Gå til innhold

10 års dag med overnatting


Anonymmammatil3

Anbefalte innlegg

Datteren min skal feire bursdagen sin. 17 stk er invitert og 6 er invitert på overnatting. Er det ok? Hun ville ha overnattings bursdag,men vi har desverre ikke plass til alle...derfor ble det sånn. Vil selvfølgelig ikke at noen skal føle seg utenfor, men da det er store grupper er det vanskelig å gjøre alle til lags. ..Hun har invitert de nærmeste på overnatting. Gir dette feil signaler??

Innspill takk😁

Endret av Anonymmammatil3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg høres nokså ugreit ut. Litt som å invitere kaffegjester i bryllup. Min datter skal forøvrig ha overnattingsbursdag med 17 jenter. De tar med liggeunderlag, og det blir nok helt supert! 

Anonymkode: 3fb52...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis veldig liberal på dette anspente bursdagsinvitasjons opplegget som har vært de siste årene, men dette ga litt bismak... 

Da ville jeg heller delt i to feiringer, et vanlig selskap med de 17 og så heller en overnatting med 6venner en helt annen dag. 

Det du gjør der gjør den 6kløveren veldig synlig. 

Anonymkode: 2f4da...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det syns jeg høres nokså ugreit ut. Litt som å invitere kaffegjester i bryllup. Min datter skal forøvrig ha overnattingsbursdag med 17 jenter. De tar med liggeunderlag, og det blir nok helt supert! 

Anonymkode: 3fb52...dc8

Det er vel ganske vanlig å invitere perifere venner kun på kaffe i bryllup, men synes ikke det blir det samme.

Det kan bli oppfattet som at noen venner er viktigere en andre, kan også oppstå mobbing pga slike ting. 

Har selv hatt overnattingsbursdag, tror de var 12-14 jenter her da. Skrev på invitasjonene at vi håpet de kom selv om de ikke ønsket å overnatte. Det var bare ei jente som ikke ønsket det. Vi ordnet det med senger ,madrasser og liggeunderlag. Jenter på den alderen ligger gjerne litt trangt, og 3-4 jenter kan godt dele en 120 cm bred seng. Ligger da på tvers. Madrasser over hele gulvet gir også plass til mange.
Hvis dere har kontinentalmadrass selv, så kan den deles opp, og vips har dere en dobbeltmadrass ekstra, og på den får 4 10 åringer lett plass. De kan også ligge 2 stykk- en hver vei i en vanlig 75-90 bred seng.

Alt ordner seg, men ikke inviter KUN 6 stk til overnatting.

Vi har hatt bursdag hvor det har vært avtalt at 1 gjest skulle overnatte, men de har da fått beskjed om at det trenger ingen av de andre bursdagsgjestene å få vite om.

Jeg har selv som barn 10-12 åring vært i bursdag hvor mange av de andre skulle overnatte. Følte meg veldig uviktig da.

Anonymkode: d546f...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres helt greit ut. 6 av 17 er et fåtall og ikke sånn at noen vil føle seg utenfor. Jentene selv har nok forståelse for dette. Vi har selv gjort det sånn pga liten plass. Hjelper ikke med madrasser på gulvet og sove trangt når det er lite gulvplass. De trenger jo bare ikke snakke om det til resten

Anonymkode: 89611...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er greit. Datteren min opplevde å være en av dem som ikke fikk overnatte, og var skikkelig lei seg og lurte på hvorfor... Ikke ta overnattingen i forlengelsen av bursdagen, men en annen dag.

Anonymkode: ba0c1...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff nei, det synes jeg virkelig ikke er greit.

Skal noen reise hjem, og noen bli igjen. Det vil virkelig de som "jages" føle på altså, at de ikke fikk bli igjen.... Selvfølgelig kommer de som skal bli igjen også til å snakke om det, når de andre drar så.... bla, bla, bla.

Det hadde jeg som forelder fått klump i magen av altså, og hadde aldri tillatt det. Da får de ha bursdag og overnatting på to forskjellige dager i tilfelle.

Anonymkode: a1651...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer de andre - ikke ha overnattingen samme dag! Dette blir garantert snakker om i klassen når hele seks stykker skal overnatte.

Anonymkode: 3432a...b49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg høres ut som en dårlig ide som lett kan dele gruppen inn i A og B lag. 

Noen vil skjønne hvorfor de ikke blir invitert til å overnatte, mens noen kan føle seg ekskludert. 

 

Anonymkode: 8e4d9...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva, slik gjør man bare ikke. Enten alle på overnatting eller ingen. Ev. del opp i to selskap.

Min yngste var akkurat i overnattingsbursdag og det var stor stas med nedtelling fra invitasjonen kom. Hadde han bare blitt invitert til selskap på kvelden og sett på noen utvalgte som fikk bli igjen hadde han blitt knust. Han et såpass tilgivende at vennskapet hadde ikke blitt truet, men jeg som mamma hadde tenkt mitt om slike foreldre og den helt på tryne vurderingen dem gjorde.

Anonymkode: e409f...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle eller ingen når de er så små. Det er ikke sånn at «alle» er en del av noens indre krets og er inkludert på samme måte med noen andre. De populære er stort sett populære hos alle. Så små barn kan kjenne seg presset til å legge relasjoner til side og prioritere de med høyest status i en slik situasjon.

Noen opplever ALDRI å være inkludert med mindre alle er det. Det plukker de opp tidlig. 

Med slik invitasjon bygger opp under klikker og A og B-lag.

Vi hadde 17 jenter på overnatting. De lå på liggeunderlag med sovepose og fikk coco pops til frokost. Enkelt og greit for oss. Rydd bort stuebordet og fordel dem på flere rom.

Min datter er en sånn som stort sett alltid er inkludert. Da er det viktig at hun lærer å løfte blikket og se andre som ikke nødvendigvis har det sånn.

Anonymkode: 0ac85...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit kjipt å høre fra de som skal overnatte at de gleder seg osv, også må du selv dra hjem tidlig ! Akkurat denne var drøy ass. 

Du får dele det på to dager. 

Anonymkode: 470d2...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de ikke ligge over natt til den dagen bursdagen skal være da? 

For meg høres det greit ut med overnatting, det er under halvparten som skal så da ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 0747e...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan de ikke ligge over natt til den dagen bursdagen skal være da? 

For meg høres det greit ut med overnatting, det er under halvparten som skal så da ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 0747e...147

Det er jp enda verre, så de kan snakke om det i bursdagen

Anonymkode: f9726...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke er greit i det hele tatt!! Alle eller ingen. Da får dere heller invitere noen på overnatting en annen dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Slutter aldri å forundre meg over gangsynet til n del folk. Det er da ganske lett å sette seg inn i hvordan dette føles for de småjentene som må tusle hjem igjen klokken åtte mens de seks utvalgte knisende får bli igjen i selskapet.

Ha heller to besøk, eller helst - vær helt gæren ("itt'no knussel!") og la hele hurven få ligge over. Det blir jo legendarisk.

Anonymkode: dabf8...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du ikke har gulvplass til 17 barn, er hele huset medregnet da? eller er det bare jentas rom?

La jentene sove i stua og på rommet hvis ikke stua er stor nok til alle.  evt gangen.

Jeg lagde hjembakte ostehorn til frokost til hele gjengen, dekte et stort langbord med ostehorn, brødskiver, knekkebrød, kokte egg og pålegg. Utpå formiddagen dro alle hjem.

Jeg syntes det var skikkelig hyggelig, mener det var 12 års dagen dette var.

Anonymkode: d546f...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er innafor å la noen sove over mens andre må gå, samtidig som jeg skjønner at 17 stk på overnatting er mye. Jeg hadde valgt som en del foreslår å ha overnatting en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...