle våre meninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men du bor ikke på Hawaii. Eller i USA generelt. Du bor i Norge, hvor Kai er et utbredt guttenavn. Og jeg kan ikke fatte hvorfor foreldre bevisst gir et navn som vil være problematisk for barnet. For å være stilig? Hva er vitsen? 

Anonymkode: 9f38a...391

Rettelse, jeg bor ikke på Hawaii for øyeblikket, det er sant, men jeg har gjennom mesteparten av livet mitt flyttet fram og tilbake mellom Norge og Hawaii. Dette vil også mitt barn gjøre, noe jeg ser at kunne vært relevant å nevne tidligere :) 

Og når det kommer til denne problematikken du nevner må jeg si jeg ikke ser det. Ok, så kanskje noen stusser første gang de hører navnet og finner ut at det er en jente, men utover noen spørsmål ser jeg virkelig ikke forskjellen mellom Kai og andre brukte unisex navn her i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er så redde for det litt ukjente, Kai er da fint til jente det, men ville absolutt ha et navn nr 2 når det gjelder jente (som du jo sier dere skal ha) får å unngå missforståelse, da er det jo ingen tvil om at det er jente, så klarer ikke se problemet til enkelte. Finnes jo jenter som heter Billy, Iben, Kim o.l. - Selv har vi en Billy Adele (bruker kun Billy, men har Adele på papiret for å unngå missforståelser)

 

Synes Kai Adam høres flott ut, og Kai Martin kanskje 🙂 Ellers likte jeg godt både Kai Emil og Kai Oscar.

 

Noen forslag til jente:

Kai Adele 

Kai Elise

Kai Elisabeth (litt langt)

Kai Oline

Kai Amalie

Kai Isabell/a

Kai Sophie/Sofie/Sophia/Sofia

Kai Charlotte

Kai Alice

Kai Helene

Kai Amanda

Kai Louise

Kai Hannah

Anonymkode: 98816...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2019 den 10.13, Anonym bruker skrev:

Mange er så redde for det litt ukjente, Kai er da fint til jente det, men ville absolutt ha et navn nr 2 når det gjelder jente (som du jo sier dere skal ha) får å unngå missforståelse, da er det jo ingen tvil om at det er jente, så klarer ikke se problemet til enkelte. Finnes jo jenter som heter Billy, Iben, Kim o.l. - Selv har vi en Billy Adele (bruker kun Billy, men har Adele på papiret for å unngå missforståelser)

 

Synes Kai Adam høres flott ut, og Kai Martin kanskje 🙂 Ellers likte jeg godt både Kai Emil og Kai Oscar.

 

Noen forslag til jente:

Kai Adele 

Kai Elise

Kai Elisabeth (litt langt)

Kai Oline

Kai Amalie

Kai Isabell/a

Kai Sophie/Sofie/Sophia/Sofia

Kai Charlotte

Kai Alice

Kai Helene

Kai Amanda

Kai Louise

Kai Hannah

Anonymkode: 98816...b21

Du sa det så flott :) Billy Adele var et utrolig pent navn og det var mange gode forslag! Kai Louise klinger bra i mine ører, samme med Kai Oline og Kai Adele

takk for de gode forslagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngå å døpe ei jente et navn som i flere land regnes som guttenavn. Selv heter jeg Eli. Som i flere land er guttenavn. Jeg har et typisk jentenavn i tillegg, men likevel har jeg hatt store problemer flere steder. Både ved inn og utreise i noen land , og også ferdsel i landet. Jeg reiser en del og i alle mulige slags land . Kunne aldri døpt barnet et navn som i noen land tradisjonelt tilhører motsatt kjønn.

Anonymkode: 7e7a2...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...