Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #1 Skrevet 2. april 2019 Har dere blitt sykemeldt på slutten av svangerskapet? Evt når? Og hvorfor? Jeg tenker på sommeren, har termin i slutten av august, har meldt inn ferieønske slik at jeg kommer tilbake og jobber et par uker før jeg går ut i permisjon. Får vite nå at vi får feriebesøk til st.hans hvor jeg har jobb den/de ukene vi har besøk. Har heller ikke lyst å endre min ferie, da vi trenger å komme oss en tur bort før det kommer en ny baby. Jeg er 60% sykemeldt nå, og har vært det en stund pga formen min, som for øvrig er bedre nå. Jeg har likevel ikke lyst å komme 100% tilbake i jobb, da jeg kjenner at det er tyngre å jobbe nå på mange måter. Jobben kan heller ikke tilrettelegges slik at den passer meg helt nå. Men kan jeg regne med å få mer behov for sykemelding på slutten av svangerskapet, når jeg er 7 mnd på vei? Det hadde jo vært hyggelig å kunne tilbringe litt tid med besøket når de først er her, selv om jeg ikke regner med å være i form til å være med på hytteturer og slike ting som besøket sikkert har lyst til. Anonymkode: 0d28a...77c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #2 Skrevet 2. april 2019 Nei, du kan ikke regne med å bli sykmeldt i juni. Sansynlig vis blir du friskmeldt siden formen blir bedre. Du får heler gi familien beskjed om at det passer dårlig med besøk når du er så langt på vei. Da må du heller kunne hvile etter jobb. Anonymkode: 5bc8a...2c4
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #3 Skrevet 2. april 2019 Nei, du kan ikke regne med å bli sykemeldt. Det kan godt hende du blir det, men det er også ganske vanlig å være i fin form den tiden og da må du jobbe. Veldig mange er i dårlig form første trimester, men midterste og en god stund inn i siste strimester er det vanlig å være i ganske god form. Når du blir skikkelig tung på slutten er det mange som sliter litt igjen. Anonymkode: 9761c...8fb
topaz Skrevet 2. april 2019 #4 Skrevet 2. april 2019 Hadde et helt normalt svangerskap uten særlig plager (litt bekkenløsning), og var ikke sykemeldt i det hele tatt. Jeg hadde ikke behov for det. Og det er umulig å kunne si noe om hva ditt behov kommer til å være i slutten av svangerskapet ditt. Du sier du har en jobb som ikke kan tilpasses i særlig grad, så da kan det jo hende at du kommer til å være i en sykemeldingsposisjon da. Hvem vet? Du må nok bare vente og se.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #5 Skrevet 2. april 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, du kan ikke regne med å bli sykmeldt i juni. Sansynlig vis blir du friskmeldt siden formen blir bedre. Du får heler gi familien beskjed om at det passer dårlig med besøk når du er så langt på vei. Da må du heller kunne hvile etter jobb. Anonymkode: 5bc8a...2c4 Kommer uansett ikke til å avlyse besøket, de kommer langveisfra, og det er ikke bare meg som bor her, vi er en sosial familie, og mann og barn skal selvfølgelig få ha besøk selv om jeg kanskje trenger å hvile litt mer. Det er heldigvis sommer da, og forhåpentligvis spiller været på lag, og de kan være ute, dra på hytta, på båt-tur og lignende. Jeg trenger jo ikke gjøre det samme som dem hele tiden hvis jeg ikke er i form til det, sier bare at det hadde vært hyggelig å kunne tilbringe litt tid med dem. Familie og min helse er dessuten viktigst for meg, så om jeg ikke klarer å fungere etter jobb, så vet jeg at min lege har en lav terskel for å gi meg noe sykemelding. Anonymkode: 0d28a...77c
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #6 Skrevet 2. april 2019 4 hours ago, Anonym bruker said: Har dere blitt sykemeldt på slutten av svangerskapet? Evt når? Og hvorfor? Jeg tenker på sommeren, har termin i slutten av august, har meldt inn ferieønske slik at jeg kommer tilbake og jobber et par uker før jeg går ut i permisjon. Får vite nå at vi får feriebesøk til st.hans hvor jeg har jobb den/de ukene vi har besøk. Har heller ikke lyst å endre min ferie, da vi trenger å komme oss en tur bort før det kommer en ny baby. Jeg er 60% sykemeldt nå, og har vært det en stund pga formen min, som for øvrig er bedre nå. Jeg har likevel ikke lyst å komme 100% tilbake i jobb, da jeg kjenner at det er tyngre å jobbe nå på mange måter. Jobben kan heller ikke tilrettelegges slik at den passer meg helt nå. Men kan jeg regne med å få mer behov for sykemelding på slutten av svangerskapet, når jeg er 7 mnd på vei? Det hadde jo vært hyggelig å kunne tilbringe litt tid med besøket når de først er her, selv om jeg ikke regner med å være i form til å være med på hytteturer og slike ting som besøket sikkert har lyst til. Anonymkode: 0d28a...77c jobbet så lenge jeg kunne, ikke behov og være sykemeldt, graviditet er ikke en sykdom , og jeg kastet opp flere ganger om dagen Anonymkode: 137f2...c99
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #7 Skrevet 2. april 2019 Jeg var i superform på slutten og hadde ikke behov for sykemelding. Er du i form går du på jobb selv om dere får besøk. Hvis du ikke er villig til å endre ferie sier jo bare at besøket er sånn passe viktig. I dine innlegg høres du ut som en som prøver å rettferdiggjøre skulk. Det er usjarmerende. Anonymkode: f78b0...da3
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #8 Skrevet 2. april 2019 Jeg tenker at du er allerede 60% sykemeldt nå og komme da mest sannsynlig til å være det resten av graviditeten. At du føler deg bedre nå er nok pga av at du går redusert, så å gå opp i 100% igjen gjør sikkert formen verre. Du skal jo fungere etter jobb og 😊 Men om du fortsatt er 60%eller 100% sykemeldt senere vet jo ingen. Og nei graviditet er ingen sykdom, men den kommer med ulike plager/komplikasjoner som kan gjøre at man ikke kan jobbe 100% gjennom hele graviditeten. Alle er forskjellig og vi må tenke på egen helse og livskvalitet Anonymkode: fe00f...60b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #9 Skrevet 3. april 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg var i superform på slutten og hadde ikke behov for sykemelding. Er du i form går du på jobb selv om dere får besøk. Hvis du ikke er villig til å endre ferie sier jo bare at besøket er sånn passe viktig. I dine innlegg høres du ut som en som prøver å rettferdiggjøre skulk. Det er usjarmerende. Anonymkode: f78b0...da3 Ja, det kan du si at besøket er sånn pass viktig, er mannens familie som kommer, en fantastisk gjeng som jeg har mange feller opplevelser sammen med. Gleder meg til de kommer. Men vi bor helt nord i landet, er ikke vant med å reise til syden støtt og stadig, har faktisk aldri vært der, trenger ei uke med litt varmere klima i løpet av året, har denne sommeren ikke mulighet til å ta mer enn 1 drøy ukes ferie da vi må bruke resten av ferien til forlengelse av permisjonen pga de nye permisjonsreglene og barnehagestart. Det er stor sannsynlighet for at jeg klarer å jobbe mer nå, og ikke fortsetter å være 60% sykemeldt, da jeg ikke lenger har de samme plagene som jeg har hatt, og så vidt jeg vet, så kommer ikke kvalme og dårlig form plutselig tilbake midt i svangerskapet. Hvor stor prosentandel jeg kan klare å jobbe, får jeg nesten diskutere med legen. Jeg tror ikke jeg kommer tilbake i 100% stilling, da det er tyngre å være gravid enn jeg husker, og jeg skal vel gjerne fungere utenom jobb også. Anonymkode: 0d28a...77c
Pobie Skrevet 3. april 2019 #10 Skrevet 3. april 2019 Jeg var ikke sykmeldt i det hele tatt. Du kan ikke regne med å bli sykmeldt hvis du har et helt normalt svangerskap uten spesielle plager. Ja, det er tungt mot slutten, men det er ikke grunn til sykemelding.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #11 Skrevet 3. april 2019 Helt normalt svangerskap, men var sykemeldt 50% fra Mai, fødte i september. Anonymkode: 27937...f90
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #12 Skrevet 3. april 2019 På 02.04.2019 den 13.10, Anonym bruker skrev: Nei, du kan ikke regne med å bli sykmeldt i juni. Sansynlig vis blir du friskmeldt siden formen blir bedre. Du får heler gi familien beskjed om at det passer dårlig med besøk når du er så langt på vei. Da må du heller kunne hvile etter jobb. Anonymkode: 5bc8a...2c4 Nettopp. Sykemelding er for sykdom. Jeg jobbet helt til jeg gikk ut i permisjon. Anonymkode: 1332f...6d4
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #13 Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nettopp. Sykemelding er for sykdom. Jeg jobbet helt til jeg gikk ut i permisjon. Anonymkode: 1332f...6d4 Det har jeg også gjort i 2 svangerskap før. Mener ikke at graviditet er en sykdom. Er bare det at jeg er litt eldre nå enn sist jeg gikk gravid, noe som også påvirker min helse, føler at jeg er mye mer sliten i dette svangerskapet enn de 2 forrige svangerskapene mine. Skal selvfølgelig ikke be om sykemelding dersom jeg ikke har behov for det, lurte egentlig bare på hva jeg kan forvente. Anonymkode: 0d28a...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå