Gå til innhold

Hvor mye er ungdommene deres alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter på 14 og 16 år. Nå er de jo så store at de klarer seg mye selv og jeg har fått mye større frihet til å gjøre mine egne ting. Men allikevel så «sliter» jeg litt med dårlig samvittighet når jeg ikke er hjemme. Er det vanlig? 

Må bare presisere at de syns det er veldig deilig å være alene hjemme og for deres del kunne jeg nesten vært borte hver kveld😂 

Anonymkode: 69d9e...1ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på å gjøre egne ting og ta seg turer alene ut og la ungene gå for lut og kaldt vann. Tenåringer trenger fremdeles foreldrene sine, samtidig så må de få prøve seg på egen hånd. mange Flytter jo hjemmefra for å gå på vgs så de er i en alder hvor de kan klare mye selv. 

Men foreldrene bør stå klare for å hjelpe når det trengs.

Skrevet

Her er det absolutt ikke snakk om å la de gå for lut og kaldt vann altså, bare så det er sagt😊 

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Her er det absolutt ikke snakk om å la de gå for lut og kaldt vann altså, bare så det er sagt😊 

HI

Nei det skjønte jeg jo.

Jeg synes f.eks det er helt greit å ha eget liv på kveldstid, trene, møte egne venner og gjøre ting som interesserer deg.

Synes ikke det er like greit å reise bort i helgene og la dem være alene hjemme ihvertfall ikke om det skjer ofte. Her jeg bor er det områder av byen hvor det bor mye pengesterke folk som har hytter de drar til i helgene. Tenåringene er alene hjemme og har fester hvor det noen ganger tar helt av.

Skrevet

Eldste her er 15 år og jeg har aldri kjent sneven av dårlig samvittighet når han er alene😉

Anonymkode: d534f...143

Skrevet
On 3/31/2019 at 5:45 PM, Anonym bruker said:

Jeg har to gutter på 14 og 16 år. Nå er de jo så store at de klarer seg mye selv og jeg har fått mye større frihet til å gjøre mine egne ting. Men allikevel så «sliter» jeg litt med dårlig samvittighet når jeg ikke er hjemme. Er det vanlig? 

Må bare presisere at de syns det er veldig deilig å være alene hjemme og for deres del kunne jeg nesten vært borte hver kveld😂 

Mine er 18,16 og 14, minsten vil gjerne være med ennå,men de 2 største er stort sett bare hjemme nå, begynte sommerferien i fjor

Anonymkode: f2fcb...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...