Gå til innhold

Flere som gruer seg til skattemeldingen i morgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet jeg får smell, men usikker på om det blir 30 eller 80.000 kr. 

For de av oss som ikke vet hvor mye man jobber fra måned til måned er det vanskelig å justere skattetrekk. Har en del penger avsatt, men ja.. gruer meg 😕 

Anonymkode: 2ca1a...b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har kontroll på inntekt og skattetrekk.

Anonymkode: 40284...0a6

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, har kontroll på inntekt og skattetrekk.

Anonymkode: 40284...0a6

Da var ikke innlegget ment til deg..

Skrevet

Alltid spent, men gruer meg gjør jeg vel ikke...

I år er jeg nesten mer spent på sønnen sine vegne, han har akkurat fyllt 18 år og har jobbet ved siden av skolen siden februar i fjor. Vet han kom over grensen for frikort, tror han tjente rundt 60.000 kr, men har han betalt nok skatt?

Anonymkode: dab28...cf1

Skrevet

Nei, har kontroll selv om inntekten varierer kraftig. Tjente alt mellom 15 000 - 50 000 per måned brutto i fjor. 

Anonymkode: b81ef...c28

Skrevet

Vet jeg får baksmell på ca 300.000,- men allikevel litt nedtur å få det bekreftet..

Anonymkode: 689b6...cfc

Skrevet

Tja, ble alene i oktober, men endret ikke noe på skattetrekket.

Beregnet at vi begge skulle gå i 0 mens vi var gift, så gruer meg sånn sett på eksmannens vegne (jeg har hovedomsorg, huslånet står på meg osv.).

Anonymkode: 4bb4a...3fb

Skrevet

Mer spent, egentlig. 

Anonymkode: b08b5...4c3

Skrevet

Nei, jeg gruer meg ikke, men selvfølgelig litt spent. Mener vi skal få igjen litt, spent på hva det kan holde til! 

Anonymkode: 91e65...77b

Skrevet

Veldig spent på vår i år. Tror vi går i pluss denne gang. Fikk restskatt i fjor

Skrevet

Spent, gruer meg ikke. Tror jeg🙈

Skrevet

Spent på om kalkulatoren stemmer. Om så blir det noen 100-lapper 👌🏻

Anonymkode: 7f925...d4e

Skrevet

Den er sannsynligvis tilgjengelig fra i kveld av. 

Anonymkode: 7f925...d4e

Skrevet

Lykke til 🙂, Er alltid spent men jeg pleier ikke å få mye igjen, i fjor fikk jeg 600 😉

Anonymkode: fb202...62f

Skrevet

Jeg er veldig spent. Har fått en liten smell de 2 siste årene, men når jeg la det inn i skattekalkulator for ikke så lenge siden, så viste den at jeg ville få 10 000 igjen. Men det regner jeg må være veldig feil.

Anonymkode: a66f8...b24

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet jeg får baksmell på ca 300.000,- men allikevel litt nedtur å få det bekreftet..

Hvordan kan man få så høy baksmell? Er ikke så flink med økonomi, men regner med det er en naturlig forklaring :)

Anonymkode: 540ab...73f

Skrevet

Jeg gruer meg. Var i samlivsbrudd i fjor høst. Mannen som valgte å overta huset så da får han all gjeldsfradragene. Føler det litt urettferdig da jeg var med å betale halvparten av gjelden i 9 av 12 mnd. Betalte ekstra på skatten 3 siste mnd, men er jo begrenset hvor mye jeg hadde mulighet å betale.

Så ja, jeg blir å få baksmell, men vet ikke hvor mye. 

Anonymkode: 237b1...df4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gruer meg. Var i samlivsbrudd i fjor høst. Mannen som valgte å overta huset så da får han all gjeldsfradragene. Føler det litt urettferdig da jeg var med å betale halvparten av gjelden i 9 av 12 mnd. Betalte ekstra på skatten 3 siste mnd, men er jo begrenset hvor mye jeg hadde mulighet å betale.

Så ja, jeg blir å få baksmell, men vet ikke hvor mye. 

Hvem har ungene bostedsadresse hos da? Den som har ungene mest vil få et særfradrag på skatten som enslig forsørger, så om ungene bor hos deg kan du få det.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan man få så høy baksmell? Er ikke så flink med økonomi, men regner med det er en naturlig forklaring :)

Anonymkode: 540ab...73f

Jeg får det fordi jeg tok ut et utbytte på ca 1 mill i fjor i tillegg til lønnen min.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er veldig spent. Har fått en liten smell de 2 siste årene, men når jeg la det inn i skattekalkulator for ikke så lenge siden, så viste den at jeg ville få 10 000 igjen. Men det regner jeg må være veldig feil.

Den har kommet. Herregud, jeg fiår igjen nesten 17.000

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet jeg får smell, men usikker på om det blir 30 eller 80.000 kr. 

For de av oss som ikke vet hvor mye man jobber fra måned til måned er det vanskelig å justere skattetrekk. Har en del penger avsatt, men ja.. gruer meg 😕 

Har du prosenttrekk? Hvis du har det skal det vel justere seg ganske bra.

Anonymkode: 0a88d...e76

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvem har ungene bostedsadresse hos da? Den som har ungene mest vil få et særfradrag på skatten som enslig forsørger, så om ungene bor hos deg kan du få det.

Delt bosted, så delt særfradrag.

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tja, ble alene i oktober, men endret ikke noe på skattetrekket.

Beregnet at vi begge skulle gå i 0 mens vi var gift, så gruer meg sånn sett på eksmannens vegne (jeg har hovedomsorg, huslånet står på meg osv.).

Får tilbake 5250 kroner. Vet foreløpig ikke hvor mye, om noe, han må betale.

Skrevet

Regner med baksmell. Gikk opp 30 000 i lønn (i året) i juli, og ytterligere 20 000 i september (i året). I tillegg til at jeg økte stilling fra 80% til 100%. Å hjelpe meg. Men vi har som regel endt i 0 tilsammen, sånn ca. Men neppe i år, eller i fjor da...

Anonymkode: a6f06...138

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Regner med baksmell. Gikk opp 30 000 i lønn (i året) i juli, og ytterligere 20 000 i september (i året). I tillegg til at jeg økte stilling fra 80% til 100%. Å hjelpe meg. Men vi har som regel endt i 0 tilsammen, sånn ca. Men neppe i år, eller i fjor da...

Anonymkode: a6f06...138

Skattemeldingen har kommet, så du kan jo bare sjekke.

Anonymkode: 9a870...2e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...