Gå til innhold

Legoland med adhd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer en tur til Legoland med min sønn i sommer. Han er nå åtte år. Han har ADHD, så tenker lillebror får bli hjemme da han trenger 1:1 på sånne turer med mange skifter og inntrykk (jeg er alene med dem). Så til spørsmålet...kan man fly dit? Hvordan kommer vi oss enklest og greiest dit? Finnes det hotell i gangavstand til Legoland? Han har ønsket å dra til Legoland i flere år, men har rett og slett ikke orket, samt at jeg har tenkt at han ikke ville fått så mye ut av det. Nå tror jeg han kan få en fin opplevelse om jeg planlegger godt :) Alle tips tas i mot med stor takk.

Anonymkode: 41fe1...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det går fly fra Oslo til Billund ihvertfall, mulig det går fra flere byer i sommersesongen. Det finnes et Legoland-hotell (legoland.dk), og så finnes det ymse andre hotell litt lengre unna. "Hotell Billund" kan være et greit sted å starte googlingen. Om du heller vil satse på hytter finnes det også. Lalandia.dk feks. Dersom du søker på overnatting på selve legoland-websida kan det hende du finner noen overnattingpakker med inngang også. Lykke til :)

.

Anonymkode: 0e780...85c

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Det går fly fra Oslo til Billund ihvertfall, mulig det går fra flere byer i sommersesongen. Det finnes et Legoland-hotell (legoland.dk), og så finnes det ymse andre hotell litt lengre unna. "Hotell Billund" kan være et greit sted å starte googlingen. Om du heller vil satse på hytter finnes det også. Lalandia.dk feks. Dersom du søker på overnatting på selve legoland-websida kan det hende du finner noen overnattingpakker med inngang også. Lykke til :)

.

Anonymkode: 0e780...85c

Tusen takk. Da starter jeg googlingen der :)

Anonymkode: 41fe1...834

Skrevet

Vi har vært mange ganger i Legoland og Billund. Det er et forholdsvis lite område hvor det er mulig å gå fra Lalandia til Legoland og eventuelt inn til sentrum av Billund. Flyplassen er rett i nærheten. Jeg vil anbefale å se på hytter på Legoland campingen. Litt enklere standard enn på noen av hotellene kanskje (dog billigere...), men utrolig greit område for barn. Mye plass til å bevege seg og leke på med lekeplass og hoppeputer. Vi trives der! Ellers er jo Lalandia fint med badeland og eget lekeland. Vi synes derimot området med hytter er «for stort» og man risikerer å få hytte ganske langt unna badelandet (og dermed enda lengre unna Legoland). Men det går et sånt lite tog inne på Lalandiaområdet da. Legoland er knall da! Anbefaler å gå rett etter skoleferien har startet dersom du har mulighet. Da har ikke danskene startet ferien sin og det er mindre folk i parken. Vår opplevelse er at de ansatte er svært gode til å ta vare på barn med forskjellige behov. God tur!

Anonymkode: 3ea38...dae

Skrevet

Har bodd på legoland hotellet flere ganger og anbefaler det. Særlig viss det skulle være behov for å gå inn og ut av parken og inn på hotellet, for det kan en gjør. 

Heller ikke kø venting utfor, men går rett fra hotell og ut i parken om morgen.

Skrevet

Området er ikke så stort, flyplassen ligger en kort buss eller taxitur unna Legoland og overnattingsstedene rundt.

Vi har vært på Lalandia mange ganger, ungene elsker det stedet. Badelandet, lekelandet, spisestedene osv er helt topp. Får du hytte "langt" unna hovedhuset går det et lite tog flere ganger i timen som du kan ta, og vips er du rett ved inngangen til parken.

Vi har gjerne hatt todagerspass til Legoland og den ene av dagene har vi gjerne vært på ettermiddagen i parken. Veldig fint. Mange barnefamilier går hjem i fire-fem tiden for da er ungene slitne og lei etter å ha vært der hele dagen, og det blir mye mindre kø og folk siste par timene før de stenger.

Anonymkode: 5e3bb...86c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...