Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Jeg vil ha fødselen alene og vil ikke dele rom med noen andre etter fødselen da jeg er singel og bf ikke skal være med... Burde jeg bare dra rett hjem da? Eller ? Er det mange som føder i fellesferien? Jeg er andregangsfødende å første skal på ferie med mine foreldre rundt terminen.. Anonymkode: 76d2c...e91
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Det går det ikke an å svare på før du er der. Hvor skal du føde da, er det barselhotell eller bare en avdeling inne på sykehuset. Anonymkode: 43620...1f6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Føde får du jo gjort alene, men å kreve å få et alenerom fordi du er singel og uten bf blir for dumt. Det burde du jo vite, ihvertfall som andregangsfødende. Husk at førstegangsfødende mødre har mer behov for de få familierommene som finnes. Er selv andregangsfødende og velger heller å dra hjem tidligere enn å ta de få enerommene ifra noen andre som virkelig har behov for det. Vet jo selv hvor glad man er for å slippe å dele rom med andre etter fødsel og hvor deilig det er å ha far der som førstegangs istede for å sende han hjem. Blir for dumt å kreve at ei annen sender sin mann hjem fordi du ikke hadde noe mann å ha med og må derfor ta det rommet som hadde gitt hu andre muligheten til å ha far de første nettene. Mitt råd, dra hjem tidlig og la andre med større behov få det rommet. Er verken dems eller sykehuset sin feil at du er singel, og det er forsåvidt ikke noe farlig. Anonymkode: 5243b...1f8
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Du føder jo ‘alene’, men kan nok ikke kreve enerom på bakgrunn av at du er singel. Du kan jo ha som plan a at du reiser raskt hjem, men du vet jo at ingen kan si noe om hvordan du og baby har det etter fødselen. Husk på at det uansett kun er snakk om noen få dager og ingenting å stresse seg opp over. Anonymkode: 93ad8...485
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 Jeg har ingen planer om å be om alenerom... Det har jeg da aldri skrevet heller? Jeg vurderer bare å dra rett hjem hvis jeg må dele med noen. Jeg bor 5-6 minutter unna sykehuset så det er ikke noe synd på meg. Sist lå jeg på barneavdelingen etter fødsel fordi jeg var under 18... da fikk jeg enerom 🙃 så det blir førstegang jeg skal være med andre som har født.. Men barselhotellet har jeg jo da ikke tenkt på i det heletatt, er det veldig dyrt ? Anonymkode: 76d2c...e91
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen planer om å be om alenerom... Det har jeg da aldri skrevet heller? Jeg vurderer bare å dra rett hjem hvis jeg må dele med noen. Jeg bor 5-6 minutter unna sykehuset så det er ikke noe synd på meg. Sist lå jeg på barneavdelingen etter fødsel fordi jeg var under 18... da fikk jeg enerom 🙃 så det blir førstegang jeg skal være med andre som har født.. Men barselhotellet har jeg jo da ikke tenkt på i det heletatt, er det veldig dyrt ? Anonymkode: 76d2c...e91 Da misforsto jeg deg. Beklager. Som sagt så kan du jo planlegge for å reise raskt hjem, men babyer har det jo ofte med å krølle til de fleste planer Prøv å ikke tenke så mye på det så ordner det seg når tiden kommer. Kanskje du vil synes det er greit at noen steller rundt deg litt også. Anonymkode: 93ad8...485
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har ingen planer om å be om alenerom... Det har jeg da aldri skrevet heller? Jeg vurderer bare å dra rett hjem hvis jeg må dele med noen. Jeg bor 5-6 minutter unna sykehuset så det er ikke noe synd på meg. Sist lå jeg på barneavdelingen etter fødsel fordi jeg var under 18... da fikk jeg enerom 🙃 så det blir førstegang jeg skal være med andre som har født.. Men barselhotellet har jeg jo da ikke tenkt på i det heletatt, er det veldig dyrt ? Anonymkode: 76d2c...e91 På en del sykehus, som Ullevål, er det barselhotell man kommer på, hvis ikke mor eller baby har behov for tilsyn etter fødsel, og det koster ikke noe for mor. Der er det alltid enerom og hvis man har en far, så kan han bo der mot å betale, ellers er det ikke noe problem å ikke ha med seg noen. Anonymkode: a7030...6f5
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 Evt hjemmefødsel? Jeg hadde det. Med to jm fra sykehuset (de jobbet tilfeldigvis der også) som er 5min unna meg. Faste mennesker før, under og etter fødsel. Hun kom hjem til meg i tre dager, i tillegg til hs etterpå. Anonymkode: ec783...800
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 Om det er barselhotell på sykehuset du skal føde på er det gratis for mor og barn. Da ligger bare de som trenger spesielt tilsyn igjen på avdelingen. Om du og barnet er i fin form etter fødselen er det ingenting i veien for å dra tidlig hjem, men det er jo noen hensyn å ta. Det viktigste er at du får ikke forlate sykehuset før det har gått 2-4 timer pga blødningsfaren, om du får en styrtblødning må du være i nærheten. Så er det jo legesjekk av barnet, føllingstest osv, men det kan du komme tilbake å ta. Det beste er nok å bestemme seg for at du vil hjem så tidlig som mulig, også ta det som det kommer. Vanskelig å vite på forhånd hvordan din og babyens form vil være, og det er liten vits i å bli skuffet om dere må være noen dager pga det ene eller andre. Anonymkode: 43620...1f6
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #11 Skrevet 2. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Føde får du jo gjort alene, men å kreve å få et alenerom fordi du er singel og uten bf blir for dumt. Det burde du jo vite, ihvertfall som andregangsfødende. Husk at førstegangsfødende mødre har mer behov for de få familierommene som finnes. Er selv andregangsfødende og velger heller å dra hjem tidligere enn å ta de få enerommene ifra noen andre som virkelig har behov for det. Vet jo selv hvor glad man er for å slippe å dele rom med andre etter fødsel og hvor deilig det er å ha far der som førstegangs istede for å sende han hjem. Blir for dumt å kreve at ei annen sender sin mann hjem fordi du ikke hadde noe mann å ha med og må derfor ta det rommet som hadde gitt hu andre muligheten til å ha far de første nettene. Mitt råd, dra hjem tidlig og la andre med større behov få det rommet. Er verken dems eller sykehuset sin feil at du er singel, og det er forsåvidt ikke noe farlig. Anonymkode: 5243b...1f8 Det er jo et vurderingsspørsmål hvem som "trenger" det mest. Jeg har født barn både som gift og som enslig og vil si at det i aller høyeste grad er de single som trenger omsorg og ro aller mest. Især hvis der er et barn til hjemme som krever sitt med det samme hverdagen kommer. Anonymkode: d02af...25f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: På en del sykehus, som Ullevål, er det barselhotell man kommer på, hvis ikke mor eller baby har behov for tilsyn etter fødsel, og det koster ikke noe for mor. Der er det alltid enerom og hvis man har en far, så kan han bo der mot å betale, ellers er det ikke noe problem å ikke ha med seg noen. Anonymkode: a7030...6f5 Jeg skal føde på Ahus.. Var som sagt på barneavdelingen sist så vet svært lite om annet enn selve fødeavdelingen dems da det var styrtfødsel sist som varte 15 min på sykehuset uten smertelindring... HI Anonymkode: 76d2c...e91
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #13 Skrevet 2. april 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Evt hjemmefødsel? Jeg hadde det. Med to jm fra sykehuset (de jobbet tilfeldigvis der også) som er 5min unna meg. Faste mennesker før, under og etter fødsel. Hun kom hjem til meg i tre dager, i tillegg til hs etterpå. Anonymkode: ec783...800 Jeg vil helst ikke føde hjemme da jeg bor i blokk i øverste etasje uten heis... HI Anonymkode: 76d2c...e91
Pobie Skrevet 3. april 2019 #14 Skrevet 3. april 2019 Jeg dro hjem få timer etter fødselen med nr 2. Syntes det var mye bedre enn å ligge på sykehuset. Men da burde du absolutt ha noen som kan hjelpe deg med det eldste barnet de første par dagene minst.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #15 Skrevet 3. april 2019 Vanskelig å svare på det. Spørs jo helt om du har fødsel uten komplikasjoner etc Anonymkode: 248ee...eba
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #16 Skrevet 3. april 2019 9 timer siden, Pobie skrev: Jeg dro hjem få timer etter fødselen med nr 2. Syntes det var mye bedre enn å ligge på sykehuset. Men da burde du absolutt ha noen som kan hjelpe deg med det eldste barnet de første par dagene minst. Første er 6 år og skal med mine foreldre 1 uke når fødselen skjer også kommer bf ( samme far til begge) 2 uker etter termin og hjelper med begge to.. så kommer litt anpå når fødselen skjer om hvor lenge jeg blir alene med minste HI Anonymkode: 76d2c...e91
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #17 Skrevet 3. april 2019 Jeg dro hjem samme dag som jeg fødte nr. 3. Men vil ikke anbefale det, spesielt du som ikke har noen partner. Da er det bedre å være på sykehuset når barseltårene etc kommer. Anonymkode: 5847d...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå