Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #1 Skrevet 1. april 2019 Når bør jeg søke jobb, for å begynne å jobbe i august? Anonymkode: d2efd...982
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #2 Skrevet 1. april 2019 Jeg ville begynt for en stund siden. Begynn nå i hvert fall. Anonymkode: 93cb7...b53
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #3 Skrevet 1. april 2019 Alle arbeidsgivere er tidlig ute om de trenger nye folk altså, både 1 og 3 mnd oppsigelse på forrige arbeidsplass er vanlig. Du begynner selvfølgelig å søke jobber nå og sier ifra at du er klar for å begynne 1.august. Anonymkode: 14d4b...e6f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #4 Skrevet 1. april 2019 Takk for svar. De fleste ønsker oppstart snarest. Tenker jo at det kan være lurt å starte nå for å øve meg på intervju uansett. Men hvordan skal jeg gå frem i intervju om jeg ikke får startet før august og de kanskje ønsker oppstart i juni/juli, kanskje til og med mai? Anonymkode: d2efd...982
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #5 Skrevet 1. april 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. De fleste ønsker oppstart snarest. Tenker jo at det kan være lurt å starte nå for å øve meg på intervju uansett. Men hvordan skal jeg gå frem i intervju om jeg ikke får startet før august og de kanskje ønsker oppstart i juni/juli, kanskje til og med mai? Anonymkode: d2efd...982 Da sier du at du ikke er ferdig på skolen før utgangen av juni og ønsker avvikle ferien din før du starter i ny jobb, og da er du fit-for-fight uten mer ferie tilgode i år. Er de ikke villige til å vente, og du ikke villig til å begynne jobbe, så må de finne en annen. Vil de ha deg venter de. Anonymkode: 14d4b...e6f
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #6 Skrevet 1. april 2019 Tusen takk for svar. Jeg har kikket mye på stillingsannonser, men har ikke turt å søke, tilfelle jeg bare blir et irritasjonsmoment iom at jeg ikke kan starte før august. Men jeg har jo også kjent på at jeg bør begynne snart. Da har jeg jo fått bekreftet av dere at det ikke er så dumt. Anonymkode: d2efd...982
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #7 Skrevet 1. april 2019 Jeg er hjemme med en som begynner i barnehage i august, så derfor jeg ikke kan starte før det. Er det dumt å si på intervju? Vet endel er litt sære om man skriver at man er i mammaperm osv i søknaden. Anonymkode: d2efd...982
Anonym bruker Skrevet 1. april 2019 #8 Skrevet 1. april 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er hjemme med en som begynner i barnehage i august, så derfor jeg ikke kan starte før det. Er det dumt å si på intervju? Vet endel er litt sære om man skriver at man er i mammaperm osv i søknaden. Anonymkode: d2efd...982 Du trenger ikke skrive det i søknaden, men du kan si det på intervju. Da har du jo en grunn for å ikke kunne starte før 1.august, du er ikke bare vanskelig liksom, du må vente til du har barnehageplass. Anonymkode: 14d4b...e6f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #9 Skrevet 2. april 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Jeg har kikket mye på stillingsannonser, men har ikke turt å søke, tilfelle jeg bare blir et irritasjonsmoment iom at jeg ikke kan starte før august. Men jeg har jo også kjent på at jeg bør begynne snart. Da har jeg jo fått bekreftet av dere at det ikke er så dumt. Anonymkode: d2efd...982 Bare begynn å søke nå. Klart du ikke er et irritasjonsmoment, alle liker å få mange søknader på stillinegen sine. Du trenger ikke å si noe i søknaden om når du kan begynne. Spør de på intervju sier du det som det er. Høres dessuten mye bedre ut at det er pga barnehagestart i august enn at du vil ha ferie. Det er helt vanlig å ikke kunne starte i ny njobb med en gang. Folk som mer i andre jobber har jo vanligvis tre måneders oppsigelsestid, og i mange bedrifter er det også roligere i juli fordi det er ferietid for de fleste. Bare søk nå, du! Lykke til! Anonymkode: 10214...f34
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #10 Skrevet 2. april 2019 Jeg er også ferdig til sommeren. Begynte å søke jobb rett før jul og har allerede fått meg jobb. Venter du til mai/juni med å søke er det få jobber igjen da de aller fleste lyser ut stillinger rett over nyttår og fremover. Anonymkode: 3b4ea...e72
Anonym bruker Skrevet 2. april 2019 #12 Skrevet 2. april 2019 I mitt yrke ville du vært alt for sent ute allerede. De fleste arbeidsgivere begynte tidlig i høst å ansette nyutdannede. De som søker nå, er stort sett ute etter noen med erfaring, så jeg ville kastet meg rundt og sendt flest mulig søknader, fortest mulig. Anonymkode: 23578...5a0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2019 #13 Skrevet 3. april 2019 På 2.4.2019 den 12.41, Anonym bruker skrev: I mitt yrke ville du vært alt for sent ute allerede. De fleste arbeidsgivere begynte tidlig i høst å ansette nyutdannede. De som søker nå, er stort sett ute etter noen med erfaring, så jeg ville kastet meg rundt og sendt flest mulig søknader, fortest mulig. Anonymkode: 23578...5a0 Hjælpes. Da må jeg vel ta det jeg får, da. Men det er helt ok. Grunnen til at jeg ventet med å søke er rett og slett fordi jeg trodde jeg skulle være ferdig til jul. Men klarte å mikse og trikse så jeg kan gjøre meg ferdig til sommeren. Får jo bare prøve Hvilken bransje er du i? Anonymkode: d2efd...982
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2019 #14 Skrevet 9. juni 2019 Da har jeg fått meg jobb, dere Tok heldigvis ikke lang tid! To måneder tok det fra jeg sendte den første søknaden. Takk for tips! Anonymkode: d2efd...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå