Gå til innhold

Dere med hormonspiral- vær så snill les dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt min i to- tre år. Har hatt noe som har lignet en menustrasjon en gang i måneden, spotter et par dager. Hadde det sist helg og så gikk jeg på do nå og da var det igjen ferskt blod. Er hypokonder av meg så nå ble jeg faktisk bekymret og skal egentlig ut og kose meg ( barnefri) ikveld. 

Er det vanlig med uregelmessige blødninger når man har hatt den i over to år? 

Anonymkode: 51be9...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det vanlig. Har hatt hormonspiral i ni år nå, og det er aldri noe "system" på blødningene. Noen ganger litt, andre ganger mye, samt noen ganger mørk og andre ganger lyserødt. 

Anonymkode: cf19c...6fa

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For meg er det vanlig. Har hatt hormonspiral i ni år nå, og det er aldri noe "system" på blødningene. Noen ganger litt, andre ganger mye, samt noen ganger mørk og andre ganger lyserødt. 

Kan du ha det flere ganger i månden også ?

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ha det flere ganger i månden også ?

Kan ha litt blødning, og så pause et par dager, og så litt mer blødning. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ha litt blødning, og så pause et par dager, og så litt mer blødning. 

Takk, dette ga trøst🙈😉

Skrevet

Jada, det skjer innimellom.

Anonymkode: 45ad3...d97

Skrevet

Flere?

Skrevet

Jeg har ingen kontroll over min syklus etter 6 år med hormonspiral. Kan blø ut et truseinnlegg en dag så kommer det ikke mer. Så kommer ny liten blødning et par uker etter (tror jeg da) 

Anonymkode: bdf6f...82d

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ingen kontroll over min syklus etter 6 år med hormonspiral. Kan blø ut et truseinnlegg en dag så kommer det ikke mer. Så kommer ny liten blødning et par uker etter (tror jeg da) 

Anonymkode: bdf6f...82d

Godt å høre at det kan være normalt. Gogler man så er unormaleblødninger tegn på noe alvorlig. Da kan jeg slappe av enn så lenge, men sjekke selfølgelig om du fortsetter.

Skrevet

Helt normalt at det kan komme blødninger noe uregelmessig. Jeg har hatt spiral i 5 år, har vanligvis en bitteliten blødning sånn ca hver 4. uke, men den kan komme oftere eller sjeldnere. Og noen få ganger har jeg også blødd noe mer. Men vanligvis er det veldig lite! For meg har spiral vært helt supert!! Så utrolig deilig å slippe å ha voldsomme blødninger med masse smerter! 🙂

Anonymkode: 2b64b...6ce

Skrevet

Hatt spiral i tre år. De to første årene hadde jeg mye mellomblødbinger på spiral, og var inne et par ganger og sjekket hos gynekolog, ingen ting feil. Nå har jeg en slags mens ca en gang i måneden med svak blødning,og i tillegg 2-3 episoder utenom det med friskt blod. Gynekologen sier dette er normalt for meg. 

Anonymkode: f7c3e...0e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...