Cisamo Skrevet 31. mars 2019 #1 Skrevet 31. mars 2019 ja som overskriften sier så har jeg voldsomme menssmerter nederst i magen. noen ganger over lengre tid å noen gangen som noen stikker/skjærer langs hele magen. vært til legen da jeg ønsker å bli gravid men han skylder på at jeg ikke blir d pga overvekt(men blir usikker når jeg har så mye vondt om d er kun pga overvekt) når jeg spørr om henvisning så får jeg ikke pga vekt. greit nok men jeg kan ikke gå å ha så mye vondt i magen. forrje uke lå jeg med d jeg vil kalle rier(men ikke gravid)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #2 Skrevet 31. mars 2019 2 minutter siden, Cisamo skrev: ja som overskriften sier så har jeg voldsomme menssmerter nederst i magen. noen ganger over lengre tid å noen gangen som noen stikker/skjærer langs hele magen. vært til legen da jeg ønsker å bli gravid men han skylder på at jeg ikke blir d pga overvekt(men blir usikker når jeg har så mye vondt om d er kun pga overvekt) når jeg spørr om henvisning så får jeg ikke pga vekt. greit nok men jeg kan ikke gå å ha så mye vondt i magen. forrje uke lå jeg med d jeg vil kalle rier(men ikke gravid) Vært hos gynekolog da? Det kan du jo gjøre uten fastlegens samtykke. Selv har jeg operert 3 ganger for å fjerne endometeriose vev i buken. Endometeriosen (grad 3) gjør at jeg har kronisk menssmerter, med ekstreme når jeg har mensen (pga bettenelser i bukhinnen og tarm). Nå har jeg født to barn, så jeg kan faktisk sammenligne det med rier. Det er i hverdagen som når jeg var rundt 4-6cm. (Det er en grunn til at jeg føder stille og uten smertelindring, dette er jeg vant til he he) Om du har endometeriose så kan man få problemer med å bli gravid. Og overvekt hjelper ikke, så det er lurt å gå ned. Det gjelder om du blir gravid også, det er høy risiko forbundet med kraftig overvekt. Anonymkode: 6a9e2...368
Cisamo Skrevet 31. mars 2019 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2019 jeg har født ei så derfor jeg sammenlignet d med det. va der i august i fjor etter SA.på sykehus og privat. alt var normalt ble det sagt.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #4 Skrevet 31. mars 2019 15 minutter siden, Cisamo skrev: jeg har født ei så derfor jeg sammenlignet d med det. va der i august i fjor etter SA.på sykehus og privat. alt var normalt ble det sagt. ... Men hva er det du vil nå da? 🤷♀️ Anonymkode: 6a9e2...368
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #6 Skrevet 31. mars 2019 15 minutter siden, Cisamo skrev: finne hvorfor d er så vondt..... Og da må du jo utredes, enkelt og greit. Bestill deg time hos gynekolog. Men så svarer du at du ble undersøkt for et år siden og at alt var fint. Hva skal vi svare på det? Ja vel, da har du tydeligvis landet på det da 🤷♀️ Anonymkode: 6a9e2...368
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #7 Skrevet 31. mars 2019 Når du har så mye smerter og legen ikke henviser deg videre, da er det på tide å bytte fastlege, HI! Jeg ville tatt en time til fastlegen igjen og sagt at du skal ha en henvisning videre siden overvekt alene ikke gir smerter sammenlignbar med smerter i underlivet/magen. Hvis legen likevel holder på sitt ville jeg ha bedt ham om å journalføre akkurat det, at han mener at "fødselssmerter" er normalt ved overvekt - og så hadde jeg bedt om en kopi der og da. Så kan du klage på legen i ettertid... Det er mange som går i årevis før de får påvist endometriose, siden noen kan ha større affeksjon i buken enn ellers og derfor kan gå uoppdaget for gynekologer. Det kan jo være andre årsaker til smertene dine også, derfor skal du utredes videre! Anonymkode: 1e12c...2c2
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2019 #8 Skrevet 31. mars 2019 Man skal jo ikke fjerndiagnostisere, men jeg blir jammen overrasket om ikke du har endiometrose. Du beskriver helt klassiske symptomer. Finn en gynekolog Anonymkode: ae769...c29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå