Gå til innhold

Dere som strikker - hjelp :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt hode har fått fullstendig feilkobling, tror jeg, for selv om jeg egentlig er en erfaren strikker så står det nå helt stille for meg...

Skal strikke en genser til meg selv. Jeg skal velge størrelse, og ser da på "overvidde" for å finne riktig størrelse. Og det er der hodet mitt krasjer... hvor måler jeg overvidden igjen???

Måler jeg overvidden rundt brystene og ryggen, eller rundt rygg og skuldre?

Ler av meg selv, for dette vet jeg jo egentlig :D

Anonymkode: 929fd...4c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over brystet, der du er breiest (med mindre du har veldig timeglassform😅). 

Skrevet
6 minutter siden, Optatium skrev:

Over brystet, der du er breiest (med mindre du har veldig timeglassform😅). 

Ha-ha... jo, jeg har timeglassform, men tenker kanskje det er greit å måle over brystene likevel til en tykk genser? Fant noe garn jeg har hatt liggende og fikk plutselig lyst på ny skigenser til påske, selv om jeg nok ikke skal på ski ;)

Takk for svar. Jeg er syk og det gjør også noe med min hukommelse, og dette har jeg nå lurt på i en uke. Målte meg over skuldrene, det virket fornuftigst etter at jeg hadde grublet et par dager. Fant ut at jeg da måtte ha størrelse large - stusset litt på det - strikket vrangborden... og så føltes det bare ikke riktig, så fant ut at jeg bare måtte spørre. Og det var lurt, for på ville veier var jeg jo tydeligvis :D

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... jo, jeg har timeglassform, men tenker kanskje det er greit å måle over brystene likevel til en tykk genser? Fant noe garn jeg har hatt liggende og fikk plutselig lyst på ny skigenser til påske, selv om jeg nok ikke skal på ski ;)

Takk for svar. Jeg er syk og det gjør også noe med min hukommelse, og dette har jeg nå lurt på i en uke. Målte meg over skuldrene, det virket fornuftigst etter at jeg hadde grublet et par dager. Fant ut at jeg da måtte ha størrelse large - stusset litt på det - strikket vrangborden... og så føltes det bare ikke riktig, så fant ut at jeg bare måtte spørre. Og det var lurt, for på ville veier var jeg jo tydeligvis :D

Hehe, alle kan sette seg fast😜👍🏼

Hvis det er en kort genser tenker jeg at du bør måle over brystene, men er det en lang modell til over hoftene så kan det være kjekt å kontrollmåle der. Men i utgangspunktet er overviddenover brystene. 

Skrevet
57 minutter siden, Optatium skrev:

Hehe, alle kan sette seg fast😜👍🏼

Hvis det er en kort genser tenker jeg at du bør måle over brystene, men er det en lang modell til over hoftene så kan det være kjekt å kontrollmåle der. Men i utgangspunktet er overviddenover brystene. 

Takk igjen! :)

Det er en forholds kort modell, men jeg skal strikke den litt lenger fordi jeg har så lang rygg, så er nok best å måle over puppene.

Om jeg puster godt inn og måler er jeg samme størrelse som en medium, så tenker det går bra, for jeg går ikke rundt og er konstant oppblåst - bare blåst, tydeligvis ;)

Du har reddet meg fra å strikke en for stor genser, så tusen takk!!! Nå skal jeg sette meg ned og rekke opp vrangborden i størrelse large...

Ha en fin kveld videre :)

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk igjen! :)

Det er en forholds kort modell, men jeg skal strikke den litt lenger fordi jeg har så lang rygg, så er nok best å måle over puppene.

Om jeg puster godt inn og måler er jeg samme størrelse som en medium, så tenker det går bra, for jeg går ikke rundt og er konstant oppblåst - bare blåst, tydeligvis ;)

Du har reddet meg fra å strikke en for stor genser, så tusen takk!!! Nå skal jeg sette meg ned og rekke opp vrangborden i størrelse large...

Ha en fin kveld videre :)

Så bra det ordnet seg☺️ Kos deg med strikketøyet😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...