Gå til innhold

Dissosiativ lidelse


Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent på 13 år har fått diagnosen disosiativ lidelse. Noen som kan fortelle litt im hva dette betyr? Årsak, forløp, behandling mm?

Anonymkode: a9f24...bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Årsak er som regel traume trodde jeg. Det handler om at man fjerner seg fra virkeligheten og evnt seg selv når man blir trigget. Jeg selv føler det som at jeg er i en boble, at den virkelige verden er litt lenger unna meg på en måte. I en slik tilstand er jeg veldig lite var på hva som skjer rundt meg. Jeg kjenner kanskje ikke igjen folk, jeg er veldig glemsk, jeg sliter med å konsentrere meg og å lese eller regne ut ting. Jeg merker ikke helt hva som skjer med kroppen min. Kan gå med et sår feks uten å forstå hvor vondt det egentlig er/ burde være. 

Anonymkode: ceebe...512

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...