Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 ...eller har en partner som gjør det. Kan du fortelle litt om hvordan det er i hverdagen? Mannen min har fått tilbud om fast jobb i nabobyen (må fly). Jeg og ungene trives her, vi vil ikke flytte. Jobbmarkedet er trangt, dette er ikke en av mange muligheter. Vi trenger pengene. Muligens kan han ha hjemmekontor en dag i uken. Kanskje kan han få overflytting til hjembyen vår på sikt. Noen erfaringer? Anonymkode: cfc7a...878
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Ingen som vil dele litt erfaringer? Vi har tre barn på 10, 6 og 2 år. Er veldig usikker på hvordan dette skal gå. HI Anonymkode: cfc7a...878
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Skal han være borte over flere dager? Tror det kommer an på mye. Mannen min er borte minst 60 timer i uka, og de få timene han er hjemme er han dårlig på å bruke godt. Så er han ofte på reise, og er dårlig på å «gjøre i stand» til oss før han drar, eller ta i et tak når han kommer tilbake. Kjenner ei som har mann som er borte mandag til torsdag hver uke, men når han kommer hjem er han et rivjern. Tar ungene, huset, handler, ordner opp, lar mor hvile. Så om han er en ressurs når han kommer hjem ville jeg hvertfall prøvd! Anonymkode: f613e...733
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skal han være borte over flere dager? Tror det kommer an på mye. Mannen min er borte minst 60 timer i uka, og de få timene han er hjemme er han dårlig på å bruke godt. Så er han ofte på reise, og er dårlig på å «gjøre i stand» til oss før han drar, eller ta i et tak når han kommer tilbake. Kjenner ei som har mann som er borte mandag til torsdag hver uke, men når han kommer hjem er han et rivjern. Tar ungene, huset, handler, ordner opp, lar mor hvile. Så om han er en ressurs når han kommer hjem ville jeg hvertfall prøvd! Anonymkode: f613e...733 Takk! Noe rivjern er han nok ikke, men han får vær så god ta et tak i helgene, ja! Hvis det blir hjemmekontor en dag skal han være vekke mandag til torsdag, eller tirsdag til fredag. Jobber du fullt, da? Har du noe avlastning? HI Anonymkode: cfc7a...878
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #5 Skrevet 3. april 2019 Min ukepender, reiser som regel søndag kveld og kommer tilbake sent fredag ettermiddag, er vi heldige kommer han på torsdag kveld. Skjer kanskje annenhver måned. Jeg pleier å si at jeg er alenemor med ektefelle. Absolutt alt henger jo på meg. Hus, barn og alt som følger med, trening og oppfølging. Jeg jobber riktignok redusert (grunnet sykdom) men likevel er min belastning desidert større. Han kommer tilbake til pendlerleilighet og slipper å gjøre noenting som helst (spiser på kantina), kan trene, slenge seg på sofaen eller hva han måtte ønsker. Jeg derimot er låst. Det som irriterer meg at han over tid tar det mer og mer som en selvfølge at jeg tar størstedelen av byrden selv om jeg er syk. Vi har betydelig bedre økonomi enn da han jobbet lengre men penger er ikke alt. Saken stiller sikkert annerledes når man er nødt til å pendle når man risikerer arbeidsledighet. Anonymkode: d2d15...67d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #6 Skrevet 3. april 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk! Noe rivjern er han nok ikke, men han får vær så god ta et tak i helgene, ja! Hvis det blir hjemmekontor en dag skal han være vekke mandag til torsdag, eller tirsdag til fredag. Jobber du fullt, da? Har du noe avlastning? HI Anonymkode: cfc7a...878 Ja okey Hvis han er innstilt på det, og du og, så kan det gå helt fint altså! Jeg jobber 100 og har ingen avlastning, så her går det på stumpene løs Anonymkode: f613e...733
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #7 Skrevet 3. april 2019 jeg har ukependlet selv, men vi har kun ett barn. Det fungerte bra, barnet var da barneskolealder. Som en over skriver, hadde jeg fantastisk mye tid til meg selv, trene, lese bøker, osv, mens mannen i huset måtte ta ALT hjemme (vasking, oppfølging av det daglige). Det hjemmepartneren ikke forstår er at det er et visst slit i å være borte også. Både savn, dårlig samvittighet og reisebelastning bør ikke kimses av. Vi holdt på slik et par år, før jeg fikk meg ny jobb. Alt i alt gikk det greit. Vi liker for så vist å ha en del egentid fra hverandre, så er vi hot`nHeavy når vi er sammen Men jeg vet ikke om jeg vil anbefale denne livsstilen, den er ikke for alle! Anonymkode: eeaca...8ee
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #8 Skrevet 3. april 2019 Jeg kjenner veldig mange som har det sånn, men bare menn som ukependler. Det er vanskelig å få dagene til å gå opp, og de som pendler jobber ofte lange dager for å jobbe inn litt tid og komme fortere hjem. Da er de skitne når de kommer hjem, og rutinene blir endret, slik at det blir litt kaos. De parene som dette funker for, har hatt en plan på gjennomføring, snakket om forventninger, evaluert underveis og vært rause med hverandre. Når han som pendler bare sitter i sofaen/må slappe av/ trenger å treffe kompiser hver gang han er hjemme, fungerer det ikke så godt. Avklar forventninger på forhånd, la det gå seg til de første 3-4 mnd og avtal at dere skal snakke om hvordan det fungerer for begge parter, så kan det gå fint. Anonymkode: f9602...ea8
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 Jeg kjenner veldig mange som har det sånn, men bare menn som ukependler. Det er vanskelig å få dagene til å gå opp, og de som pendler jobber ofte lange dager for å jobbe inn litt tid og komme fortere hjem. Da er de skitne når de kommer hjem, og rutinene blir endret, slik at det blir litt kaos. De parene som dette funker for, har hatt en plan på gjennomføring, snakket om forventninger, evaluert underveis og vært rause med hverandre. Når han som pendler bare sitter i sofaen/må slappe av/ trenger å treffe kompiser hver gang han er hjemme, fungerer det ikke så godt. Avklar forventninger på forhånd, la det gå seg til de første 3-4 mnd og avtal at dere skal snakke om hvordan det fungerer for begge parter, så kan det gå fint. Anonymkode: f9602...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå