Gå til innhold

Overskudd til å trene😅 syke barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner at overskuddet er tomt... helt tomt! 

Med sykt barn som er inn og ut av sykehus, faller formen min fort. Overskudd finnes ikke, dårlig søvn, mye jobb osv... 

jeg trenger jeg hjelp til å finne motivasjon, hjelp videre 🤔

Anonymkode: 5e7b2...87c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også vært gjennom mye påkjenninger siste året, skulle ønske jeg prioriterte trening, for formen er nå helt elendig og det vil ta tid å bygge opp. Du vil på sikt dra nytte av det, ikke slutt helt, men tilpass det slik at det gir overskudd, ikke gjør deg mer sliten.

Anonymkode: 10294...7d7

Skrevet

Føler hodet dundrer hele tiden fordi jeg er trøtt... rett og slett forferdelig trøtt 🤭

Skrevet

For meg hjelper det å begynne å tøye regelmessig i en slik situasjon. Når man blir så inaktiv så stivner man fort. Når jeg får tøyd så slipper også noe av spenningene, og det å gå med spenninger (selv om det kanskje ikke er så mye at det er vondt) krever energi for kroppen. Så for meg er tøyning også avspenning og avstressing.

Det er mindre krevende å legge seg på gulvet for å tøye enn å trene. Men når jeg først da er kommet i gang med tøyningene så hender det at jeg finner ut at jeg like gjerne kan gjøre noen mageøvelser når jeg først ligger der. Eller kanskje ta planken eller en ryggøvelse.

Tøyning kan du også gjøre innimellom andre ting. Samme med knebøy. Går du på do så kan du ta noen knebøy når du er ferdig på do, før du går ut igjen. Eller når du står og rører i en gryte.

Jeg har også noen håndvekter stående på stuen. Da hender det jeg kan få lyst til å ta en eller flere øvelser innimellom, eller før jeg setter meg i sofaen.

Jeg går konsekvent trapper fremfor å ta heis eller rulletrapp der jeg kan.

Jeg er syk selv, men det er slik jeg kan få lurt inn litt trening innimellom.

Anonymkode: 75ed0...b1b

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler hodet dundrer hele tiden fordi jeg er trøtt... rett og slett forferdelig trøtt 🤭

Jeg som skrev om bl.a. tøyning over. Jeg tøyer ofte på kveldene før jeg skal legge meg, det roer ned hele systemet og roer også hodet. Ellers fungerer det faktisk å sette på Mozart, det er noe med hvordan hans musikk påvirker hjernen.

Anonymkode: 75ed0...b1b

Skrevet

Jeg trener alt fra 2-5 ganger i uken, avhengig av smerter og tid. Men prioriteter alltid trening minimim et par ganger selv i hektiske og slitsomme perioder for å holde formen oppe. 

Hvis du snur litt på tankegangen. Istedenfor å tenke på at du BØR trene men ikke nødvendigvis Har overskudd så tenk heller at «nå skal jeg endelig få litt egentid hvor jeg kan foksusere KUN på meg selv». Ikke tenk på trening som en plikt men egentid for kun deg. Hva liker du å trene? Jogge? Styrke? Fokuser på denne tiden som DIN tid hvor syke barn ikke har plass. Du skal fokusere på deg og nyte musikken på ørene. 

Jeg er kronisk syk men både leddgikt, crohns og hjertefeil. Jeg er møkkalei operasjoner, sykehus, medisiner, infusjoner, smerter, utmattelse etc etc. I tillegg har jeg en sønn med epilepsi som krever masse. Etter jobb er jeg kake og da begynner kjøret med barna. Men nå har jeg tredemølle hjemme og eget treningsrom. Istedenfor å legge meg på sofaen så tar jeg på meg treningstøy mens ungene spiser kveldsmat eller er på aktiviteter, setter god musikk på ørene, og løper ute. Lar alt annet fare. Er det dårlig vær så setter jeg på Netflix og løper på mølla. Dette er MIN tid og den lille delen av hverdagen som kun er min og noe jeg gjør kun for meg!! 

Se på trening som en tid hvor kun duner i fokus, ingen kan forstyrre. Verken barn, mann eller slitsomme tanker. Kun deg og musikken. 

Lykke til!! Dette fikser du! 💪🏻

Anonymkode: ab9f1...c1b

Skrevet

Høres ut som det er søvn du trenger i første omgang. Ellers gir jo trening energi som du sikkert vet. En rolig tur om kvelden etter barna sovner? Skjønner det må være slitsomt med kronisk syke barn, men trening vil gi deg overskudd , men begynn i det små:)

Anonymkode: 33a7b...9f1

Skrevet

Tror ikke du skal tenke at du bør trene, men kanskje at du unner deg å trene for din egen del.

Bruk litt tid på deg selv HI, enten det er trening eller noe annet du kan få overskudd av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...