Gå til innhold

Hvor ble tråden om unge på AAP av?


Himmel og hav

Anbefalte innlegg

Den er borte, så jeg går ut fra at det er slettet eller skjult for moderering, men den er ikke nevnt i lista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg og på. Kan ikke se at det var noe i den tråden som skulle gjøre at den trengte å skjules eller slettes.

Anonymkode: b2e74...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tråden var skrevet av utestengt bruker og ble dermed fjernet.

Det ligger en notis på det i hovedinnlegget i slettetråden. Notisen ble lagt inn da noen utestengte brukere oppretter helt opp i 20-30 nye tråder og enda flere innlegg på kort tid før de blir oppdaget.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at dere sletter tull, spam, hets og rør fra utestengte brukere, men burde dere ikke vise litt skjønn? Selv innlegg fra utestengte kan skape en interessant og nyttig tråd. Hva er tanken bak denne "alt går i dragsuget"-praksisen? Som tidligere moderator så kan jeg skjønne at det er mer lettvint å slette alt, men som bruker blir det veldig uoversiktlig. Det var, som jeg kunne se, en helt grei tråd med fornuftig debatt og en god tone, og ingen ting annet som skulle tilsi at den skulle bort. Å slette tråder som ikke bryter med andre regler enn at den som har startet dem er utestengt gjør det veldig lite interessant for meg å sette meg ned og bruke tid på å skrive et langt svar, kanskje lete opp kilder, utdype synspunkt osv, når tråden plutselig kan være borte uten at man skjønner årsaken. Alle tråder startet av anonyme er da plutselig i den kategorien at de kan være borte rundt neste sving, og da motiverer det ikke til å skape gode, saklige debatter eller skrive lange svar. Da risikerer man mindre med å bare svare ja eller nei på om man synes noen kan bruke bukser i bryllup. Mindre interessant i det lange løp, men genererer sikkert mange klikk. 

Virker det, forresten, å slette alle innlegg sammen med brukeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Himmel og hav skrev:

Fint at dere sletter tull, spam, hets og rør fra utestengte brukere, men burde dere ikke vise litt skjønn? Selv innlegg fra utestengte kan skape en interessant og nyttig tråd. Hva er tanken bak denne "alt går i dragsuget"-praksisen? Som tidligere moderator så kan jeg skjønne at det er mer lettvint å slette alt, men som bruker blir det veldig uoversiktlig. Det var, som jeg kunne se, en helt grei tråd med fornuftig debatt og en god tone, og ingen ting annet som skulle tilsi at den skulle bort. Å slette tråder som ikke bryter med andre regler enn at den som har startet dem er utestengt gjør det veldig lite interessant for meg å sette meg ned og bruke tid på å skrive et langt svar, kanskje lete opp kilder, utdype synspunkt osv, når tråden plutselig kan være borte uten at man skjønner årsaken. Alle tråder startet av anonyme er da plutselig i den kategorien at de kan være borte rundt neste sving, og da motiverer det ikke til å skape gode, saklige debatter eller skrive lange svar. Da risikerer man mindre med å bare svare ja eller nei på om man synes noen kan bruke bukser i bryllup. Mindre interessant i det lange løp, men genererer sikkert mange klikk. 

Virker det, forresten, å slette alle innlegg sammen med brukeren?

Jeg ser virkelig hva du mener og er i bunn og grunn enig med deg, men jeg ser også at utestengte brukere kjappere kommer tilbake om vi lar deres tråder og innlegg stå nettopp for å fortsette debatten. Eller for å opprette flere innlegg om omtrent samme tema. Problemet er at noen gir opp etter en stund, og noen fortsetter å komme tilbake samme hva vi gjør.

Vi har flere brukere som er ganske kjappe på å rapportere utestengte brukere nettopp mtp hva slags type innlegg de skriver og jeg prøver å fjerne innleggene før debattene kommer igang nettopp for å unngå at brukere engasjerer seg, og så opplever at innleggene blir slettet pga utestengt bruker.

Men vi, forumansvarlig og meg, kan godt ta en runde på det og se hvordan vi evt kan gjøre det fremover.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...