Gå til innhold

Earth Hour, er dere med i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slo av nesten alle lysene her. Måtte nesten la dolyset oppe og jentungen sitt lys stå på, men ellers er det mørkt med kun noen stearinlys 😊

Har dere skrudd av lysene?

Anonymkode: abc48...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seff! Har alltid gjort det 😊 skulle stått mer om det i media. Holdt på å gå glipp av det. 

Anonymkode: 0c429...de4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seff! Har alltid gjort det 😊 skulle stått mer om det i media. Holdt på å gå glipp av det. 

Holdt på å gå glipp av det selv. Husker det var så stort for noen år tilbake mens nå hører man nesten ikke noe om det.

Skrevet

Tja, nesten. Har alltid mye telys og stearinlys på lørdagskvelden. To lamper står på da jeg ikke har giddi å reise meg fra sofaen... Er jo bare en symbolsk handling så legger ikke så mye i det. 

Anonymkode: c5deb...dcd

Skrevet

Nei, det hadde jeg helt glemt. Pleier å gjøre det

Anonymkode: cbf4d...d69

Skrevet

Nei

Anonymkode: cb2bd...1a4

Skrevet

Vi slo av lyset og var med, men vi gleder oss også veldig til årets sydentur.

vi sorterer avfallet, kjøper mye brukte klær. Gir bort klær og utstyr vi ikke trenger. 

Tenker endel miljø ellers. Gjenbruk, reparere istedet for å kjøpe nytt. 

Men vi er ikke helt der at vi klarer å kutte ut sydenturen da.. Der koser vi oss veldig..

Anonymkode: c9f89...b76

Skrevet

Nei det er bare tull! 

Anonymkode: 388ce...ef8

Skrevet

Slo av alt lys, både ute og inne. 

Anonymkode: 4e62e...99b

Skrevet

Vi drar aldri lengre enn på camping her i Norge, jeg kjører ikke bil, vi gir bort klær og kjøper som oftest brukt. Vi finner ting på fyllingen som andre folk egentlig skal kaste som vi kan få bruk for. Men er selvfølgelig mye mer vi kan gjøre. Men er bedre å gjøre litt enn ingenting. 

Hi

Skrevet

Man slår jo ikke av lyset for å spare strøm og dermed ha gjort sin innsats for dette året. Det er en synlig og konkret solidarisk bevisstgjøring, og en fin anledning til å prate med barna om verdier og miljøvern. 

Anonymkode: 8c3b6...c42

Skrevet

Jeg pleier å delta men holdt på å legge guttungen kl 20. Og han hadde slått på alt av lys i stua og kjøkkenet før vi begynte med leggingen, så her var det "flombelysning". Naboene må tro jeg er anti - earth hour 🤣

Anonymkode: 51a78...cc2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel, vi blir nødt til å flytte til varme land hvis vi ikke får tatt sommerferie. Av helsemessige årsaker 

Anonymkode: ed18a...1e4

Anbefaler isåfall New Delhi. Der er det virkelig varmt, og varmere blir det, forårsaket av flyturer blant annet. Dersom dere ønsker å ha det virkelig varmt, anbefaler jeg tur, uten retur til New Dehli!

Anonymkode: 37230...210

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Ann Chrisitn, admin

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holdt på å gå glipp av det selv. Husker det var så stort for noen år tilbake mens nå hører man nesten ikke noe om det.

Samme her. 🌸

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man slår jo ikke av lyset for å spare strøm og dermed ha gjort sin innsats for dette året. Det er en synlig og konkret solidarisk bevisstgjøring, og en fin anledning til å prate med barna om verdier og miljøvern. 

Anonymkode: 8c3b6...c42

Dette vet vi 😊

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette vet vi 😊

Som du ser så er det blitt slettet endel innlegg utestengt bruker, og det innlegget du siterer prøvde å forklare den brukeren det

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Som du ser så er det blitt slettet endel innlegg utestengt bruker, og det innlegget du siterer prøvde å forklare den brukeren det

Aha Beklager. Du glemte å skrive : " Som du IKKE ser... " 😄 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha Beklager. Du glemte å skrive : " Som du IKKE ser... " 😄 

Du klarte ikke å se at moderator har kommentert det altså. Det var nok litt vanskelig for deg det

Skrevet

Earth hour er egentlig kontraproduktiv. Når folk slokker lysene tennes mengder av stearinlys. Mange av lysene, særlig de billige som ikke er ren stearin. Det er en større miljøbelastning enn produksjon av strøm til å ha på lys. 

Vi slo av mesteparten av lysene, men har en del lyslenker som «går på» oppladbare AA-batterier. De stod på, og bruker jo strengt tatt strøm. Ellers hadde vi stearinlys på stuebord og spisebord. Tre lys totalt. 

Anonymkode: 01448...cb9

Skrevet

Her var alle lys slått av i huset.

Anonymkode: 91e91...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...