Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #1 Skrevet 3. april 2019 Hvor langt har dere kommet i forberedelsene? Her har plutselig panikken slått litt inn da jeg innså at det nærmer seg en måned til konfirmasjon for eldste. Etter å ha booket lokale i fjor rett etter påske, har jeg hele tiden tenkt at det er så lenge til og at vi har god tid, så "plutselig" er det jo nesten her! Har så vidt funnet ut hvordan vi vil pynte og begynt å handle inn til det (men selvsagt ikke alt vi får tak i), har bestemt og gitt beskjed om meny og avtalt at ulike familiemedlemmer skal bake kaker. Det er egentlig det... Anonymkode: 5018a...056
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. april 2019 #2 Skrevet 3. april 2019 Bestilte lokaler i fjor, så jeg har også tatt det med ro. Har akkurat fått bestilt innbydelser, men ikke delt dem ut. Heldigvis vet alle når datoen er🙈 Lokalene kommer med mat, så det er bare kaker jeg må ordne. Og gave, taler, bordkort, bordplassering osv. Vi er skilt med nye partnere begge to, og jeg har ikke helt bestemt meg for hvor det er naturlig å plassere partnerene våre😬
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #3 Skrevet 3. april 2019 Akkurat nå, den perfekte mor skrev: Bestilte lokaler i fjor, så jeg har også tatt det med ro. Har akkurat fått bestilt innbydelser, men ikke delt dem ut. Heldigvis vet alle når datoen er🙈 Lokalene kommer med mat, så det er bare kaker jeg må ordne. Og gave, taler, bordkort, bordplassering osv. Vi er skilt med nye partnere begge to, og jeg har ikke helt bestemt meg for hvor det er naturlig å plassere partnerene våre😬 Dette med innbydelser droppet vi helt, sendte bare en sms (kun nærmeste familie som skal komme) ;-) En mindre ting å stresse med og bruke penger på tenkte vi:-D Klær må jo guttungen også få seg snart kanskje, han vokser neppe ut av dressen nå om vi skulle kjøpe den en mnd før;-) Anonymkode: 5018a...056
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. april 2019 #4 Skrevet 3. april 2019 (endret) Vi er også bare nærmeste familie, blir ikke fler enn 18. Ja, antrekk må jo også ordnes. Jeg er redd bunaden min er i trangeste laget, men jeg får prøve den. Jeg har faktisk bestilt frisørtime til konfirmanten også, følte meg skikkelig flink da😇 Endret 3. april 2019 av den perfekte mor
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 Vi inviterer kun mannens foreldre og faddere, så skal ikke ha lokale. Konfirmanten skal ha dress og frisørtime. Ellers skal all maten og kakene lages av meg, så ingen forberedelser som kan tas nå. Resten av oss skal ha på klær vi allerede har. Anonymkode: 45014...834
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 Har sendt ut innbydelser i dag, har skrevet meny. Skal ha det hjemme så ikke så mye å tenke på... Anonymkode: 47dd8...13b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 Vi har sendt ut invitasjoner. Festen skal holdes hjemme. Har bestilt mat, og skal bestille en kake. En venninne lager i tillegg pavlova, resten baker jeg selv. Har kjøpt servietter og noe pynt. Må kjøpe en duk. Bordkortene er klare. Skal printe ut bilder, og kjøpe blomster og noe mer pynt. Må ordne hus inn- og utvendig, plante i krukker, gjøre klar til storinnrykk av overnattingsgjester Må også male noen vegger og fikse litt annet tjafs. Konfirmanten fikk dress forrige uke. Den er tilpasset av skredder og henger klar. Så håper vi at han ikke setter igang med å vokse så alt for mye den neste måneden😅 Må se over tøyet til søsken, men tror det er klart. Mannen og jeg bruker bunad under seremonien og middagen. Jeg har en kjole jeg kan skifte til etterpå (alltid deilig å smette ut av bunaden). Må vaske og stryke bunadsskjorter. Anonymkode: c1cbc...dd0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2019 #8 Skrevet 4. april 2019 ferdig med alt, bortsett fra matlaging, kakebaking og pynte lokalene blir første søndagen i mai her Anonymkode: edc4f...94f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #9 Skrevet 5. april 2019 Blir bare en liten familie fest hjemme, han vil ikke ha stor fest. Vil bare ha penger i gave, men jeg føler vi må gi noe gave også men er tom for ideer, han har liksom alt. Noen som har ideer ? Anonymkode: 2281a...094
Anonym bruker Skrevet 5. april 2019 #10 Skrevet 5. april 2019 På 3.4.2019 den 10.56, Anonym bruker skrev: Hvor langt har dere kommet i forberedelsene? Her har plutselig panikken slått litt inn da jeg innså at det nærmer seg en måned til konfirmasjon for eldste. Etter å ha booket lokale i fjor rett etter påske, har jeg hele tiden tenkt at det er så lenge til og at vi har god tid, så "plutselig" er det jo nesten her! Har så vidt funnet ut hvordan vi vil pynte og begynt å handle inn til det (men selvsagt ikke alt vi får tak i), har bestemt og gitt beskjed om meny og avtalt at ulike familiemedlemmer skal bake kaker. Det er egentlig det... Anonymkode: 5018a...056 Du har kommet lenger enn meg for å si det sånn🙈 Anonymkode: 76b18...1c6
hysterika Skrevet 5. april 2019 #11 Skrevet 5. april 2019 Vi hadde konfirmasjon i fjor. Det jeg synes tok lengst tid, var å sortere bilder, lage "lysbildefremvisning", skrive taler, motivere søsken til å skrive taler, sondere hvilke av konfirmantens venner som ville tale / synge / opptre, lage quiz ... Det ble veldig hyggelig, men det kreve litt jobb i forkant. Jeg gikk forresten gjennom "minneboksen" også, jeg hengte opp en snor over gavebordet hvor jeg brukte klesklyper og hengte opp tegninger, bilder, kort og andre minner.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 På 05.04.2019 den 21.54, hysterika skrev: Vi hadde konfirmasjon i fjor. Det jeg synes tok lengst tid, var å sortere bilder, lage "lysbildefremvisning", skrive taler, motivere søsken til å skrive taler, sondere hvilke av konfirmantens venner som ville tale / synge / opptre, lage quiz ... Det ble veldig hyggelig, men det kreve litt jobb i forkant. Jeg gikk forresten gjennom "minneboksen" også, jeg hengte opp en snor over gavebordet hvor jeg brukte klesklyper og hengte opp tegninger, bilder, kort og andre minner. Ja, har funnet ut at den bilde-delen tar tid! Er midt i å lage fotobok til konfirmanten fra han ble født og frem til i dag som skal ligge på gavebordet på konfirmasjonsdatoen, så gjestene kan få se i + skrive en liten hilsen til konfirmanten på dagen. Tenkte ha bilde/filmfremvisning også, men påsken får gå med til å fikse det. Har planer om å lage en kahoot med spørsmål om konfirmanten, og har fått kladdet ned alle spm, men må lage selve kahooten. Det med å henge opp tegninger,bilder osv var en veldig god idè! Det hadde vært kjekt å få til. Har en hel perm med masse tegninger og lignende fra da han gikk i barnehagen + tatt vare på kort og tegninger han har laget til oss i årenes løp. Veldig koselig å vise det frem sånn ja:-) HI Anonymkode: 5018a...056
Anonym bruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 På 5.4.2019 den 20.35, Anonym bruker skrev: Blir bare en liten familie fest hjemme, han vil ikke ha stor fest. Vil bare ha penger i gave, men jeg føler vi må gi noe gave også men er tom for ideer, han har liksom alt. Noen som har ideer ? Anonymkode: 2281a...094 Bibel. Lovsamling. Arvegods. Livsvarig medlemskap i dnt. Epletre. Verktøyskrin. Symaskin. Bubad eller sølv. Anonymkode: a4a5a...d31
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #14 Skrevet 10. april 2019 På 05.04.2019 den 20.35, Anonym bruker skrev: Blir bare en liten familie fest hjemme, han vil ikke ha stor fest. Vil bare ha penger i gave, men jeg føler vi må gi noe gave også men er tom for ideer, han har liksom alt. Noen som har ideer ? Anonymkode: 2281a...094 En fin klokke Fotoapparat Bærbar pc Fotobok fra fødsel frem til i dag Anonymkode: 5018a...056
Anonym bruker Skrevet 10. april 2019 #15 Skrevet 10. april 2019 Vi gir slipsnål Anonymkode: cc389...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå