Gå til innhold

Noen som har hatt barn med lungebetennelse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan de gå i bhg? 

Det er ikke aktuelt enda, ligger på 38 og oppover i feber. 

Holdt på en uke nå og er ikke ferdig med medisin før neste helg. Den er så vanskelig å få i henne🙈 kan vel ikke be bhg om slikt? 

Skal ha fire ganger for dag og det er ren tvang 😇 her funker d dårlig m premie, sjokolade eller å putte medisin i saft, juicen, yogurt. Drikker kun vann. Råd? 

Anonymkode: 58ea6...70a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun rr forresten 3.5år.

Skrevet

Når det må tvang til, så synes jeg ikke du kan be barnehagen om å gjøre det

Anonymkode: 81f63...351

Skrevet

Nei det ønsker vi heller ikke at bhg skal 😅 det hadde ikke vært naturlig for meg å be om.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei det ønsker vi heller ikke at bhg skal 😅 det hadde ikke vært naturlig for meg å be om.

Hvorfor spurte du om du kunne be om det da?

Anonymkode: 81f63...351

Skrevet

Mange bh gir ikke medisiner (så sant det ikke er faste, feks astmamedisin, og da etter opplæring). Mine har alltid vært hjemme til kur er over, hvis det også skal gis på dagtid. 
Utenom det så har de hatt ab kurer som gis 3 ganger om dagen, og da har vi feks hentet tidlig de dagene som var igjen (bedre med 1/2 dag på jobb en ingenting , for mannen min. Jeg jobber turnus og kan ikke ta halve dager). Da er det rett og slett formen etter et par feberfrie dager som gjelder. 

Ps tips, gi gjerne biola eller melkesyrebakterier under kurene. det hjelper på bakteriefloraen i magen, og på immunforsvaret. Hilsen mamma hvis barn har hatt mange ab kurer pga lunge og ørebettenelser oppigjennom.

Anonymkode: 48a92...c6b

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når kan de gå i bhg? 

Det er ikke aktuelt enda, ligger på 38 og oppover i feber. 

Holdt på en uke nå og er ikke ferdig med medisin før neste helg. Den er så vanskelig å få i henne🙈 kan vel ikke be bhg om slikt? 

Skal ha fire ganger for dag og det er ren tvang 😇 her funker d dårlig m premie, sjokolade eller å putte medisin i saft, juicen, yogurt. Drikker kun vann. Råd? 

Ja hadde hatt 4 lungebetennelser før han var 2. Ikke send i barnehage før kuren er over. De rett og slett glemte å gi medisin her selv om de sa det var greit. Stolte ikke på dem etter første gang og ringte barnehagen for å si at han ble hjemme i 2 uker. Men fikk ikke din jente den medisinen som smaker skogsbær ? Var aldri noe problem med medisin.

Skrevet

Mange barnehager gir medisiner. Vennen til min datter måtte ha medisin. I barnehagen tok barnet medisin uten å nekte. Hjemme var det er helvete. 

Ang lungebetennelse. Min var hjemme i tre uker med det. Hun var så sliten og redusert så vi besluttet å gi henne tid å hente seg inn selvom feberen slapp. Takk og lov for hjemmekontor og besteforeldre. 

Anonymkode: 06ff1...a4b

Skrevet

Smaker ikke skogsbær nei 😅🙈 

for om hun vil bli veldig sliten av å gå  i bhg når feberen er borte.. 

Vil ikke ha dette tilbake.. samtidig har vi våre 10 dager hver med sykt barn 🙈

Skrevet

Minste hadde lungebetennelse og jeg spurte legen om det var mulig å heller gi tre ganger pr dag siden han skulle i barnehage og var helt frisk. Hadde vært feberfri i 3 dager og hosten var helt borte. Da ga jeg om morgenen, så fort vi var hjemme fra jobb/bhg og før leggetid. Men har barnet fortsatt feber og slapp etter 10 dager med antibiotika hadde jeg nok tatt en tur til legen igjen. 

Anonymkode: 1d9fa...b12

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Smaker ikke skogsbær nei 😅🙈 

for om hun vil bli veldig sliten av å gå  i bhg når feberen er borte.. 

Vil ikke ha dette tilbake.. samtidig har vi våre 10 dager hver med sykt barn 🙈

Har dere mulighet til å ha hjemmekontor? Besteforeldre som kan hjelpe til når barnet kvikner til litt? Skjønner hvordan du har det:) her var begge barna non stop syke de første årene i barnehagen, samvittigheten for jobb etc va beksvart. Men sånn er det bare, de små kommee først og må man være hjemme så må man. God bedring til den lille :)

Skrevet

Besteforeldre er i full jobb 😅🙄 så kan ikke be de om å ta fri for å passe 😆

jobben forstår, så det må jo bare være sånn. Barna kommer først💜💜 har vært så mye sykdom på minste. 

Feberen var borte nå, men hosten er grusom. Skikkelig tung i brystet med slim hoste, for så å bli hard nÅr hun hoster lenge. 

Godt jeg har fri mandag 😅😇 så får vi se. 

Skrevet

Bør hosten være borte før bhg?🤔

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bør hosten være borte før bhg?🤔

Almenntilstanden må være bra. Du merker vel om hun er uopplagt?

Anonymkode: 06ff1...a4b

Skrevet

Hun kan hoste i ukesvis. Så nei den trenger ikke være borte :) men vond hoste bør hun bli kvitt før hun går i barnehagen.

Skrevet

Mine to eldste har hatt lungebetennelse flere ganger. De har gått i barnehagen når feberen er helt borte og allmenntilstanden er ok. Barnehagen har da gitt en dose med penicillin midt på dagen. Det har ikke vært noe problem. Det ene barnet mitt har hatt mange infeksjoner (ikke lungebetennelse) som har krevd lange antibiotikakurer og det hadde vært nærmest umulig for oss å være hjemme med han hele kurene. 

Men det kan jo selvsagt være at barnehagen har egne regler for det. 

Skrevet

Barnet er feberfri idag. Kan vi ta oss en liten tur ut?😅

Skrevet

Ville vært litt forsiktig med det. Kle barnet godt og pass på at hun ikke anstrenger seg. En liten tur om hus eller besøk til besteforeldre etc bør nok gå bra. Men hun trenger nok fortsatt mye hvile.

Skrevet
59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er feberfri idag. Kan vi ta oss en liten tur ut?😅

Det er vare sunt👍🏻

Anonymkode: ba667...7f2

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vare sunt👍🏻

*bare

Skrevet

Var en liten tur ut, men orker ikke stort så vi gikk inn igjen. 

Da hostet hun veldig mye 🙄 kastet opp til slutt..

Skrevet

Sist vi hadde lungebetennelse i hus var jenta hjemme totalt 2,5 uker,  1 uke før vi ble lagt inn  da vært hos fastlege 2 ganger.  Så ble vi lagt inn og har på sykehuset  6 døgn, når vi kom hjem  var hun hjemme  4 dager før hun var i form til å være på skolen 

Anonymkode: e79ed...532

Skrevet

Holder henne hjemme imorgen og iallefall:) hun er bare tre år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...