Gå til innhold

Holder alle tale for konfirmantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som holdt tale i min konfirmasjon og ingen av mine tanter og onkler holdt tale til mine søskenbarn heller..

Neste år er det min datter som skal konfirmeres og jeg har ikke lyst til å holde tale siden jeg får helt "psnikk" hvis jeg må snakke foran mange folk, ja selv om det er familie..Er det slik at alle holder talertil sine konfirmanter? Vil tro hennes farmor sier litt for hun er glad i å snakke foran folk..

Anonymkode: 8aa7c...a88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier vel ofte å være taler, men alle trenger ikke å tale. Kan du ikke lage en sang, eller få noen andre til å lage en for deg? Det kan jo være et minne for fremtiden også.

Skrevet

Har tenkt å finne en sang og lage en bildeserie med bilder av henne gjennom oppveksten iallefall som vi kan vise frem..

Hi

Skrevet

Det kommer an på konfirmanten og tradisjonene i deres familie. 

Min eldste sønn ville overhodet ikke ha taler, han ville ha et selskap som var litt mer høytidelig enn bursdag, men fremdeles ganske uformelt. 

Så vi hadde et fint selskap uten taler. Jeg hadde laget en fotobok til han da, og på første side der hadde jeg skrevet mye av det jeg ville sagt i en tale. Den sto på gavebordet så alle så på den. 

Anonymkode: 93fc6...8be

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer an på konfirmanten og tradisjonene i deres familie. 

Min eldste sønn ville overhodet ikke ha taler, han ville ha et selskap som var litt mer høytidelig enn bursdag, men fremdeles ganske uformelt. 

Så vi hadde et fint selskap uten taler. Jeg hadde laget en fotobok til han da, og på første side der hadde jeg skrevet mye av det jeg ville sagt i en tale. Den sto på gavebordet så alle så på den. 

Anonymkode: 93fc6...8be

Fotobok med tekst som du ville hatt med i tale var fint, det var ett bra tips 😊

Hi

Skrevet

Jeg lagde sang både til min lillebror og min sønn. Tror mamma og dem også holdt tale til lillebror da, eller kanskje de også lagde sang, husker ikke helt.

Jeg er typen som ikke har problemer med å snakke i forsamlinger, og kunne godt fremført sangen alene, men hadde den som allsang, da jeg ikke er utstyrt med den flotteste sangstemmen.

Anonymkode: 335ed...a15

Skrevet (endret)

Man må selvsagt ikke holde tale, det tror jeg varierer veldig hva folk gjør Mange lager en sang som synges i fellesskap i stede, og eventuelt en bilde/filmfremvisning som kan vises i stede for å holde en tale.

Endret av MTF
Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har tenkt å finne en sang og lage en bildeserie med bilder av henne gjennom oppveksten iallefall som vi kan vise frem..

Hi

Da gjør du jo mye 😊

Anonymkode: 05f7e...fcd

Skrevet

Man må selvsagt ingenting, men jeg synes konfirmanten fortjener en tale på dagen enten fra foreldre, besteforeldre eller faddere.

Skrevet

Eldste min ville ikke ha noe oppmerksomhet,  så her var det ingen taler eller sanger.  Jeg lagde en fotobok med bilder og tekst i til han og satte av noen sider bakerst slik at de som ville kunne skrive en hilsen til han der. Ble veldig fint og mange koselige ord. Han fikk også en fotobok av besteforeldrene, de hadde skrevet en "tale" fremst i boken.  Begge bøkene lå på gavebordet slik at alle kunne lese. 

Anonymkode: 9dfc3...754

Skrevet

Tenker det er ulikt i ulike familier. Selv synes jeg egenskrevne sanger er kleint, men synger selvfølgelig med. Bildeserier er koselig, men i noen konfirmasjoner klarer ikke foreldrene å begrense seg helt. Bildeserier som varer en sang er fint. Når det trekker ut fire-fem sanger blir det litt mye. Fotobok med tekst høres supert ut. Jeg kommer til å holde en kort tale. Ikke med livshistorien til konfirmanten fra fødselen og opp, men en liten prat om hans gode egenskaper, hvor mye han betyr for oss, og hvor mye gjestene betyr for ham og oss foreldre. 

Anonymkode: 4f988...4be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...