Gå til innhold

Hva er egentlig Marrocan Oil til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tungt hår, masse tynne hårstrå, tykt hår. Kan ikke ha det løst, blir flokete med en gang. Slitt i tuppene. Vil denne oljen gjøre at det ikke floker seg? Og hjelper den mot slitte tupper?

Anonymkode: c31ef...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De slitte tuppene må klippes av, ingenting hjelper egentlig der altså. Hår med slitte tupper floker seg mye lettere enn nyklippet hår (derfor må vi klippe småjentene nå som trampolinesesingen starter ;))

Men oljen samler håret litt, og er fin mot frizzy hår. Mange med krøller bruker den for å samle det litt. Regner med at du også kan samle hårstråene som peker i alle retninger med det, men tuppene bør du klippe, da ser det mye sunnere og penere ut med en gang.

Anonymkode: 864e5...baa

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De slitte tuppene må klippes av, ingenting hjelper egentlig der altså. Hår med slitte tupper floker seg mye lettere enn nyklippet hår (derfor må vi klippe småjentene nå som trampolinesesingen starter ;))

Men oljen samler håret litt, og er fin mot frizzy hår. Mange med krøller bruker den for å samle det litt. Regner med at du også kan samle hårstråene som peker i alle retninger med det, men tuppene bør du klippe, da ser det mye sunnere og penere ut med en gang.

Anonymkode: 864e5...baa

Takk. Vet ikke egentlig og de er så slitte. Ikke lenge siden jeg klippet meg. Det kjennes "rart" ut. Jeg har fall i håret, med litt krøller. Floker seg med en gang.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har tungt hår, masse tynne hårstrå, tykt hår. Kan ikke ha det løst, blir flokete med en gang. Slitt i tuppene. Vil denne oljen gjøre at det ikke floker seg? Og hjelper den mot slitte tupper?

Ha oljen i vått hår utover i lengdene. Det hjelper mye. Det reparerer ikke tuppene da selvfølgelig. Som frisør så vil jeg anbefale deg å invistere i moroccanoil shampo og balsam. Kanskje en kur, restorative heter den. Også fra moroccanoil.  Bør brukes kun en gang iblandt. Avslutt alltid med balsam for å lukke skjellaget på hårstrået. Nå vet ikke jeg hvordan håret ditt er så stikk innom frisøren å spør om råd. Ikke handle produkter på nett...!

Anonymkode: d65c0...206

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ha oljen i vått hår utover i lengdene. Det hjelper mye. Det reparerer ikke tuppene da selvfølgelig. Som frisør så vil jeg anbefale deg å invistere i moroccanoil shampo og balsam. Kanskje en kur, restorative heter den. Også fra moroccanoil.  Bør brukes kun en gang iblandt. Avslutt alltid med balsam for å lukke skjellaget på hårstrået. Nå vet ikke jeg hvordan håret ditt er så stikk innom frisøren å spør om råd. Ikke handle produkter på nett...!

Det er ofte tilbud på moroccanoil serien. Kjøp den light versjonen av treatmenten. (Oljen) Vi selger den til 279,- nå. Førpris 379,- 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er olje noe særlig når man har tungt hår da?

Anonymkode: 7a1dc...708

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er olje noe særlig når man har tungt hår da?

Anonymkode: 7a1dc...708

Hvis man kjøper den light versjonen. 40% lettere enn den andre. Men like bra. Hvis man har fett hår derimot.... da bruker man ikke den. Hvis håret blir tyngre kan man prøve å bruke litt mindre produkt.

Skrevet

Israelskprodusert.

Anonymkode: 04b4e...85a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Slitte tupper må du jo klippe av. 

Anonymkode: a27c2...cce

Skrevet

https://www.blivakker.no/search?SearchTerm=Agadir

Kjøp heller den som heter Agadir. Mye billigere og du slipper glassflaske som kan knuse. Vi anbefale å bruke shampoo og balsam derfra også. Jeg har tynne hårstrå som konstant floker seg om jeg ikke bruker det. Vasker først en gang med shampoo’en, deretter en gang til og med balsam i lengdene. Den skal være i 1-2 min før det skylles ut med litt kaldere vann. Når håret er håndkletørt tar du i oljen i tuppene og lengdene (ikke hodebunnen). Du kan da enten føne eller bare la det lufttørke. Husk å bruke en no tangle-børste :)

Anonymkode: fbc04...9e6

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Israelskprodusert.

Anonymkode: 04b4e...85a

Ja, det er grunn nok til å ikke kjøpe den!

Jeg har tykt og tungt hår med fall. Jeg bruker redken sin blå extreme leave-in kur en gang i uka ca. Den beste oljen til mitt hår, jeg har prøvd maaange, er Orofluido. 

Håret mitt floker seg lettere når det er lenge siden forrige klipp. Jeg retter håret en del, og det hjelper veldig godt på floker. Da kan jeg gå med løst hår i lang tid og kan ta fingrene gjennom håret uten å stoppe i floker og knuter. Med naturlig fall/bølger i håret blir det lettere flokete. 

Anonymkode: 52429...f8b

Skrevet

Takk for svar alle. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...