Gå til innhold

Beste prevensjon for oss over 40?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kondom...

Vil ha noe som minsker mensen eller fjerner den helt om det er mulig. Vil ikke ha vektøkning!

Anonymkode: ef7da...729

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral

Anonymkode: 9d17f...fab

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hormonspiral

Anonymkode: 9d17f...fab

Dette👍🏻

Skrevet

Jeg blir 43 i år og bruker p-sprøyte. Gikk opp noen kilo da jeg startet, men disse har jeg løpt av meg. Man må bare passe ekstra på tenker jeg. Har absolutt ingen mens. 

Anonymkode: 6f446...6cf

Skrevet

Hormonspiral!

Anonymkode: 7e34f...55e

Skrevet

Sterilisering av mannen. Seriøst..hvorfor styre med prevensjon hvis man er ferdig med barn

Anonymkode: b7536...71e

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sterilisering av mannen. Seriøst..hvorfor styre med prevensjon hvis man er ferdig med barn

For å slippe mensen?

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette! Såå enig med deg! Herlig med sterilisert mann! Både han og jeg er enige om at det skulle vi ha bestemt oss for før.

Anonymkode: 30808...eb8

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette! Såå enig med deg! Herlig med sterilisert mann! Både han og jeg er enige om at det skulle vi ha bestemt oss for før.

Bruker fortsatt hormonspiral selv om mannen er sterilisert. Hvorfor løpe rundt og blø hver mnd når man kan slippe? Slipper de fleste overgangsplagene også. Vinn vinn vinn👍🏻

Anonymkode: 7efb1...f84

Skrevet

Hormonspiral, anbefaler den uansett alder egentlig (har vært gjennom minipille, p-piller og p-sprøyte tidligere). Får man en reaksjon på p-sprøyte kan man ikke bare fjerne den, og hormonspiral virker lokalt, virker som færre reagerer negativt på hormonene i spiralen enn f.eks. p-piller (jeg mister sexlysten på p-piller). Koster jo litt der og da (1400 kr + innsetting), men da er man sikker i fem år. Har litt spotting 3-4 ganger i året, ingen ordentlig mens. Enig i at sterilisering av mannen er et godt alternativ, men for meg som ikke er i et fast forhold er det ikke et alternativ 😄 Selv om man bør bruke kondom vil jeg uansett ha en back-up, veldig usikker på om jeg hadde klart å ta abort selv om jeg ikke ønsker meg flere barn.

Anonymkode: 56fd0...2d8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker fortsatt hormonspiral selv om mannen er sterilisert. Hvorfor løpe rundt og blø hver mnd når man kan slippe? Slipper de fleste overgangsplagene også. Vinn vinn vinn👍🏻

Nå kan ikke jeg bruke hormoner da, så ikke aktuelt for meg. Men har mensen ca 4 dager, så klager ikke 🙂 

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå kan ikke jeg bruke hormoner da, så ikke aktuelt for meg. Men har mensen ca 4 dager, så klager ikke 🙂 

Uansett deilig å hatt mensen null dager på 12 år🥰

Skrevet

Cerazette. Minipille. Ikke hatt mens på 13 år. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen mann..

Skrevet
25 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Cerazette. Minipille. Ikke hatt mens på 13 år. 

Jeg har sendt inn ett resept ønske til legen nå om Cerazette, leste at det er samme hormon som p-sprøte, så da prøver jeg de først 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...