Gå til innhold

Kronisk syk og en mann som bidrar lite....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør minst 90% av husarbeidet, passer på alt med økonomi, avtaler, legetimer, handler alt fra mat til klær og annet vi trenger. Lager middag hver dag. Har 3 barn og det er travelt. Mannen bidrar mye med barna men lite ellers. Han klarer heller ikke snakke om ting, så jeg tar det opp blir jeg møtt av taushet. I dag har han vasket bordet og tatt ut av oppvaskmaskinen og satt på en maskin tøy. Ca 5 min tilsammen, og forventer at det er nok. Og det er mer enn han pleier. Merker jeg føler mindre og er mer irritert for hver dag som går, sexlivet er nede i Max en gang per måned for jeg tenner ikke på tafatte mannfolk. Jeg er syk, jobber likevel og gjør så mye jeg kan, men jeg klarer ikke så mye om gangen og er konstant utmattet....Hva skal til for å få han til å forstå? 

Anonymkode: 537ba...ab5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Terapi? Tror dessverre ikke det er håp for slike menn. 

Anonymkode: 13a88...daf

Skrevet

Jeg tror også terapi er eneste løsningen.

Ellers har jeg i tillegg troen på å sette deg ned med mannen og skrive lister over ALT som må gjøres for å holde hus, hjem og barn. Detaljerte lister OG tidsbruken på aktivitetene.

Om dere skriver listene sammen, da må det bli en øyeåpner for mannen din - i hvert fall hvis han er halvveis oppegående. Så deler dere listen i to (siden du er syk burde han strengt tatt tatt litt mer, men vil tro du vil være fornøyd om han bare tar halvparten?), skriver nye lister for dere begge to. Hva skal gjøres, når skal det gjøres, hvor ofte. Er han helt udugelig må dere kanskje også inkludere hvordan han skal gjøre ting (hjelper jo lite om han f.eks. skal ta badet om han mener det innebærer å støvsuge gulvet og kanskje bruke dobørsta nedi toalettet).

Men parterapi mener jeg dere trenger uansett, for dere er i ferd med å skli fra hverandre. Det kan unngås om begge er innstilt på å ta ansvar og jobbe for forholdet.

Anonymkode: 8b5cd...7c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...